×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

هیئات مذهبی((بازپروری اجتماعی))معتادان را بپذیرند

  • 249
  • 0
11اسفند
هیئات مذهبی((بازپروری اجتماعی))معتادان را بپذیرندهیئات مذهبی((بازپروری اجتماعی))معتادان را بپذیرند
مدیر عامل سازمان رفاه،خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در این باره گفت:تهران بالغ بر 10 هزار هیئت دارد و هرکدام فقط درمان و بازگشت یک معتاد را بر عهده بگیرند بیش از 10 هزار معتاد به جامعه باز خواهند گشت.  

به گزارش پایگاه خبری تحول اجتماعی وخبرگزاری تسنیم،جلسه شورای مدیران و معاونین امور اجتماعی و فرهنگی مناطق 22 گانه با حضور محمدامین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و احمد احمدی‌صدر مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران برگزار گردید.

احمدی‌صدر در این جلسه باید به گونه‌ای با بحث آسیب‌های اجتماعی مواجه بشویم که گویی افراد آسیب دیده عضوی از خانواده خود ما هستند.

دبیر قرار گاه اجتماعی به تشکیل قرارگاه آسیب‌های اجتماعی در تهران اشاره کرد و گفت: مدل قرارگاهی یک طرح نظامی نیست بلکه یک طرح هم‌افزایی و هم‌کلامی است و در این مدل با هم افزایی همه نهادها به حل معضلات آسیب‌های اجتماعی کمک خواهد کرد.

وی افزود: این قرارگاه به ریاست زاکانی شهردار تهران در مسیر درستی قدم گذاشته  است و اتفاقات بزرگی در آینده رقم خواهد خورد.

احمدی‌صدر با نشان به اینکه تمام دستگاه‌های متولی در امر کاهش آسیب هر هفته در جلسه قرارگاه اجتماعی کنار هم و شانه به شانه به آسیب‌شناسی طرح‌ها و برنامه‌ها می‌پردازند، با صراحت گفت: 14 جلسه برگزار شده و تصویب 168 مصوبه در این جلسات یکی از اقدامات اساسی بوده است، مصوباتی که به ادعای بسیاری از ارگان های دولتی، سال‌هاست در سازمان‌ها متوقف شده مانده بود.

دبیر قرارگاه اجتماعی در بخشی از سخنانش تأکید کرد: با همکاری همه دستگاه‌های متصدی در امر کاهش آسیب توانستیم 280 خانه پلاک قرمز که منبع جرم در تهران به حساب می آیند را تعیین تکلیف کنیم.

وی همچنین با تأکید بر اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌ها در این امر می‌توانند قرارگاه را همیاری کنند، گفت: در شهر تهران بیش از 10 هزار هیئت مذهبی وجود دارد هرکدام از آنها اگر بتوانند فقط درمان و بازگشت به خانواده یک فرد معتاد را بر عهده بگیرند بیش از 10 هزار معتاد ساماندهی خواهد شد.

احمدی صدر وجود بیش از 3 هزار مسجد در تهران را امری مهم در این زمینه شمرد و افزود: باید به مرحله‌ای برسیم که  کنترل و رفع آسیب در محلات توسط مردم اجرا و تثبیت شود اینطور می‌توان آسیب‌های شهر تهران را کاهش داد. بدون حضور و مشارکت گروه‌های مردمی و محلی کنترل آسیب‌ها امکان پذیر نخواهد بود

پست قبلی
ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی به مرزنشین ها
پست بعدی
سلسله جلسات دفاع از برنامه های جامع دفتر ...

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد