×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

  • تستتتتتتتت

    تستتتتتتتت

    33 05اسفند
  • تست

    تست

    37 05اسفند
  • گزارش تصویری تشییع پیکر شهید

    گزارش تصویری تشییع پیکر شهید

    397 07خرداد
  • دو گروه به خاطر من هلاک می شوند، محب مفرط و مبغض مفرط!

    دو گروه به خاطر من هلاک می شوند، محب مفرط و مبغض مفرط!

    304 10اردیبهشت

نرخ شیوع اعتیاد در بانوان پایین است

  • 577
  • 0
16آذر
نرخ شیوع اعتیاد در بانوان پایین استنرخ شیوع اعتیاد در بانوان پایین است
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: براساس اطلاعات موجود نرخ شیوع اعتیاد در میان بانوان کشور رقم بسیار پایینی است

به گزارش پایگاه خبری بنیاد تحول اجتماعی و به نقل ازایرنا،سردار اسکندر مومنی روز شنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان ستاد مبارزه با مواد مخدر و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهار داشت: با توجه به پایین بودن نرخ اعتیاد در میان بانوان و قرار داشتن کانون گرم خانواده در دستان آنان انتظار می‌رود که بانوان به عنوان مادران نسل‌های آینده برای پیشگیری از بروز اعتیاد در همه بخش‌های جامعه همکاری و کمک لازم را داشته باشند.

مومنی به ایجاد مکان‌های مناسب برای درمان و نگهداری بانوان آسیب‌دیده در جامعه در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: این اقدام برای حمایت از بانوان در جامعه صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: همکاری و همت ویژه شهرداری تهران و در کل کشور در یکسال اخیر موجب انجام این برنامه شده البته با همت همه دستگاه‌ها، سازمان بهزیستی و دیگر متولیان، فضای کافی و ظرفیت لازم برای نگهداری و درمان بانوان آسیب‌دیده به ویژه در تهران، کرج، تبریز و مشهد و اغلب کلانشهرها فراهم شده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: باید اولویت اصلی را در مبارزه با موادمخدر مساله پیشگیری قرار دهیم تا بتوانیم در این زمینه موفق باشیم زیرا معتقدیم پیشگیری راهکار اصلی است.

وی یکی از اقدامات در راستای اجرای مساله پیشگیری از اعتیاد را طرح «یاریگران زندگی» عنوان کرد و اظهار داشت: باید با اجرای این طرح برای رهایی و نجات آسیب‌دیدگان در مساله مهم اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی تلاش کرد تا این افراد دوباره به آغوش جامعه و خانواده‌های بازگردند.

مومنی یکی دیگر از اهداف اجرای طرح «یاریگران زندگی» را اینگونه توضیح داد و گفت: باید همه با هم برای جلوگیری و پیشگیری افراد سالم و گرفتار نشدن آنها در دام اعتیاد تلاش کنیم.

۵۵ درصد علت طلاق‌ها اعتیاد است

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر معتقد است: اعتیاد خود یک نوع آسیب اجتماعی محسوب می‌شود اما به تنهایی منشأ بسیاری از آسیب‌های دیگری است.

وی به یک پیمایش در زمینه مساله اعتیاد و مشکلات ناشی از آن اشاره کرد و افزود: براساس اطلاعات موجود، حدود ۵۵ درصد علت طلاق‌ها موضوع مهم اعتیاد است و این نشان می‌دهد باید تمرکز زیادی بر مساله اعتیاد وجود داشته باشد.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر درباره انعقاد تفاهم‌نامه میان ستاد مبارزه با مواد مخدر و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: این تفاهم‌نامه در ۲ بخش تنظیم شده است تا به توانمندسازی و بازگشت بانوان آسیب‌دیده به جامعه کمک کند اما هدف اصلی این تفاهم‌نامه استفاده از توان بالای بانوان در کشور برای پیشگیری از اعتیاد در همه بخش‌ها و اقشار جامعه است.

پست قبلی
سرما در کرمان به زیر صفر درجه رسید/ گرمخا ...
پست بعدی
برگزاری رویداد به رسم خادمی

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد