×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

حمایت بنیاد برکت از کولبران و سوخت بران 7 استان کشور

  • 989
  • 0
4خرداد
حمایت بنیاد برکت از کولبران و سوخت بران 7 استان کشورحمایت بنیاد برکت از کولبران و سوخت بران 7 استان کشور
بنیاد برکت در سال جاری راه‌اندازی 3 هزار و 500 طرح اشتغال را برای کولبران و سوخت‌بران در دستور کار دارد.  

به گزارش پایگاه خبری بنیاد تحول اجتماعی و به نقل ازفارس،مدیرعامل بنیاد برکت گفت: برپایی 3 هزار و 500 طرح تولید اشتغال اجتماع‌محور برای کولبران و سوخت‌بران در مناطق محروم و روستایی 7 استان کشور در برنامه‌های سال 1401 قرار دارد.

ترکمانه بیان داشت: برپایی این 3 هزار و 500 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای 10 هزار و 500 نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم در پی خواهد داشت.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، کولبران و سوخت‌بران در استان‌های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و فارس جزو مخاطب هدف ایجاد اشتغال هستند.

وی درباره میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های اشتغال ویژه کولبران و سوخت‌بران نیز توضیح داد: حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این 3 هزار و 500 طرح اشتغال‌ بالغ بر 6 هزار و 300 میلیارد ریال است.

ترکمانه در بیان عملکرد پیشین بنیاد برکت در حوزه اشتغال‌زایی برای کولبران و سوخت‌بران افزود: تا پایان سال 1400 نزدیک به 8 هزار طرح تولید اشتغال با ظرفیت 24 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم برای کولبران و سوخت‌بران در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور برپا شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت بر استقبال سوخت‌بران از شغل پایدار تاکید کرد و گفت: اکثر سوخت‌بران از روی اجبار و ناچاری مشغول به این کار شده اند. بیشتر این افراد نه تنها مالک سوخت‌های قاچاق شده نیستند که حتی خودرو هم متعلق به آن ها نیست و فقط نقش یک راننده روزمزد را ایفا می‌کنند.

وی افزود: تحقیقات و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که تعداد بسیاری زیادی از کولبران نیز علیرغم میل باطنی به این کار مشغول هستند و اگر دارای یک درآمد حداقلی باشند، این شغل را کنار خواهند گذاشت.

ترکمانه بیان داشت: کولبری و سوخت‌بری کاری خلاف شان انسانی است و باید روش‌ها و راه‌کارهای بهتری را برای تامین معیشت کولبران و سوخت‌بران طراحی و اجرا شود.

به فرموده مدیرعامل بنیاد برکت، تسهیل‌گران این بنیاد در استان‌های هدف با شناسایی و مراجعه به کولبران و سوخت‌بران آن‌ها را پس از اهلیت‌سنجی و تکمیل فرآیند ثبت نام، برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می کنند‌‎

پست قبلی
سن اعتیاد در حال کاهش است،چیکار باید کرد؟
پست بعدی
سلسله جلسات دفاع از برنامه های جامع دفتر ...

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد