به وجود آمدن سه هزار ظرفیت جدید برای سازماندهی معتادان متجاهر

به گزارش پایگاه خبری بنیاد تحول اجتماعی و به نقل از ایرنا، محسن منصوری روز دوشنبه در جلسه قرارگاه اجتماعی با اشاره به اهمیت موضوع برگزاری این جلسه بیان داشت: جلسات قرارگاه اجتماعی حدود ۶ ماه است که به صورت منظم در استان تهران برگزار می گردد، دستگاه‌های استان به شکل کاملا جدی برای حل مسائل و معضلات اجتماعی شکل گرفته است. 

وی با اشاره به اولویت‌بندی مسائل اجتماعی گفت: دستور کار جدی جلسه امروز موضوع ساماندهی معتادان متجاهر بود که در جلسات گذشته نیز به شکل کاملا مفصل مطرح شده و در این فاصله چندماه ۴۳۰۰ ظرفیت جدید به ظرفیت‌های قبلی جهت جمع‌آوری معتادان افزوده شده است. 

استاندار تهران با اشاره به پیگیری اقدامات درمانی و مددکاری برای معتادان متجاهر بیان داشت: تعدادی از این معتادان جمع آوری شده و اقدامات تربیتی، آموزش و مراحل باز اجتماعی شدن آنها طی می‌شود و در جلسه امروز تعیین شد حدود سه هزار ظرفیت جدید جهت نگهداری معتادین متجاهر طی یک ماه و نیم تا دو ماه آینده ایجاد شود، همچنین مقرر شد فرمانداران در هر شهرستانی ظرفیت‌های جدیدی را به وجود بیاورند. 

منصوری بیان داشت: واقعیت موضوع این است که آمار درستی از میزان معتادان متجاهر در دسترس نیست و بر مبنای برآورد اقدامات پیش می‌رود از این رو احتیاج به ظرفیت‌های نو داریم. 

وی در مورد ساماندهی کودکان کار بیان داشت: مسئول اصلی ساماندهی کودکان کار، بهزیستی است البته طبق قانون ۱۶ دستگاه دیگر نیز تکالیفی را بر گردن دارند. 

استاندار تهران تاکید: اقدامات جهت ساماندهی کودکان کار شامل دو قسمت سلبی و ایجابی است که در حوزه سلبی مجموعه نیروی انتظامی و دستگاه اطلاعاتی و امنیتی برخورد جدی با باندهای فعال در زمینه ساماندهی کودکان کار خواهند داشت و در مورد اقدامات ایجابی نیز علاوه بر اقدامات دستگاه‌ها، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و گروه‌های جهادی و انقلابی در دستور کار قرار گرفت. 

منصوری گفت: در تهران مجموعه‌های مردمی، مساجد، گروه‌های جهادی و صنعتگران بسیار زیادی وجود دارد که علاقه مند به فعالیت در حوزه اجتماعی هستند، و تعیین شد در این زمینه دبیرخانه‌ای ایجاد شود تا نقشه راه و برنامه ریزی‌ های دقیق اجرایی صورت پذیرد.

 

ارسال شده در چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۱ قبل از ظهرتوسط امیرمسعود رائیج