×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

اهمیت ویژه ساماندهی جمعیت بیکار داخل کشور/مواد مخدر مسئله پیچیده ای است

  • 383
  • 0
11تیر
اهمیت ویژه ساماندهی جمعیت بیکار داخل کشور/مواد مخدر مسئله پیچیده ای استاهمیت ویژه ساماندهی جمعیت بیکار داخل کشور/مواد مخدر مسئله پیچیده ای است
نماینده مجمع خیرین اشتغال کشور با گفتن این موضوع که  باید جمعیت بیکار کشور را ساماندهی کنیم بیان داشت: اگر مساله اشتغال در کشور رفع نشود به طور قطع مشکلاتی همچون بیکاری، طلاق و اعتیاد را به همراه خود خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بنیاد تحول اجتماعی و به نقل از ایرنا،سیدمحمد میرمحمدی در نشست ملی خیرین و سفیران زندگی که در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد، گفت: در زمینه اشتغال باید خیرسازی شود چون به این قضیه اعتقاد داریم اگر به حوزه اشتغال توجه ویژه شود، خود به خود دیگر آسیب‌ها برطرف می گردد به همین خاطر باید جمعیت بیکار را ساماندهی کنیم.

وی افزود: حرف و گفتار زیاد شنیده‌ایم، اکنون وقت عمل است، حرف و عمل باید یکی باشد، سند گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، یک نکته اساسی دارد و آن، آوردن مردم پای این صحنه هاست؛ دولت‌ها یک توان معینی دارند، اما کارکرد مردم براساس اعتقاد است.

میرمحمدی بیان داشت:  مواد مخدر پدیده‌ای پیچیده است و همه کشورهای توسعه یافته و توسعه نیافته یا این معضل درگیر هستند اما ایران به دلیل همسایگی با بزرگترین تولیدکننده موادمخدر دنیا دچار خسارت‌های بیشتری نسبت به دیگر کشورها است.

نماینده مجمع خیرین اشتغال کشور بیان داشت: حوزه اشتغال، باید اولویت ویژه  در هر کشور باشد، چرا که مقام معظم رهبری نیز بیان داشتند  کسانی که در حوزه اشتغال تلاش می‌کنند، باید اتاق جنگ تشکیل دهند، اتاق جنگ یعنی فرماندهی مسئولیت این وضع را بر عهده بگیرد و برنامه ریزی کند.

میرمحمدی با پرداختن به این موضوع که خیرین در کشور بسیار هستند، اظهار کرد: خیر مدرسه‌ساز، فعال در حوزه درمان و فعال در تهیه بسته‌های معیشتی بسیار زیاد هستند  اما خیرین در حوزه اشتغال فعالیت بسیار کمی دارند، به همین خاطر باید در حوزه اشتغال خیرسازی کنیم.

نماینده مجمع خیرین اشتغال کشور بیان کرد: اگر به حوزه اشتغال توجه شود، به خودی خود  دیگر آسیب ها برطرف میگردد؛ به همین خاطر باید جمعیت بیکار را ساماندهی کنیم.

میرمحمدی تاکید کرد: ستاد مبارزه با موادمخدر باید به این سمت حرکت کند که خیرین به امر اشتغال بپردازند و همچنین از خیرین خارج از کشور که در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعال هستند، دعوت کند و به آنها بها دهد، وقتی مردم حرکت کنند و مسئولان پشت سر آنان به حرکت در می آیند، موفق خواهیم شد.

اختصاص زمین در بهترین نقاط تهران برای احداث مرکز ترک اعتیاد

احمد احمدی صدر مدیر عامل سازمان رفاه شهرداری تهران با گفتن اینکه ما در شهرداری تهران برنامه داریم در حوزه اعتیاد باری را از دوش ستاد مبارزه با موادمخدر برداریم، گفت: زمینی را در بهترین نقطه تهران در مد نظر داریم تا در آن بزرگترین مرکز ماده ۱۵ و ۱۶ و همچنین در کنار آن، کارآفرینی ایجاد کنیم.

احمدی صدر ادامه داد: همه مسئولان و آحاد مردم باید به این سخن رهبری توجه کنند که ایشان فرمودند «به مساله آسیب اجتماعی به صورتی نگاه کنید که انگار در خانواده خودتان اتفاق افتاده است».

وی گفت: وقتی به معتاد فارغ از جرم و بیماری، به منزله فرزند خود نگاه کنیم، کارها آسان تر میگردد. اما نگاه‌ها به راین شکل نیست، کدام فرهنگ در جامعه ما در بین مسئولین است که معتاد را فرزند خود یا دختر فراری را دختر خودمان بدانیم؟

پست قبلی
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر:رشد اعتی ...
پست بعدی
سلسله جلسات دفاع از برنامه های جامع دفتر ...

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد