×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

لزام مهارت آموزی برای ترک دائم اعتیاد/ورود 3 هزار سازمان مردمی برای توانمند سازی معتادین

  • 332
  • 0
31مرداد
لزام مهارت آموزی برای ترک دائم اعتیاد/ورود 3 هزار سازمان مردمی برای توانمند سازی معتادینلزام مهارت آموزی برای ترک دائم اعتیاد/ورود 3 هزار سازمان مردمی برای توانمند سازی معتادین
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: ترک دائم اعتیاد در مصرف‌کنندگان مواد مخدر ملزوم به توانمندسازی و مهارت‌آموزی معتادین است.

به گزارش پایگاه خبری بنیاد تحول اجتماعی و به نقل از ایرنا،سردار اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: چرخه معالجه و درمان بیماران اعتیاد با استفاده از اصل «توانمندسازی» باید تکمیل گردد.

وی اظهار داشت: در حقیقت بیمار اعتیاد باید در مرحله نخست سم‌زدایی، معالجه و درمان گردد و سپس تحت مهارت‌آموزی قرار گیرد. به عبارت دیگر، با استفاده از این آموزش‌ها و مهارت‌ها، قدرت تولید داشته باشد و به اصطلاح «بتواند روی پای خود بایستد.»

مومنی با اشاره به اینکه چرخه درمان اعتیاد شامل چهار مولفه درمان، مهارت‌آموزی، تولید و توانمندسازی است افزود: اکنون حلقه چهارم گسترش پیدا کرده است است و شمار قابل‌توجهی از خیران و سمن‌ها (سازمان‌های مردم نهاد) نیز به این عرصه وارد شده و توانمندسازی این قشر را پیگیری می‌کنند.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر بیان داشت: دولت به تنهایی نمی‌تواند این مسأله را ساماندهی کند و این حلقه مفقوده در دو تا سه سال اخیر با ورود کارآفرینان و جمعی از خیران انتظار می‌رود که موثر واقع شده و این چرخه درمانی را کامل کند.

مومنی اظهار داشت: اکنون حدود سه هزار سازمان مردم نهاد نیز در ایران در این زمینه به بیماران اعتیاد کمک‌رسانی می‌کنند.

به گزارش ایرنا، دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر آذر ماه سال ۹۹ نیز در این باره گفته بود که پایداری ترک اعتیاد در کشور پایین بوده و ۸۰ درصد معتادان به مصرف دوباره مواد بازمی‌گردند و یکی از علل اصلی ناشی از نقص تکنیک‌های درمانی در جامعه است.

اکنون میانگین سن اعتیاد در کشور ٢۴ سال و در دنیا ١٩ سال است.

پست قبلی
بازسازی و اصلاح سیستم شبکه آب و فاضلاب مح ...
پست بعدی
برگزاری جلسه شورای اجتماعی استان سمنان

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد