×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

اکثریت جامعه باید درگیر پیشگیری از آسیب های اجتماعی باشند

  • 958
  • 0
10اردیبهشت
اکثریت جامعه باید درگیر پیشگیری از آسیب های اجتماعی باشنداکثریت جامعه باید درگیر پیشگیری از آسیب های اجتماعی باشند
دکترصفر پور در این گفت‌وگو بر ضرورت مشارکت اکثریت جامعه در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی تاکید داشت.

به گزارش پایگاه خبری بنیاد تحول اجتماعی و به نقل ازپایگاه خبری رادیو گفت و گو:دکتر صفرپور کارشناس مسائل اجتماعی و مدرس دانشگاه با حضور در برنامه «گفتگوی اجتماعی » در مورد راهکارهای موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: کاهش و رفع برخی از آسیب‌های اجتماعی نیازمند مشارکت اکثریت جامعه است.

وی گفت: به طور مثال در موضوع اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر 30ارگان به شکل مستقیم برای مبارزه با این مشکل اجتماعی بودجه دریافت می‌کنند ولی آمارها نشان می‌دهد که در زمینه مبارزه با مواد مخدر و کاهش اعتیاد موفقیت چندانی نداشته‌اند.

دکتر صفرپورتصریح کرد: اگر اکثریت جامعه به صورت تک به تک نسبت به موضوع کاهش اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر وارد عمل شوند می‌توانند نقش قابل توجهی ایفا کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما باید اولا از حوزه اخلاقی به لحاظ محتوایی عبور کنیم و به مقابله‌های اجتماعی بپردازیم گفت: در مرحله دوم باید از سطح مقابله دولتی عبور کنیم و به سمت مقابله‌های مردمی حرکت کنیم تا همه آحاد مردم در موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی وارد شوند.

صفرپور در ادامه با بیان اینکه در طی سالیان گذشته در کشور ما از نظر زیر ساختی اتفاق خوبی در جهت ساخت مراکز نگهداری معتادین متجاهر، دختران فراری و... به وقوع پیوسته است گفت: در این سالها بیشتر به زیر ساخت‌ها توجه شده و به محتوایی که در مراکز نگهداری دختران فراری، مراکز ترک اعتیاد و... باید ارائه شود توجه نکرده‌ایم برای همین گروه‌های هدف این مراکز مایل به حضور و گرفتن مشاوره از این مراکز را ندارند.

*** خانواده تنها، مسئله جامعه امروز ما

در ادامه اعظم نژادی، جامعه شناس و کارشناس مسائل خانواده گفت: چیزی که امروز جامعه به آن گرفتار شده است،خانواده تنهاست که کسی را ندارد با آن درد دل و مشورت کند و مشکل خود را رفع کند و ما باید سعی کنیم که خانواده تنها را نجات دهیم چرا که آسیب از زمانی شروع می‌شود که ما احساس تنهایی کنیم.

اعظم نژادی افزود: معمولا زمانی که آسیب‌های اجتماعی ایجاد شده است زمانی بوده است که که خانواده از یک جا نشینی حرکت کرد و ما به جای خانواده یک جا نشین خانواده در حال حرکت داشتیم.

جامعه شناس و کارشناس مسائل خانواده اظهار داشت: وقتی خانواده یکجا نشین نباشد و حرکت کند اولین آسیب ایجاد می‌شود و خانواده برای دیدن اقوام هزینه‌های هنگفتی باید بپردازد.

وی گفت: خانواده‌ها به دلیل دور شدن از خانواده خود و هزینه‌های رفت و آمد برای دید و بازدید با خانواده اغلب گروه همکاران و دوستان که نا آشنا هستند را در منزل پذیرفته و با آنها رفت و آمد  می‌کنند ولی به دلیل نداشتن نقطه مشترک با این غریبه‌ها حال خانواده‌ها خوب نیست.

وی با تاکید بر ضرورت حرکت به سمت انسجام خانواده‌ها گفت: در اکثر خانواده‌ها به دلیل اینکه با خانواده قطع رابطه شده و تمایل به ارتباط با دوستان وجود دارد باعث شده فرزندان خانواده توانمد نباشند که کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی تقویت کننده جامعه و خانواده است.

اعظم نژادی ادامه داد: اگر خانواده خود را دریابد و ارتباطات خود با عزیزان خود را از دست ندهد می‌تواند مانند گذشته بسیاری از مشکلات خود را درون خانواده رفع کند.

پست قبلی
تلاش شهرداری تهران برای رفع مشکل((معتادان ...
پست بعدی
سلسله جلسات دفاع از برنامه های جامع دفتر ...

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد