×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

  • تستتتتتتتت

    تستتتتتتتت

    49 05اسفند
  • تست

    تست

    50 05اسفند
  • گزارش تصویری تشییع پیکر شهید

    گزارش تصویری تشییع پیکر شهید

    412 07خرداد
  • دو گروه به خاطر من هلاک می شوند، محب مفرط و مبغض مفرط!

    دو گروه به خاطر من هلاک می شوند، محب مفرط و مبغض مفرط!

    317 10اردیبهشت

باید در حوزه آسیب‌های اجتماعی با مبنای دینی به مسائل بپردازیم

  • 336
  • 0
19آذر
باید در حوزه آسیب‌های اجتماعی با مبنای دینی به مسائل بپردازیمباید در حوزه آسیب‌های اجتماعی با مبنای دینی به مسائل بپردازیم
قائم مقام ستادمبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری گفت: باید در حوزه آسیب‌های اجتماعی با مبنای دینی و نگاه‌های قرآنی به مسائل بپردازیم.

به گزارش پایگاه خبری بنیاد تحول اجتماعی و به نقل ازمهر،علیرضا کاظمی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح و بازدید از خانه یاریگران زندگی خراسان رضوی با حضور مسئولین نهادهای فعال در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: باید دقت شود اگر با مبانی دینی و رویکرد قرآنی در این حوزه و دیگر حوزه‌ها وارد نشویم موفقیت چشمگیری نخواهیم داشت و موفقیت زمانی ارزش پیدا می‌کند که پشتوانه معنوی داشته باشد.

قائم مقام ستادمبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری با اشاره به این که در حوزه درمان و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی ۲ نگاه انسانی و الهی وجود دارد گفت: در نگاه انسانی اقدام به ارائه مشاوره، رسیدگی و خدمت و درمان دانش آموز آسیب دیده می‌شود اما در نگاه الهی نگاه وسیع‌تری به مسائل و ارائه خدمت وجود دارد و اتفاقات خوب‌تری رقم می‌خورد.

وی گفت: نظام جامع مراقبت دانش آموزان در آموزش و پرورش به عنوان کار جمعی و ملی شکل گرفت که هنوز در ابتدای راه طولانی خود قرار دارد و ارائه خدمات در این حوزه نیازمند خدمات تخصصی است و باید به دانش آموزان مشاوره تخصصی ارائه و فرآیند ارائه مشاوره و نتیجه‌گیری از آن باید رصد و بررسی شود

کاظمی بیان کرد: آموزش و پرورش در خط مقدم پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی قرار دارد و برای موفقیت در این امر از تمام ظرفیت‌های مختلف موجود در کشور در کنار حوزه تعلیم و تربیت بهره خواهیم برد.

قائم مقام ستادمبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری افزود: این که این مرکز به عنوان یک مرکز استانی می‌تواند طراحی‌، برنامه‌ریزی و تجربه گردانی‌های خوبی را در استان داشته باشد.

وی بیان کرد: باید توجه داشت که کانون اصلی تعلیم و تربیت در مدرسه است و اتفاقات اصلی در آنجا رقم می‌خورد بنابراین خانه یاریگران باید همراه و همگام با شرایط مدرسه باشد.

کاظمی ادامه داد: تشکیل کانون‌های یاریگران زندگی به این دلیل طراحی شده است که در سلامت و تربیت به خوبی نتوانستیم به درک مشترک، دقیق و درستی برسیم و با کمک این کانون، کار را در مدارس جلو ببریم.

قائم مقام ستادمبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری ادامه داد: هدف ما از تشکیل این کانون در آموزش و پرورش این بود که دانش آموز محور باشد و خودشان با استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایشان یکدیگر را به توانمندسازی برسانند.

وی افزود: با ایجاد این مرکز، ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان ایجاد شده است و خدمات قابل توجهی در این قالب به دانش آموزان استان ارائه می‌شود.

کاظمی ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و حوزه پرورش آموزش و پرورش استان به خاطر دغدغه مندی بسیار، نکاتی را خاطرنشان کرد: استان خراسان از قدیم توانمندی خود را در عرصه‌های مختلف نشان داده و دبیرخانه کشوری چند حوزه مهم بوده است.

قائم مقام ستادمبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری گفت: هدایت تحصیلی و طراحی مسیر شغلی دانش آموزان از نکات مهمی است که باید به آن توجه شود زیرا قسمت مهمی از تربیت دانش آموز در این بخش اتفاق می‌افتد.

وی افزود: بخش‌های مشاوره‌ای و خط ملی ۱۵۷۰ از کارهای خوب استان خراسان رضوی است که ظرفیت دارد تبدیل به الگوی کشوری شود.

کاظمی ادامه داد: خانه یاریگران زندگی استان یا خانه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ظرفیت بسیار خوبی ایجاد کرده و خدمات بسیار خوبی می‌تواند ارائه دهد؛ امیدواریم این خانه بتواند منشأ اتفاقات خوبی در استان خراسان رضوی باشد.

پست قبلی
دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با ر ...
پست بعدی
برگزاری رویداد به رسم خادمی

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد