×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

راه اندازی 400 هزار شغل در حوزه کشاورزی و غذایی توسط بنیاد برکت

  • 718
  • 0
4تیر
راه اندازی 400 هزار شغل در حوزه کشاورزی و غذایی توسط بنیاد برکتراه اندازی 400 هزار شغل در حوزه کشاورزی و غذایی توسط بنیاد برکت
مدیر عامل بنیاد برکت از برپایی 400 هزار شغلی در زمینه کشاوررزی و غذایی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری بنیاد تحول اجتماعی و به نقل از فارس،ترکمانه،مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در حاشیه بازدید از غرفه بنیاد برکت در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته «ایران آگروفود ۱۴۰۱» در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران  از برپایی۴۰۰ هزار فرصت شغلی در حوزه صنایع کشاورزی و غذایی خبر دادند.

وی با بیان این موضوع، گفت: ۴۰ درصد فعالیت‌های بنیاد برکت در زمینه تولید اشتغال اجتماع‌محور و بخش عمده‌ای از طرح‌های بنگاه‌محور متمرکز بر بخش کشاورزی و بخش امنیت غذایی است.

مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح اقدامات این بنیاد در ایجاد اشتغال در حوزه‌های کشاورزی و غذایی، بیان کرد: از ۱۹۵ هزار طرح تولید اشتغال اجتماع‌محور و ایجاد شده تا به امروز، ۱۰۶ هزار طرح به بخش کشاورزی، غذایی، شیلات، ماشین‌آلات و صنایع وابسته تعلق دارد.

وی افزود: برپایی این ۱۰۶ هزار طرح اجتماع‌محور، فرصت‌های کسب‌وکار برای ۳۱۸ هزار نفر را در حوزه کشاورزی و مواد غذایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد است.

ترکمانه درباره حمایت از شرکت‌های فعال در حوزه کشاورزی و غذایی نیز بیان داشت: ۲۶۱ شرکت و مجتمع فعال در زمینه‌های کشاورزی، غذایی، شیلات، ماشین‌آلات و صنایع وابسته تحت پوشش حمایتی بنیاد برکت هستند که علاوه بر تولید محصولات گوناگون، برای قریب به ۸۲ هزار نفر اشتغالزایی کرده‌اند.

وی تاکید کرد: حجم سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این ۱۰۶ هزار و ۲۶۱ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور و بنگاه‌محور با ظرفیت اشتغال کل ۴۰۰ هزار نفر بالغ بر ۱۲۵ هزار میلیارد ریال است.

به فرموده مدیرعامل بنیاد برکت، بحث امنیت غذایی از جمله بخش های مهمی است است که در ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد پیگیری می‌شود.

 ترکمانه خاطر نشان کرد: تمرکز بنیاد برکت بر اشتغال‌زایی در حوزه کشاورزی، غذایی، شیلات و صنایع وابسته علاوه بر به وجود آوردن فرصت‌های شغلی، باعث تولید قابل توجه محصولات گوناگون از جمله گوشت قرمز، شیر، میوه‌های گلخانه‌ای، صیفی‌جات، ماهیان و آبزیان شده است.

وی گفت: تعداد از این محصولات علاوه بر استفاده در بازارهای داخلی به کشورهای دیگر ارسال می‌شوند، به‌شکلی که ۷۰ درصد صادرات شرکت‌های حمایتی و مشارکتی بنیاد برکت به محصولات کشاورزی و مواد غذایی تعلق دارد.

مدیرعامل بنیاد برکت درباره دلایل شرکت این بنیاد در نمایشگاه «ایران آگروفود ۱۴۰۱» تصریح کرد: موضوع فروش محصولات طرح‌های کوچک و بنگاه‌های مشارکتی یکی از اولویت‌های اصلی بنیاد برکت است و امسال برنامه‌های ویژه‌ای را در زمینه فروش محصولات کارآفرینان داریم. در همین راستا، علاوه بر شرکت در نمایشگاه‌های کشوری و بین‌المللی، نمایشگاه‌های ویژه محصولات بنیاد در ۱۰ استان کشور برگزار خواهد شد.

ترکمانه با تاکید بر ظرفیت بالای بخش کشاورزی و مواد غذایی برای صادرات بیان داشت: بنیاد امسال در حوزه بازاریابی و به خصوص دیجیتال مارکتینگ حمایت‌های ویژه‌ای را از کارآفرینان خود خواهد داشت و به همین خاطر، برگزاری دوره‌های آموزشی و راه‌اندازی پویش‌های تبلیغاتی را در دستور کار دارد.

 وی با اشاره به استقبال از غرفه بنیاد برکت در نمایشگاه گفت: تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و مواد غذایی می‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن بنیاد برکت به آدرس App.barkat.ir طرح‌های خود را ثبت کنند تا پس از بررسی‌های کارشناسانه، از آن‌ها حمایت شود.

مدیرعامل بنیاد برکت از حمایت ویژه این بنیاد از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید محصولات کشاورزی و در فرآیندهایی همچون کاشت، آبیاری، بسته‌بندی و فرآوری محصولات به شکل ویژه در دستور کاری امسال بنیاد قرار دارد.

پست قبلی
به وجود آمدن سه هزار ظرفیت جدید برای سازم ...
پست بعدی
سلسله جلسات دفاع از برنامه های جامع دفتر ...

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد