×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

  • تستتتتتتتت

    تستتتتتتتت

    33 05اسفند
  • تست

    تست

    37 05اسفند
  • گزارش تصویری تشییع پیکر شهید

    گزارش تصویری تشییع پیکر شهید

    397 07خرداد
  • دو گروه به خاطر من هلاک می شوند، محب مفرط و مبغض مفرط!

    دو گروه به خاطر من هلاک می شوند، محب مفرط و مبغض مفرط!

    304 10اردیبهشت

انتقاد تند پلیس از چرخه بیهوده معتادان متجاهر/اعلام تعداد خرده فروشان تهران

  • 399
  • 0
18اردیبهشت
انتقاد تند پلیس از چرخه بیهوده معتادان متجاهر/اعلام تعداد خرده فروشان تهرانانتقاد تند پلیس از چرخه بیهوده معتادان متجاهر/اعلام تعداد خرده فروشان تهران
فرمانده انتظامی تهران آمار معتادان متجاهر رها شده و تعداد خرده فروشان مواد مخدر در پایتخت را اعلام کرد و از چرخه بیهوده جمع‌آوری و بازپروری معتادان متجاهر بسیار انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بنیاد تحول اجتماعی و به نقل از  ایسنا،سردار رحیمی در بازدید حضوری از محلات شوش، مولوی و هرندی که با هدف بررسی آخرین وضعیت پاکسازی این مناطق از وجود معتادان متجاهر در کلانتری مولوی برگزار گردید، گفت: آنچه که امروز در محلاتی چون شوش، هرندی، مولوی و ... مشاهده می کنیم موضوع جدیدی نیست و ریشه آن به ۴ یا ۵ دهه قبل باز می‌گردد و در این مناطق علاوه بر مصرف کنندگان مواد مخدر و معتادان متجاهر بلکه فروشندگان مواد مخدر، زباله‌گردها و مرتکبان دیگر جرایم نیز وجود دارند و سوالی که مطرح می‌شود و سوال درست مردم است، آن است که مگر تا به امروز حرکتی در این مناطق شکل نگرفته است. در جواب به این پرسش باید بگم که پلیس از سال ۹۷ که طرح پاکسازی معتادان متجاهر را در محله‌های شوش، مولوی، هرندی به اجرا در آورده است حدود ۷۰ هزار معتاد متجاهر و افراد ناهنجار را از این محله‌ها جمع آوری کرده است، این در حالیست که تنها حدود ۲۰ هزار معتاد متجاهر در تهران وجود دارد. این نشان می‌دهد که برخی مشکلات در چرخه جمع‌آوری آنان وجود دارد. عدد ۸۰ هزار معتاد متجاهر از کجا آمده است و چرا برخی چندین بار جمع‌آوری شده و دوباره به چرخه
اعتیادبازگشته‌اند؟. این نشان دهنده یک دور بیهوده است و  باید این روند درست شود.

سردار رحیمی گفت: تا موقعی که یک معتاد جمع‌آوری شده و بعد از شش ماه حضور در مراکز بازپروری رها شود. این چرخه و دور باطل مدام تکرار خواهد شد.

وجود ۳۰۰ خانه پلاک قرمز در تهران

رحیمی به منازل پلاک قرمز و پاتوق‌های مصرف و فروش مواد مخدر نیز اشاره کرد و گفت: در همین مناطق ۱۰۷ منزل پلاک قرمز و در مجموع کل تهران ۳۰۰ خانه پلاک قرمز وجود دارد که به پاتوق معتادان مبدل شده و برای برخورد با این معضل ما نیازمند یک اراده راسخ و اقدامی بیشتر از ساز و کار و سیستم اداری حال حاضر هستیم و ما باید یک اقدام قاطع و سریع انجام دهیم. امروز اهالی این محله‌ها از وضعیت موجود شاکی هستند. از وقوع سرقت، از وجود معتادان متجاهر و دیگر جرایم نظیر فروش مواد مخدر شکایت دارند و متاسفانه برخی از مراکز گرمخانه‌ای نیز به مشکلی در این مناطق تبدیل شده است، اینگونه مراکزی نباید در محلات شوش، مولوی و هرندی وجود داشته باشند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه حل مشکلات محله هرندی نیازمند یک اقدام کوتاه مدت و در کنار آن یک برنامه ریزی و اقدام بلند مدت است، بیان کرد: اقدام کوتاه مدت این است که ما تمام معتادان متجاهر را جمع‌آوری کنیم؛ اما برای اقدام بلند مدت نیز ما نیازمند این هستیم که یک هم فکری صورت گرفته و بسیاری از زیرساخت‌ها و شرایط تغییر کند.

رئیس پلیس تهران با بیان اینکه در هیچ کجای قانون جمع‌آوری معتادان متجاهر را وظیفه پلیس نگذاشته است، گفت: اما پلیس از سر مسئولیت اجتماعی و دغدغه‌ای که دارد به این موضوع وارد شده و امروز هم تاکید می‌کنیم که پلیس کار را آغاز کرده و الزام است دیگر دستگاه‌هایی که بر اساس قانون دارای مسئولیت هستند به صحنه بیایند.

رحیمی به رها شدگی معتادان متجاهر در سطح شهر نیز اشاره کرد و گفت: از حدود ۲۰ تا ۲۱ هزار معتاد متجاهر که در کل شهر تهران هست امروز برآوردهای ما حاکی از آن است که نزدیک به ۹۰۰۰ معتاد متجاهر در تهران رها شده‌اند. همچنین حدود ۷۰۰۰ خرده فروش مواد مخدر نیز در پایتخت مشغول فروش مواد هستند که باید برای آنها چاره‌ای در نظر گرفته شود. معتادان باید وارد چرخه بازپروری صحیح شده و با موادفروشان و مجرمان نیز برخورد شود. من تاکید می‌کنم که امروز هر کس به اندازه مسئولیت خود باید پای کار بیاید تا بتوانیم این مشکل را در این منطقه حل کنیم.

رحیمی همچنین به فعالیت مراکز کاهش آسیب نیز اشاره کرد و گفت: باید این را بگویم که ما با مراکز کاهش آسیب مخالف نیستیم اما این مراکز نباید در محله‌های شوش و مولوی و هرندی و دیگر مراکز تجمعی باشد. وجود این مراکز در این محلات سبب شده تا این افراد شب را در مراکز کاهش آسیب و گرمخانه‌ها گذرانده و صبح را در اطراف همان محدوده رها باشند، پس باید این مراکز از محلات و مراکز تجمعی دور باشد.

وی افزود: در این راه سازمان بهزیستی و دستگاه قضایی دوشادوش ما حاضر هستند و فعالیت دارند.

پست قبلی
برنامه تلاوت و جز خوانی در محلات موسی بن ...
پست بعدی
برگزاری رویداد به رسم خادمی

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد