×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

  • تستتتتتتتت

    تستتتتتتتت

    48 05اسفند
  • تست

    تست

    50 05اسفند
  • گزارش تصویری تشییع پیکر شهید

    گزارش تصویری تشییع پیکر شهید

    411 07خرداد
  • دو گروه به خاطر من هلاک می شوند، محب مفرط و مبغض مفرط!

    دو گروه به خاطر من هلاک می شوند، محب مفرط و مبغض مفرط!

    317 10اردیبهشت

دانش آموزان در برنامه ایرانی شادبین چه چیزی را سرچ می‌کنند؟

  • 227
  • 0
3اسفند
دانش آموزان در برنامه ایرانی شادبین چه چیزی را سرچ می‌کنند؟دانش آموزان در برنامه ایرانی شادبین چه چیزی را سرچ می‌کنند؟
بر اساس اماری که وزارت آموزش پرورش از میزان استفاده نوجوانان و جوانان از برنامه جست و جو گر شادبین داده تنها 11 درصد از دانش آموزان مقطع متوسطه دوم از این برنامه استفاده کردند.

بنیاد تحول اجتماعی؛ بر اساس آمار منتشر شده، تنها 11 درصد از دانش آموزان مقطع موسطه دوم از برنامه جست و جو گر "شادبین" که توسط وزارت آموزش و پروش ایجاد شده استفاده می‌کنند.

خبرگزاری فارس در گزارشی به آمارهای جست و جوی که در این نرم افزار توسط نوجوانان و جوانان انجام شده پرداخته این در حالی  این خبرگزاری اشاره به میزان استفاده از این نرم افزار و استقبال کاربران از آن  نکرده است.

در بخشی از این گزارش آماده که نوجوانان استان خراسان رضوی با 11 درصد بیشترین جست و جو را در این برنامه داشتند و بعد از آن شهرستان‌های استان تهران با 9 درصد و خوزستان با 8 درصد قرار دارند.

به گزارش این خبرگزاری؛ یکی از دغدغه‌های والدین این است که هنگام گشت و گذار در فضای مجازی، اسیر سایت‌ها و کانال‌های ناهنجار و آسیب‌زا نشوند؛ در همین راستا بود که  شبکه آموزشی دانش‌آموزان «شاد»، سرویس جست‌وجوگر «شادبین» را طراحی کرد تا  نوجوانان در فضایی امن و مناسب به وبگردی‌ بپردازند.

موتور جست‌وجو شادبین نشان داده است که طی یک سال گذشته، کلمه «اسلایم» برای دانش‌آموزان ابتدایی بیشترین پرسمان را داشته است یا BTS از کلمات پربسامد دانش‌آموزان در سال گذشته بوده است.

علی باقرزاده مشاور و نماینده وزیر آموزش و پرورش در پروژه «شاد» درباره شادبین اظهار کرد: موتور جستجوی دانش‌آموزی از سرویس‌های خیلی ویژه اپلیکیشن شاد است که دستاوردی بومی است.

وی با بیان اینکه موتور جستجو یکی از ابزارهای هدایت فرهنگی و مهندسی فرهنگی محسوب می‌شود، ادامه داد: روزانه ۴۰میلیون سوال در گوگل به ثبت می‌رسد و این مدیران گوگل هستند که تصمیم می‌گیرند، چه پاسخ‌هایی را اولویت دهند.


* بیشتر چه چیزی در شادبین جست‌وجو می‌شود؟

از تاریخ 15 بهمن تا 21 بهمن بیشترین آمار کلیک با 13 هزار و 567 کلیک به انیمیشن کوتاه روز پدر و 11 هزار و 770 کلیک به متن تبریک روز پدر اختصاص دارد. بعد از آن، «آموزش ساخت کاردستی روز پدر»، «آهنگ روز پدر»، «روبیکا وب»، «چرا انقلاب شد؟»، «هوا دلپذیر شد» و «آزمایشگاه فوق العاده امیلی» بیشترین کلیک را داشتند.

از نظر استان هم بیش‌ترین جست‌وجو توسط نوجوانان خراسان رضوی با 11 درصد، شهرستان‌های استان تهران با 9 درصد و خوزستان با 8 درصد است و بعد از آن هم استان‌های کرمانشاه، همدان، اصفهان، شهر تهران، کردستان، البرز، لرستان و قزوین قرار دارند.

مقطع ابتدایی با 53 درصد، متوسطه اول با 33 درصد و متوسطه دوم هم با 13 درصد در رده‌های بیشترین بازدید را دارند؛ پربازدترین ویدئوها به ویدئوهای مهارت‌های زندگی با موضوع کنترل رفتار، موضوع مسخره کردن و دست انداختن و موضوع اهمیت لباس مناسب و تمیز اختصاص دارد.

* بچه‌ها بیشتر چه ویدئوهایی را دیدند؟

از تاریخ  8 بهمن تا 14 بهمن بیشترین آمار کلیک با 45 هزار و 170 کلیک به انیمیشن کوتاه روز پدر و 34 هزار و 592 کلیک به متن تبریک روز پدر اختصاص دارد. بعد از آن، «چطور دستخطمون بهتر میشه؟»، «پادا»، «آزمایشگاه فوق‌العاده امیلی»، «تالاب انزلی، زادگاه نیلوفرهای آبی»، «روز جهانی برعکس»، «آهنگ روز پدر» و «حریم خصوصی یعنی کجا»، اختصاص دارد.

از نظر استان هم بیش‌ترین جست‌وجو توسط نوجوانان به خراسان رضوی، شهرستان‌های استان تهران، خوزستان، کرمانشاه، همدان، اصفهان، شهر تهران، کردستان، البرز، قزوین و لرستان اختصاص دارد.

از نظر مقطع تحصیلی مقطع ابتدایی با 55 درصد، متوسطه اول با 33 درصد و متوسطه دوم با 13 درصد، جست‌وجو داشته‌اند؛  پربازدترین ویدئوها به موضوع مهارت‌های زندگی، راز مهتاب، ارتباط با افراد ناآشنا و رقابت سازنده اختصاص دارد.

پست قبلی
پهبادها دنبال قاچاقچیان مواد مخدر
پست بعدی
برگزاری رویداد به رسم خادمی

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد