×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

به وجود آمدن سه هزار ظرفیت جدید برای سازماندهی معتادان متجاهر

  • 223
  • 0
1تیر
به وجود آمدن سه هزار ظرفیت جدید برای سازماندهی معتادان متجاهربه وجود آمدن سه هزار ظرفیت جدید برای سازماندهی معتادان متجاهر
استاندار تهران از به وجود آمدن سه هزار ظرفیت جدید برای سازماندهی از معتادان متجاهر خبر داد.  

به گزارش پایگاه خبری بنیاد تحول اجتماعی و به نقل از ایرنا، محسن منصوری روز دوشنبه در جلسه قرارگاه اجتماعی با اشاره به اهمیت موضوع برگزاری این جلسه بیان داشت: جلسات قرارگاه اجتماعی حدود ۶ ماه است که به صورت منظم در استان تهران برگزار می گردد، دستگاه‌های استان به شکل کاملا جدی برای حل مسائل و معضلات اجتماعی شکل گرفته است. 

وی با اشاره به اولویت‌بندی مسائل اجتماعی گفت: دستور کار جدی جلسه امروز موضوع ساماندهی معتادان متجاهر بود که در جلسات گذشته نیز به شکل کاملا مفصل مطرح شده و در این فاصله چندماه ۴۳۰۰ ظرفیت جدید به ظرفیت‌های قبلی جهت جمع‌آوری معتادان افزوده شده است. 

استاندار تهران با اشاره به پیگیری اقدامات درمانی و مددکاری برای معتادان متجاهر بیان داشت: تعدادی از این معتادان جمع آوری شده و اقدامات تربیتی، آموزش و مراحل باز اجتماعی شدن آنها طی می‌شود و در جلسه امروز تعیین شد حدود سه هزار ظرفیت جدید جهت نگهداری معتادین متجاهر طی یک ماه و نیم تا دو ماه آینده ایجاد شود، همچنین مقرر شد فرمانداران در هر شهرستانی ظرفیت‌های جدیدی را به وجود بیاورند. 

منصوری بیان داشت: واقعیت موضوع این است که آمار درستی از میزان معتادان متجاهر در دسترس نیست و بر مبنای برآورد اقدامات پیش می‌رود از این رو احتیاج به ظرفیت‌های نو داریم. 

وی در مورد ساماندهی کودکان کار بیان داشت: مسئول اصلی ساماندهی کودکان کار، بهزیستی است البته طبق قانون ۱۶ دستگاه دیگر نیز تکالیفی را بر گردن دارند. 

استاندار تهران تاکید: اقدامات جهت ساماندهی کودکان کار شامل دو قسمت سلبی و ایجابی است که در حوزه سلبی مجموعه نیروی انتظامی و دستگاه اطلاعاتی و امنیتی برخورد جدی با باندهای فعال در زمینه ساماندهی کودکان کار خواهند داشت و در مورد اقدامات ایجابی نیز علاوه بر اقدامات دستگاه‌ها، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و گروه‌های جهادی و انقلابی در دستور کار قرار گرفت. 

منصوری گفت: در تهران مجموعه‌های مردمی، مساجد، گروه‌های جهادی و صنعتگران بسیار زیادی وجود دارد که علاقه مند به فعالیت در حوزه اجتماعی هستند، و تعیین شد در این زمینه دبیرخانه‌ای ایجاد شود تا نقشه راه و برنامه ریزی‌ های دقیق اجرایی صورت پذیرد.

 

پست قبلی
مسئول سازمان امور اجتماعی:هشتاد هزار سازم ...
پست بعدی
سلسله جلسات دفاع از برنامه های جامع دفتر ...

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد