اعتیاد در بین بانوان ایرانی کمتر از آمار جهانی است

بنیاد تحول اجتماعی، سردار اسکندر مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری می‌گوید: نرخ شیوع اعتیاد بانوان در جهان بیش از پنج درصد است، همچنین سن اعتیاد در کشور ۲۴ سال و چند ماه است و نرخ شیوع پنج است و وضعیت کشور نسبت به جهان مطلوب است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: میانگین سن اعتیاد در جهان ۱۹ و نرخ شیوع هفت است.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، او بیان داشت: ۷۰۰ تن مواد مخدر در کشور طی ۱۰ ماه گذشته کشف شد و ایران براساس گزارش‌های بین المللی رتبه اول در زمینه کشف مواد مخدر دارد. ۷۰ درصد کشف مواد مخدر طی ۱۰ ماه گذشته سنتی و ۳۰ درصد صنعتی بود و ۷۰ درصد کشف مواد مخدر در مناطق شرقی و حاشیه شرق کشور بود.

۷۰ درصد کشف مواد مخدر ناشی از اقدامات اطلاعاتی است
سردار مومنی اظهار داشت: ۷۰ درصد کشف مواد مخدر ناشی از اقدامات اطلاعاتی است که این اقدامات به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان ضربه زده است.

او یادآور شد: استرداد اموال قاچاقچیان نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کمتر و شهدای کشور هم در زمینه مبارزه با اعتیاد کمتر و تلفات اشرار بیشتر شد و شاخص‌ها بهبود یافته است. طی یکسال گذشته ۱۲ نفر در راه مبارزه با اعتیاد در کشور شهید شدند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری گفت: طرح «یاری‌گران زندگی» در ۴۰ هزار مدرسه اجرا شد و افزایش اجرای این طرح به۸۰ هزار مدرسه پیگیری و پیش‌بینی می‌شود و در سال آینده در تمام مدارس این طرح اجرا شود.

طرح «یاریگران زندگی در روستا» با هدف خودمراقبتی و یاری‌رسانی دانش‌آموزان نسبت به یکدیگر برای پیشگیری از اعتیاد بین این گروه از جامعه برنامه‌ریزی شده تا بتوانند با همراهی و همفکری در برابر این بلای خانمان‌سوز و آسیب‌های اجتماعی ایمن بمانند.

ارسال شده در شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲:۵۵ بعد از ظهرتوسط admin