×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی به مرزنشین ها

  • 305
  • 0
8اسفند
ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی به مرزنشین هاارائه تسهیلات اشتغال‌زایی به مرزنشین ها
تفاهم‌نامه ای میان «بنیاد علوی» و «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» باهدف تأمین اشتغال پایدار و محرومیت‌زدایی از طریق توسعه کسب‌وکار در مناطق مرزی و کم‌برخوردار بسته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحول اجتماعی و خبرگزاری فارس تفاهم‌نامه ای  میان «بنیاد علوی» و «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» باهدف تأمین اشتغال استوار و محرومیت‌زدایی از طریق توسعه کسب‌وکار در مناطق مرزی و کم‌برخورداربسته شد.

به‌ موجب این تفاهم‌نامه بنیاد علوی به درخواست کنندگان تسهیلات اشتغالی در مناطق مرزی که از سوی وزارت کار شناسایی می‌شوند، تسهیلات قرض‌الحسنه تا صد میلیون تومان واگذار می‌کنند.

در این نشست که به میزبانی بنیاد علوی انجام شد، وحید خاوه‌ای، معاون بنیاد مستضعفان و مدیرعامل بنیاد علوی از لزوم ارتباط پایدار مجموعه‌های توانمندساز اشتغالی گفت و اضافه کرد: کوچکترین دستاورد این ارتباط، آگاهی دستگاه‌ها و مجموعه‌های حوزه اشتغال از فعالیت‌های انجام شده به‌منظور پیشگیری از موازی‌کاری و استحکام کارهای مشترک است.

خاوه‌ای الزام اثرگذاری طرح‌های کلان در حوزه اشتغال را «قابل ارزیابی بودن» آن دانست و گفت: بر همین اساس پیشنهاد شد که در همکاری مشترک با مجموعه کارآفرینی این وزارتخانه تمرکز اصلی در مناطق مرزی کشور صورت پذیرد.

مدیرعامل بنیاد علوی مناطق مرزی را «مانند همه مناطق دیگر» دارای ظرفیتها و تهدیدهای قابل‌تأمل دانست و تاکید کرد: نظام سیاست‌گذاری مسئله کار در کشور جدای اقدامات روتین و عادی باید مسیر ویژه و مناسبی را برای مناطق مرزی در نظر بگیرد. باید طوری برنامه‌ریزی شود که بسیاری از تهدیدات تبدیل به فرصت و همچنین از تبدیل فرصت به تهدید شدن رخدادها نیز جلوگیری به عمل آید.

معاون بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ادامه داد: باتوجه‌به شناختی که از میدان وجود دارد، مسئله کولبری پاسخ دارد و می‌توان به‌گونه‌ای سیاست‌گذاری شود که این مسئله تبدیل به فرصت و برای اقتصاد منطقه عامل شکوفایی باشد.

خاوه‌ای تاکید کرد: هیچ اداره ای به‌تنهایی نمی‌تواند مدعی توانایی حل مسائل ملی از جمله اشتغال بشود و ما در بنیاد علوی اساساً دنبال مشارکت با مردم و دولت هستیم. 

وی مخاطب اصلی برنامه‌های بنیاد در اجرای الگوی جامع آبادانی و پیشرفت مناطق محروم را دهک‌های پایین درآمدی اعلام کرد و گفت: مطالعات و تجربه کار در میدان نیز نشان داده است که سیاست‌های مرکزگرا در ادوار گذشته باعث شده هر چه از مرکز به مرزها نزدیک می‌شویم، نرخ فقر فزونی یابد. 

خاوهای  ابراز امیدواری کرد که این تفاهمات بین دستگاهی بتواند کمک قاقبل توجهی به حل معضل اشتغال کند.

محمود کریمی بیرانوند سرپرست معاونت اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز ضمن سپاس از اقدامات جهادی بنیاد مستضعفان در پیشرفت و آبادانی مناطق محروم، گفت: انصافاً رویکرد مجموعه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در حوزه کارآفرینی روبه‌ پیشرفت است.

وی گفت: امروز بر کسی پنهان نیست که مسئله اشتغال یکی از گلوگاه‌های چالشی امروز اقتصاد کشور است و متأسفانه در این سال‌ها همگرایی مناسبی میان مجموعه‌های فعال در این حوزه دیده نشده و به‌صورت جزیره‌ای رفتار شده است.

کریمی بیرانوند افزود: قلب و مغز زیست‌بوم ملی اشتغال اصالتاً یک مسئله اقتصادی نیست بلکه اجتماعی است و برای ایجاد یک شغل پایدار مسائل فرهنگی و حتی سیاسی نیز موثر است. لزوماً اعطای تسهیلات به معنای ایجاد شغل نیست.

وی در پایان نیز ابراز امیدواری کرد که با ایجاد هم‌افزایی و ارتباطات شبکه‌ای ایجاد شده  میان وزارت کار و بنیاد علوی بتوان کمک بسزایی به حل معضل اشتغال در مناطق مرزی کشور کرد.

پست قبلی
نشاط اجتماعی در بعضی از مناطق تهران رو به ...
پست بعدی
سلسله جلسات دفاع از برنامه های جامع دفتر ...

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد