×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

  • تستتتتتتتت

    تستتتتتتتت

    33 05اسفند
  • تست

    تست

    37 05اسفند
  • گزارش تصویری تشییع پیکر شهید

    گزارش تصویری تشییع پیکر شهید

    397 07خرداد
  • دو گروه به خاطر من هلاک می شوند، محب مفرط و مبغض مفرط!

    دو گروه به خاطر من هلاک می شوند، محب مفرط و مبغض مفرط!

    304 10اردیبهشت

نظارت نامحسوس فروشندگان موادمخدر در اطراف مدرسه ها

  • 152
  • 0
19شهریور
نظارت نامحسوس فروشندگان موادمخدر در اطراف مدرسه هانظارت نامحسوس فروشندگان موادمخدر در اطراف مدرسه ها
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از نظارت نامحسوس توزیع‌کنندگان و فروشندگان موادمخدر در شعاع مناسب مدارس سراسر کشور با هدف جلوگیری از اعتیاد دانش‌آموزان خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری بنیاد تحول اجتماعی و به نقل از ایرنا،اسکندر مؤمنی روز سه‌شنبه در حاشیه نشست «پیشگیری از اعتیاد، مشارکت‌های مردمی، اشتغال بهبودیافتگان» در جمع خبرنگاران بیان داشت: اکنون میانگین سن اعتیاد در کشور ٢۴ سال و در دنیا ١٩ سال است.  

وی گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی در زمینه اعتیاد نیز با اولویت جلوگیری  انجام شده و یک تفاهم‌نامه روز گذشته با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه همچنین توافقی با وزارت آموزش و پرورش امروز سه‌شنبه برای همکاری با این نهاد و توسعه طرح یاری‌گران زندگی صورت پذیرفته است.  

سردار مؤمنی با اشاره به ظرفیت بزرگ آموزش و پرورش بیان داشت: یک میلیون معلم و ١۶ میلیون دانش‌آموز در این زمینه می‌توانند نقش بسیار موثر داشته باشند. در طرح یاری‌گران زندگی، مدرسان و معلمان با آخرین مباحث و موضوعات مربوط به اعتیاد آشنا شده و خطرات این حوزه را به دانش‌آموزان یادآوری می‌کنند.

مومنی همچنین با اشاره به آموزش اولیا و مربیان براساس این طرح، گفت: در تفاهم‌نامه با دانشگاه فرهنگیان، معلمان آینده نیز مباحث لازم در حوزه اعتیاد را آموزش دیده و آسیب‌های اجتماعی در این مقوله، خطرات و چگونگی پیشگیری از این معضل اجتماعی را متذکر می‌شوند. 

مؤمنی با اشاره به تولید محتوا در این زمینه در سامانه شاد ادامه داد: معلمان به عنوان بستر این برنامه و نیز والدین و خانواده‌ها با موضوعات پیشگیرانه نیز آشنا و موضوعات مربوطه را انتقال می‌دهند. 

وی گفت: این برنامه با پیگیری وزیر آموزش و پرورش کشور در داخل مدارس گسترش یافته و در خارج از محیط آموزشی نیز با مشارکت و همکاری پلیس آگاهی، به‌صورت فیزیکی، توزیع‌کنندگان و فروشندگان موادمخدر در شعاع مناسب مدارس کنترل خواهند شد. 

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر همچنین با اشاره به کنترل‌های غیر محسوس در این موضوع از آغاز بازگشایی مدارس یادآور شد: اقدامات انتظامی در این برنامه می‌تواند نقش مهمی در مقابله و ساماندهی آسیب اجتماعی داشته باشد.

پست قبلی
امام جمعه بندرعباس : صنایع دستی در دست فر ...
پست بعدی
برگزاری رویداد به رسم خادمی

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد