×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

هدف از راه اندازی مراکز افق در بقاع متبرکه کاهش آسیب های اجتماعی است

  • 457
  • 0
7آذر
هدف از راه اندازی مراکز افق در بقاع متبرکه کاهش آسیب های اجتماعی استهدف از راه اندازی مراکز افق در بقاع متبرکه کاهش آسیب های اجتماعی است
 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان گفت: راه اندازی مراکز افق در بقاع متبرکه در راستای تبدیل این مراکز به قطب فرهنگی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش پایگاه خبری قرارگاه تحول اجتماعی و به نقل از خبرگزاری ایرنا

محمدتقی فاتحی‌نژاد روز چهارشنبه درباره ضرورت تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب فرهنگی و اقدامات اوقاف و امور خیریه در این زمینه در جمع خبرنگاران افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب فرهنگی کشور تاکید کرده‌اند و از همین رو مراکز افق راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس هیأت امناء و خادمان هر بقعه متبرکه وظیفه دارند تا آسیب‌های اجتماعی اطراف امامزاده خودشان را شناسایی کنند و در مراکز افق همان امامزاده نسبت به کاهش آسیب‌ها تلاش کنند.
فاتحی نژاد با تأکید بر اینکه مراکز افق بقاع متبرکه بهترین راهکار برای تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی کشور در دوران شیوع ویروس کرونا بودند، گفت: از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا با شناسایی فقرا و نیازمندان کمک‌های شایانی به جامعه هدف  در این مراکز شده است.
وی تصریح کرد: از دیگر خدمات اجتماعی در بقاع متبرکه و امامزادگان، راه‌اندازی اتاق‌های مشاوره ذیل مراکز افق بوده است؛ یعنی کسانی که مشکلات خانوادگی دارند به این مراکز مراجعه می‌کنند تا مشکلشان حل شود؛ همچنین خدمات اجتماعی گوناگونی به تناسب شرایط هر منطقه در مراکز افق بقاع متبرکه ارائه می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان با اشاره به راه‌اندازی کارگاه‌های خیاطی در مراکز افق گفت: در همین راستا سفارشات لازم در مرکز پذیرفته شده و اخیرا هم پافرهای نیاز بازار در مرکز افق امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان دوخته شد.

استان زنجان ۱۳۲ بقعه متبرکه را در خود جای داده است، هم اکنون سه مرکز افق در استان زنجان فعال است.

منبع خبر : خبرگزاری ایرنا

پست قبلی
خانه امن قزوین، پناه زنان بیگانه با مفهوم ...
پست بعدی
سلسله جلسات دفاع از برنامه های جامع دفتر ...

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد