×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

ارائه طرحی در مجلس برای ساماندهی محله هرندی پایتخت/ این محله به تقاطع آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده است

  • 612
  • 0
2آذر
ارائه طرحی در مجلس برای ساماندهی محله هرندی پایتخت/ این محله به تقاطع آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده استارائه طرحی در مجلس برای ساماندهی محله هرندی پایتخت/ این محله به تقاطع آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده است
رییس فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی مجلس، از ارائه طرحی برای ساماندهی محله هرندی پایتخت خبر داد و تاکید کرد که این محله به تقاطع آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده و تاکنون ۱۸ نوع از این آسیب‌ها در آن شناسایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تحول اجتماعی به نقل از احمد نادری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد هشدار یکی از اعضای شورای شهر تهران به ورود و خروج جمعیت 8 هزار نفری معتادان به محله هرندی و تاکید بر اینکه ضرورت دارد تا ارکان نظام در کنار شهرداری تهران برای حل معضلات این محله ورود پیدا کنند، گفت: متاسفانه بر اساس تجربیاتی که وجود دارد تاکنون هیچ کدام از اقدامات انجام شده پیرامون ساماندهی محله هرندی موفقیت‌آمیز نبوده است و این در حالی است که مقابله با آسیب‌های اجتماعی در این محله از زمان شهرداران اسبق نیز مطرح بوده است، ضمن اینکه دستگاه‌ها و ارگان‍‌های دیگری هم به این موضوع ورود پیدا کرده‌اند اما هیچ کدام از آنها نتوانستند موفقیتی کسب کنند، بنابراین باید عدم موفقیت در این زمینه مورد آسیب‌شناسی قرار گیرد.

تشکیل ستاد ساماندهی محله هرندی در فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی مجلس

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی مجلس از یکسال گذشته به طور جدی به موضوع ساماندهی محله هرندی ورود پیدا کرده است، کما اینکه ستادی تحت این عنوان با محوریت این فراکسیون تشکیل دادیم و جلساتی نیز با مسئولان مربوطه برگزار کردیم تا هم این موضوع را مورد آسیب‌شناسی قرار دهیم و هم در نهایت کمیته تلفیق هرندی را تشکیل دادیم.

وی تصریح کرد: البته به دلیل تغییر ترکیب شورای شهر و شهرداری تهران مجدد بررسی این موضوع را در دستورکار قرار داده‌ایم و قطعا با مدیران جدید حوزه شهری تهران نشستی جهت بررسی این موضوع خواهیم داشت ضمن اینکه استانداری نیز ورود خوبی به حوزه رفع آسیب‌های اجتماعی در پایتخت داشته است.

تجارب ناموفق در حوزه ساماندهی محله هرندی باید مورد آسیب‌شناسی قرار گیرند

نادری خاطرنشان کرد: محله هرندی یا دروازه غار به تقاطع آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده است و انواع این آسیب‌ها در این محله مشاهده می‌شود، کما اینکه 18 آسیب اجتماعی در آنجا شناسایی شده است.

وی افزود: با توجه به تجربه ناموفقی که در سال‌های اخیر در مورد ساماندهی محله هرندی وجود داشته است، ما باید این محله را به طور جدی مورد آسیب‌شناسی قرار دهیم و یک بازنگری هم در سیاست‌های اعمال شده در این زمینه داشته باشیم.

نادری اظهار کرد: یکی از معضلاتی که در حوزه رفع آسیب‌های اجتماعی در محله هرندی وجود دارد، این است که هر نهاد یا ارگانی به طور مستقل به این موضوع ورود پیدا کرده که این اقدام از نظر ما مردود است.

وی افزود: ما در فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی به دنبال ایجاد یک هماهنگی بین دستگاه‌های متولی رفع این آسیب‌ها هستیم کما اینکه باید مرکزی به این منظور تشکیل شود تا همه این دستگاه‌ها ذیل آن جمع شوند و بین آنها تقسیم کار صورت بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: هم‌اکنون هر کدام از سازمان‌های مردم نهاد در حوزه ساماندهی محله هرندی ورود پیدا کرده‌اند و بدون هماهنگی با یکدیگر، اقدام به توزیع مواد غذایی می‌کنند به طوری که ممکن است 10 نهاد در یک روز به یک واحد مسکونی 10 بار غذا بدهند و این موضوع یک اختلالی در حوزه ساماندهی این محله ایجاد کرده است.

رییس فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ما در کمیته تلفیق هرندی در حال تدوین طرحی مدون در جهت ساماندهی این محله هستیم که در آن نقش هر کدام از سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه مشخص خواهد شد، ضمن اینکه در آن تاکید شده است که هرندی باید به صورت کالبدی تغییر داده شود و در کنار آن مباحث فرهنگی و اجتماعی این محله هم مورد توجه قرار گیرد و همه این موارد با رویکرد توانمندسازی نیروی انسانی دنبال شوند تا اهالی آن تنها وابسته به کمک دستگاه‌ها نباشند./

پست قبلی
امدادرسانی به ۱۴۰ خانوار آسیب‌دیده ا ...
پست بعدی
سلسله جلسات دفاع از برنامه های جامع دفتر ...

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد