×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

خانواده‌ها نمی‌دانند مواد مخدر چیست

  • 351
  • 0
2اسفند
خانواده‌ها نمی‌دانند مواد مخدر چیستخانواده‌ها نمی‌دانند مواد مخدر چیست
فرهاد اقطار معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور  با بیان اینکه اطلاعات خانواده‌ها در مورد مواد مخدر کم است گفت: دیگر کافی نیست ما در مورد مواد مخدر جدید حرف بزنیم ما باید عوامل محافظتی را تقویت کنیم.

بنیاد تحول اجتماعی؛ فرهاد اقطار معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور طرح «والد آگاه، فرزند ایمن» که در روز گذشته در رسانه‌ها مطرح شده را دارای اهمیت برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر نوجوانان عنوان کرد.

از روز گذشته کارزار رسانه‌ای ملی پیشگیری از اعتیاد «والد آگاه، فرزند ایمن» به همت سازمان بهزیستی کشور برگزار شد. آشنایی خانواده‌ها و والدین با مواد مخدر و نحوه برخورد با این پدیده و راهنمایی فرزندان از جمله اهداف این کارزار ملی است.

فرهاد اقطار معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور  در گفتگوی که با مهر داشت با بیان اینکه تاکنون ۲۳ دستگاه برای همکاری با سازمان بهزیستی وارد این کارزار شدند؛ گفت: علاوه بر این در تلاشیم تا با آموزش و پرورش تمامی استان‌ها این ارتباط برقرار شود.

معاون سازمان بهزیستی گفت: پوستر اول این کارزار از یکم تا پانزدهم اسفند ماه نمایش داده می‌شود و پوستر بعدی پس از ایام عید رونمایی خواهد شد. محتوای این پوسترها هم بحث اهمیت توجه والدین به فرزندان و پیشگیری از اعتیاد نوجوانان به مصرف مواد مخدر است.

اقطار در خصوص لزوم آشنایی بیشتر خانواده‌ها با پدیده مواد مخدر گفت: یکی از آموزش‌هایی که در در نظر داریم در این طرح به صورت جدی آن را پیگیری کنیم جلسات و جشنواره‌های کودکی است که حتماً بزرگسالان هم در آن‌ها حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه اطلاعات خانواده‌ها در مورد اعتیاد و مواد مخدر بسیار کمتر از پیش‌بینی‌ها بوده است؛ گفت: جلسات آموزش و کارگاه‌های مختلفی را برای آشنایی والدین با مواد مخدر برگزار کردیم و نظرسنجی و پرسشنامه‌هایی هم در بین جامعه توزیع گردید و راستی آزمایی مناسبی هم صورت گرفت. متأسفانه میزان اطلاعات در سطح خانواده‌ها در مورد انواع مواد مخدر بسیار پایین است.

اقطار با بیان اینکه پیش از این آموزش‌ها در موضوع مواد مخدر با هدف آشنایی با یک نوع ماده مخدر بود؛ گفت: اما متأسفانه امروز انواع و اقسام مواد مخدر با اسامی گوناگون وجود دارد. دیگر کافی نیست ما در مورد مواد مخدر جدید حرف بزنیم ما باید عوامل محافظتی را تقویت کنیم. اگر بتوانیم به کودکان خود این آموزش را بدهیم و خانواده‌ها این توصیه‌ها را به فرزندان خود منتقل کنند می‌توانیم عوامل محافظتی را بالا ببریم.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور بر لزوم گسترش امکانات ورزشی و آشنایی بیشتر با روش‌های پیشگیری از مصرف مواد مخدر تاکید کرد.

پست قبلی
شهادت مامور مبارزه با مواد مخدر در البرز
پست بعدی
تبیین جلسات بیانات خوانی

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد