×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

ایجاد اشتغال بنیاد برکت برای زندانیان کشور

  • 659
  • 0
30فروردین
ایجاد اشتغال بنیاد برکت برای زندانیان کشورایجاد اشتغال بنیاد برکت برای زندانیان کشور

به گزارش پایگاه خبری بنیاد تحول اجتماعی و به نقل از  فارس،مدیر عامل بنیاد برکت گفت:این طرح در جهت اجرای سند تحول قوه قضاییه برگزار می‌شود که یکی از محورهای آن ایجاد اشتغال برای زندانیان آزادشده است. در همین راستا، بنیاد برکت به عنوان همکار اصلی سازمان زندان‌های کشور نقش بسزایی را در اشتغال‌زایی برای زندانیان و خانواده‌هایشان ایفا می‌کند

ترکمانه مدیر عامل بنیاد برکت افزود:برای سال ۱۴۰۱ برپایی ۶ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور برای زندانیان آزادشده، دارای رای باز و خانواده‌های زندانیان دربند در دستور کار است. وی از انتخاب زندان لاکان رشت به عنوان زندان پایلوت اجرای طرح «زندان تحولی» خبر داد و افزود: در همین جهت، ۲ هزار طرح ایجاد اشتغال برای زندانیان این زندان و خانواده‌هایشان اجرا می‌شود.

مدیر عامل بنیاد برکت تاکید کرد: قرار است اجرای طرح «زندان تحولی» به سراسر کشور گسترش پیدا کند که بنیاد برکت در این زمینه نیز همکاری‌های لازم را با سازمان زندان‌ها خواهد داشت. به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، طرح‌های اشتغال این بنیاد شامل زندانیان آزادشده، زندانیان دارای باز که امکان خروج از زندان را دارند و خانواده زندانیان دربند می‌شود.

وی تصریح کرد: بنیاد برکت پای کار ایجاد اشتغال برای زندانیان و خانواده‌هایشان ایستاده است، چرا که این قشر بسیار آسیب‌پذیر هستند و باید از آن‌ها حمایت شود.ترکمانه افزود: حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی ۶ هزار طرح اشتغال‌زایی ویژه زندانیان و خانواده‌هایشان ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است.

مدیرعامل بنیاد برکت درباره اقدامات گذشته این بنیاد در حوزه اشتغال‌زایی برای زندانیان اظهار داشت: بنیاد تا پایان سال ۱۴۰۰ بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ طرح ایجاد اشتغال با ظرفیت ایجاد ۴ هزار و ۲۰۰ شغل را برای زندانیان و خانواده‌هایشان اجرایی کرده است. 

ترکمانه تصریح کرد: زندانیان و خانواده‌هایشان به عنوان  اقشار آسیب‌پذیر جامعه تحت پوشش حمایت‌های ویژه و خاص بنیاد برکت می باشند

پست قبلی
با خود درمانی مشکل اعتیاد پیچیده تر میشود
پست بعدی
برگزاری جلسه شورای اجتماعی استان سمنان

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد