×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر:رشد اعتیاد به مواد مخدر در مدارس/با این حجم عظیم مواد مخدر بدون امکانات نمی توان کاری از پیش برد

  • 235
  • 0
6تیر
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر:رشد اعتیاد به مواد مخدر در مدارس/با این حجم عظیم مواد مخدر بدون امکانات نمی توان کاری از پیش برددبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر:رشد اعتیاد به مواد مخدر در مدارس/با این حجم عظیم مواد مخدر بدون امکانات نمی توان کاری از پیش برد
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر بیان داشت: بدون امکانات با این حجم عظیم موادمخدر نمی‌توان کاری پیش برد و حتما باید تجهیزات نوین و پیشرفته داشت چرا که امروز بیش از ۷۰ درصد کشفیات موادمخدر در مرزهای شرقی و در هفت استان انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بنیاد تحول اجتماعی و به نقل از ایرنا،اسکندر مومنی روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت سالروز جهانی مبارزه با موادمخدر که به صورت ویدئو کنفرانس با استان‌های سراسر کشور برگزار شد، گفت:  بیش از ۷۰ درصد کشفیات به صورت تجهیزات فنی و اطلاعاتی صورت می گیرد؛ اما تحریم‌های ظالمانه آمریکا مانع از اقدامات جدی تر در مبارزه با موادمخدر است.

مومنی با بیان اینکه امیدواریم با کمک همه دستگاه‌ها بتوانیم این مسیر رو به جلو را ادامه دهیم، اظهار داشت: سطح زیر کشت، تولید و قاچاق موادمخدر در افغانستان طی ۲۰ سال گذشته افزایش بسیار زیادی داشته است و سازمان ملل براساس وظیفه و با مشارکت همه کشورهای جهان براساس مسئولیت مشترک، باید تلاش کند تا با جایگزینی کشت، جامعه بشری را به دوری از اعتیاد سوق دهد.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: جهوری اسلامی ایران در حوزه مبارزه با موادمخدر، در خط مقدم حضور دارد و در چهار حوزه مقابله با عرضه، کاهش تقاضا، درمان، پیشگیری و توانمندسازی بهبودیافتگان به صورت توامان و متوازن کوشش می‌کند؛ در واقع همه ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران در امر مقابله، بسیج شده‌اند.

وی گفت: ما در منطقه‌ای قرار داریم که ۹۰ درصد تریاک جهان در همسایگی کشور ما یعنی افغانستان تولید می‌شود و با ساختار موجود امکان مقابله با آن مهیا نبود، به همین خاطر براساس ابلاغ سیاست‌های کلان نظام از سوی مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان که مبارزه با موادمخدر را جهادی بزرگ برشمردند، این ستاد با همراهی، مشارکت و عضویت بیش از ۲۳ سازمان، وزارتخانه و نیروهای نظامی، انتظامی، قضایی و امنیتی فعال است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر بیان داشت: بالاترین مقدار کشفیات موادمخدر متعلق به ایران است و ریاست جمهوری نیز بلافاصله بعد از انتصاب در دوره جدید، جلسات ستاد مبارزه با موادمخدر را به ریاست خود تشکیل دادند و مصوبات ستاد و سیاست‌های کلان نیز در دوره جدید مقرر شد، در حقیقت در این دوره، همه عناصر نظام در امر مبارزه با موادمخدر دخیل هستند.

مومنی افزود: در کنار اقدامات مقابله‌ای، ستاد طی یک سال گذشته کوشش کرد تا سه رویکرد «مردم محوری، جهادی و اقدامات علمی و استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان» را در مجموعه اقدامات خود قرار دهد و در این مسیر پیشرفت‌های چشم گیری داشته است.

تلاش ستاد مردمی شدن مبارزه با موادمخدر است

وی گفت: ستاد در تلاش است تا مبارزه با موادمخدر را مردمی سازد که در این بخش، سازمان‌های مردم‌نهاد و کارآفرینان حضور چشمگیری دارند و از ظرفیت‌های مردمی استفاده خوبی شد. همچنین گروه‌های مرجع، هنرمندان، ورزشکاران، حوزه‌های علمیه، ائمه جمعه و جماعات و نیز گروه‌های جهادی فعالیت‌های بسیار خوبی دارند و ما آینده خوبی را در جهت کنترل و مهار موادمخدر پیش‌بینی می‌کنیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به این موضوع که حضور خیرین در این دوره بسیار زیاد بوده است، به پروژه احداث یک مرکز نگهداری معتادان متجاهر در مشهد اشاره کرد و گفت: بهمن سال گذشته یکی از خیرین اعلام کرد که ظرف ۲ ماه برای ۳۰۰ نفر ۵ سوله را ایجاد خواهد کرد و همین اتفاص هم افتاد و طی مدت زمانی دو ماه این سوله‌ها به بهره‌برداری رسید؛ اکنون نیز این خیر نیک اندیش اعلام کرده که برای ۳۰۰ نفر در همان مکان بستر اشتغال را ایجاد می‌کند که جای تقدیر دارد.

مومنی اظهار کرد: در حوزه کارهای جهادی یکی از مسائل ما کمبود ظرفیت برای مراکز نگهداری و درمان معتادان بود که با تلاش دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد، این مهم شتاب خوبی داشته است. همچنین همکاری خوبی با وزارت ورزش داشتیم و بسیاری از قهرمانان و ورزشکاران در پیشگیری از اعتیاد با ستاد همکاری دارند. یک همت و انگیزه بسیار خوبی در کشور فراهم شده که این مسیر را رو به جلو داریم.

توقف آهنگ رشد اعتیاد به موادمخدر در مدارس

وی گفت: در حوزه پیشگیری یکی از طرح‌های مهم، یاریگران زندگی بود که با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش در بالغ بر ۴۰ هزار مدرسه برای دانش‌آموزان، والدین و معلمان شروع به کار کرد و تلاش داریم که تعداد مدارس را به بیش از ۱۰۰ هزار مورد برسانیم. نتیجه این اقدامات، توقف آهنگ رشد اعتیاد به موادمخدر در مدارس بود.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: در بخش درمان نیز شیوه‌های نوین درمانی اعمال شده است و با همت ظرفیت‌های داخلی کشور توسط شرکت‌های دانش‌بنیان زیر نظر معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، خط تولید داروهای جدیدی همچون بوپرنورفین که یک شیوه تأیید کننده در درمان است، راه‌اندازی شد و اکنون به صورت نمونه و الگو در برخی مراکز اقدام به فعالیت کرده و قرار است به باقی مراکز نیز تعمیم دهیم.

در این مراسم وزرای آموزش‌وپرورش و وزارت ورزش و جوانان، معاون علمی فناوری ریاست جمهوری، مشاور رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و سفرای کشورهای خارجی حضور داشتند و از نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با موادمخدر با تأکید بر بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان بازدید کردند.

همچنین وزیر کشور از طریق رادیو کنفرانس دستور امحاء ۳۰ تن موادمخدر مکشوفه غیر دارویی در استان سیستان و بلوچستان را صادر کرد و از خانواده شهدا، جانبازان و دست‌اندرکاران و فعالان عرصه پیشگیری از اعتیاد تجلیل شد.

پست قبلی
راه اندازی 400 هزار شغل در حوزه کشاورزی و ...
پست بعدی
سلسله جلسات دفاع از برنامه های جامع دفتر ...

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد