×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

  • تستتتتتتتت

    تستتتتتتتت

    49 05اسفند
  • تست

    تست

    50 05اسفند
  • گزارش تصویری تشییع پیکر شهید

    گزارش تصویری تشییع پیکر شهید

    412 07خرداد
  • دو گروه به خاطر من هلاک می شوند، محب مفرط و مبغض مفرط!

    دو گروه به خاطر من هلاک می شوند، محب مفرط و مبغض مفرط!

    317 10اردیبهشت

اعتیاد در بین بانوان ایرانی کمتر از آمار جهانی است

  • 364
  • 0
6اسفند
اعتیاد در بین بانوان ایرانی کمتر از آمار جهانی استاعتیاد در بین بانوان ایرانی کمتر از آمار جهانی است
 سردار مومنی  دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری گفت: آمار گرفتار شدن بانوان به اعتیاد در کشوربا اختلافی قابل توجه، پایین‌تر از نرخ جهانی و در حدود  ۶ دهم درصد است.

بنیاد تحول اجتماعی، سردار اسکندر مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری می‌گوید: نرخ شیوع اعتیاد بانوان در جهان بیش از پنج درصد است، همچنین سن اعتیاد در کشور ۲۴ سال و چند ماه است و نرخ شیوع پنج است و وضعیت کشور نسبت به جهان مطلوب است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: میانگین سن اعتیاد در جهان ۱۹ و نرخ شیوع هفت است.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، او بیان داشت: ۷۰۰ تن مواد مخدر در کشور طی ۱۰ ماه گذشته کشف شد و ایران براساس گزارش‌های بین المللی رتبه اول در زمینه کشف مواد مخدر دارد. ۷۰ درصد کشف مواد مخدر طی ۱۰ ماه گذشته سنتی و ۳۰ درصد صنعتی بود و ۷۰ درصد کشف مواد مخدر در مناطق شرقی و حاشیه شرق کشور بود.

۷۰ درصد کشف مواد مخدر ناشی از اقدامات اطلاعاتی است
سردار مومنی اظهار داشت: ۷۰ درصد کشف مواد مخدر ناشی از اقدامات اطلاعاتی است که این اقدامات به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان ضربه زده است.

او یادآور شد: استرداد اموال قاچاقچیان نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کمتر و شهدای کشور هم در زمینه مبارزه با اعتیاد کمتر و تلفات اشرار بیشتر شد و شاخص‌ها بهبود یافته است. طی یکسال گذشته ۱۲ نفر در راه مبارزه با اعتیاد در کشور شهید شدند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری گفت: طرح «یاری‌گران زندگی» در ۴۰ هزار مدرسه اجرا شد و افزایش اجرای این طرح به۸۰ هزار مدرسه پیگیری و پیش‌بینی می‌شود و در سال آینده در تمام مدارس این طرح اجرا شود.

طرح «یاریگران زندگی در روستا» با هدف خودمراقبتی و یاری‌رسانی دانش‌آموزان نسبت به یکدیگر برای پیشگیری از اعتیاد بین این گروه از جامعه برنامه‌ریزی شده تا بتوانند با همراهی و همفکری در برابر این بلای خانمان‌سوز و آسیب‌های اجتماعی ایمن بمانند.

پست قبلی
یک معلم ابتدای: بچه‌ها بد نشدند ما ق ...
پست بعدی
برگزاری رویداد به رسم خادمی

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد