×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

  • تستتتتتتتت

    تستتتتتتتت

    48 05اسفند
  • تست

    تست

    50 05اسفند
  • گزارش تصویری تشییع پیکر شهید

    گزارش تصویری تشییع پیکر شهید

    411 07خرداد
  • دو گروه به خاطر من هلاک می شوند، محب مفرط و مبغض مفرط!

    دو گروه به خاطر من هلاک می شوند، محب مفرط و مبغض مفرط!

    317 10اردیبهشت

خیریه ای که با کمک مردم 700 خانه برای افراد نیازمند ساخته است

  • 904
  • 0
5اردیبهشت
خیریه ای که با کمک مردم 700 خانه برای افراد نیازمند ساخته استخیریه ای که با کمک مردم 700 خانه برای افراد نیازمند ساخته است
مدیر خیریه وفاق سبز علوی گفت: با همیاری مردم بیش از ۷۰۰ خانه برای افراد نیازمندان ساخته‌ایم

به گزارش پایگاه خبری بنیاد تحول اجتماعی و به نقل از  فارس،مدیر بنیاد خیریه وفاق سبز علوی گفت: بنیاد ما از سال ۸۰ تاسیس شده و در موضوعات گوناگون فعالیت داشته که از قبیل خانه‌سازی، درمان، توزیع سبد‌های غذایی، بحث‌های فرهنگی و ساخت مدرسه و مسجد می‌شود. از نکات مهمی که در این بنیاد به آن توجه می‌شود ایجاد اشتغال است. بنیاد سبز علوی به صورت کاملاخصوصی تاسیس شده و تمامی کمک‌های آن‌ توسط مردم تامین می‌شود. 

 رستمی افزود: ما برای موضوعات گوناگون مانند ازدواج و موارد دیگر ارائه وام‌های محدود مردمی داریم تا بتوانیم به نیازمندان یاری برسانیم. از ابتدای تاسیس بنیاد تا کنون تمامی فعالیت‌های ما با نظارت کمیته امداد شکل گرفته شده است. تا امروز توانسته‌ایم با مشارکت کمیته امداد بیش از ۷۳۵ خانه بسازیم و بیش از هزار جهیزیه به افراد نیازمند اهدا کنیم.

وی گفت: ما همچنین طرح پری‌زاد را به همراهی شبکه پنج صدا سیما داریم که با پیشنهاد مدیریت محترم شبکه پنج سیما صورت گرفت. این طرح از طریق برنامه به خانه بر می‌گردیم نیازمندان را به ما معرفی می‌کند. خانواده‌های که از مشکل ناباروری رنج می‌برند پس از معرفی به ما به مراکز مربوطه و طرف قرار داد ارجاع داده می‌شوند. طی مدت شش ماهه توانسته‌ایم ۹ زوج را با معرفی به مراکز درمان کنیم و آن‌ها را در مرحله جدیدی از زندگی قرار دهیم. خوشبختانه مسئولان شبکه پنج سیما در انجام این طرح بسیار جدی‌ هستند و به ما در اجرای آن بسیار یاری کردند.

وی ابراز کرد: ما قادر هستیم با معرفی مراکز درمان ناباروری به مردم آن‌ها را با خانواده‌های نیازمند معرفی کنیم تا از این طریق بتوانند کمک‌های مورد نظر خود را ارائه دهند. علت آن‌که شبکه پنج سیما این طرح را در دستور کار خود قرار داد آن است که حضرت آقا بحث فرزند‌آوری را بسیار ضروری دانستند و بر آن اصرار داشتند. ما تا امروز توانسته‌ایم ۶۸ زندانی آزاد کنیم و بیش از ۱۴ هزار وام قرض الحسنه بدهیم.

رستمی خاطرنشان کرد: بحث اشتغال نیز با ایجاد دو هزار و سیصد و بیست و شش کار مواجه بوده است. ما همچنین چند درمانگاه، سه مسجد و دوازده مدرسه بسازیم. بنیاد ما مورد همراهی حدود یک میلیون نفر که حدود بیش از  پانصد خانواده هستند قرار دارد. ما توانسته‌ایم در سوسنگرد اقدامات مشابهی داشته باشیم و بیکاری در روستای آنجا به طور کامل از بین بردیم.

مدیر بنیاد  گفت: طرح خیرات نان کریم اهل بیت همانند طرح قبلی توسط شبکه پنج سیما به ما سپرده شد و در طول این مدت توانسته‌ایم بیش از ۱۰ میلیون قرص نان را در سطح شهر تهران توزیع کنیم. ما فعالیت خود در این حوزه را از سال ۹۲ در تهران شروع کردیم و به مدت سه سال در پایتخت بودیم. در این طرح ما با نانوایی‌ها در سطح شهر هماهنگ می‌کردیم و نظر خیرین را توسط نانوایی‌ها برآورده می‌کردیم.

رستمی گفت: پس از آنکه شبکه پنج کشوری شد ما توانستیم با بیش از ۷۵۰ نانوایی همراه شویم و نظر افراد را به صورت تعداد نان مورد نظر ارائه دهیم. تلاش بر آن است که میزان نان‌های توزیع شده را به ۳۰ میلیون عدد برسانیم. گفتنی است؛ تمامی نانوایی‌هایی که با ما  هستند ابتدای پخت خود حداقل هشت نان را خیرات می‌دهند. 

 رستمی ادامه داد: در طرح ما با توجه به شناسایی‌هایی که شده مناطق نیازمند را مورد هدف قرار می‌دهیم تا نان‌های نظری به آن‌ها ارائه شود. اکنون افراد از طریق کارت‌هایی که اعضای بسیج و مساجد تهیه کرده‌اند می‌توانند نان‌های نظری را دریافت کنند تا کرامت همه حفظ شود.

وی بیان کرد: نان‌های ارائه شده در این طرح از تمام نانوایی‌ها هستند و محدود به یک نوع نان نمی‌شوند. یکی از خاطرات خیرات این نان‌ها مربوط به خانمی می‌شود که دخترش از نان‌‌های خیرات می‌خواست اما به دلیل عجله از آن گذشتند. این خانم همان شب خوابی می‌بیند که به او می‌گویند باید برای مددکاری به سفره‌های ارائه نان اقدام کند. پس از آن این خانم تصمیم گرفت به بنیاد ما رجوع کند و به جمع خیرین بپیوندد

پست قبلی
ایجاد اشتغال بنیاد برکت برای زندانیان کشور
پست بعدی
برگزاری رویداد به رسم خادمی

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد