×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

مسئول سازمان امور اجتماعی:هشتاد هزار سازمان به صورت کاملا مردمی در سطح کشور فعالیت می کنند.

  • 426
  • 0
30خرداد
مسئول سازمان امور اجتماعی:هشتاد هزار سازمان به صورت کاملا مردمی در سطح کشور فعالیت می کنند.مسئول سازمان امور اجتماعی:هشتاد هزار سازمان به صورت کاملا مردمی در سطح کشور فعالیت می کنند.
معاون وزیر و مسئول سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به این موضوع که هشتاد هزار سازمان مردم نهاد وجود دارد گفت:از این تعداد حدودا فقط هفت تا هشت هزار از وزارت کشور به شکل رسمی داراری مجوز هستند.

به گزارش پایگاه خبری بنیاد تحول اجتماعی و به نقل از ایرنا، عباسی روز پنجشنبه در نشست مجمع خیرین کشور در مشهد گفت: پیگیر ایجاد پنجره واحد در خصوص سازمانهای مردم نهاد با هدف تشکیل بسیج عمومی و جلب حمایتهای مردمی در مسئله های گوناگون هستیم.

وی افزود: بخشی از عمر با ارزش خیرین صرف کمک رسانی به مردم می گردد و باید از این سری کارهای خوب در کشور همچنان انجام شود تا شکافها در جامعه پر شود.

عباسی گفت: در جامعه ای که شکافها زیاد است و فاصله طبقاتی به دلایل بسیار زیادی به وجود می آید انفاق، پرکننده شکافهاست چون میزان شکافهای اجتماعی در جامعه بسیار نگران کننده است و در این میان تقدیر از کسانی که دگرخواهی دارند و دنبال سود خود نیستند وظیفه همه ماست.

مسئول سازمان امور اجتماعی کشور افزود: در سرتاسر دنیا تعداد انجمنهای خیرین، سازمانهای مردم نهاد و تشکلهای مردمی در زمره شاخصهای مشارکت اجتماعی به حساب می آیند و بسیار پر اهمیت هستند و این که برخی گفته اند که این بخش از سازمانهای مردم نهاد وارداتی هستند به این صورت نیست.

وی به این نکته اشاره کردند: غربی ها در تلاش هستند که کارهای خیرانه را نهادسازی کنند اما این اقدامات خیرانه از زمان ظهور اسلام وجود داشته و از زمانی که نماز مطرح شده در کنار آن زکات نیز شکل گرفته که یکی از دستورات دینی بوده است.

رییس سازمان امور اجتماعی کشور بیان داشت: اکثر دانشگاه های بزرگ جهان خیریه ای یا وقفی هستند لذا ما که پایگاه ایمانی، معرفتی و دینی داریم و به قیامت هم اعتقاد داریم باید در امور خیر پیشتاز دیگران باشیم و این یک امر فطری است و انجام چنین کارهای ارزشمندی برپایه انسان خواهی و دگرخواهی است.

عباسی گفت: وزارت کشور همواره به فعالیتهای سازمانهای مردم نهاد و اقتدار حضور مردمی دل بسته و افتخارش این است که در جامعه دینی ما همیشه نسبت به حضور ملت در اداره کشور در همه ابعاد آن توجه شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون شرایط اجتماعی کشور بیش از هر زمان دیگری بسیار باعث نگرانی است زیراکه دشمن در بخشهای سیاسی، اقتصادی و حتی فتنه هر بلایی سر کشور آورد، نتوانست تاثیر گذار باشد اما از طریق فضای مجازی و ابزار اینترنت به این قضیه امید دارد که جامعه را از داخل به لحاظ اجتماعی پوک کند.

رییس سازمان امور اجتماعی کشور افزود: نزدیک ۱۰۰ هزار نفر معتاد متجاهر در کشور هستند، وجود دختران فراری در جامعه نگران کننده است در حالی که دختران فراری، دختران ما هستند و نمی توانیم همین طور نگاهشان کنیم که بیینیم که به چه صورت نابود می شوند و دشمن هم در حال برنامه ریزی کردن بر روی آنهاست.

عباسی خاطرنشان کرد: ما نگران آسیبهای اجتماعی هستیم و بیش از این باید برنامه ریزی داشته باشیم و از دوستان و اندیشیمندان استمداد می طلبیم تا بتوانیم آسیبهای اجتماعی را کم کنیم.

پست قبلی
باندهای مافیایی پشت قضیه کودکان کار خیابان
پست بعدی
سلسله جلسات دفاع از برنامه های جامع دفتر ...

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد