×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

شروع به کار پویش ملی ضیافت مهربانی در کشور

  • 482
  • 0
17فروردین
شروع به کار پویش ملی ضیافت مهربانی در کشورشروع به کار پویش ملی ضیافت مهربانی در کشور
معاون مشارکت‌های مردمی، توانمندسازی و موسسات غیردولتی و امور مجلس بهزیستی کشور از شروع به کار پویش «ضیافت مهربانی» مصادف با فرارسیدن ماه مبارک رمضان خبر داد

به گزارش پایگاه خبری تحول اجتماعی و خبرگزاری فارس،عرب‌زاده معاون مشارکت‌های مردمی، توانمندسازی و موسسات غیردولتی و امور مجلس بهزیستی کشور از شروع به کار پویش «ضیافت مهربانی» مصادف با فرارسیدن ماه مبارک رمضان خبر داد و با تاکید بر ضرورت مشارکت اجتماعی در حوزه بهزیستی، گفت: حس نوع‌دوستی و کمک به نیازمندان در ایران همه‌گیر و فراگیر شده است، از این‌رو مردم نوع‌دوست در مناسبت‌های مختلف قدمی برای کمک به محرومان و نیازمندان برمی‌دارند بطوری که سنوات پیشین نیز برخی از اقشار تحت پوشش بهزیستی که در دهک‌های پایین درآمدی هستند از مشارکت‌های مردمی بهره‌مند شده‌اند.  سازمان بهزیستی کشور با جامعه‌ ۷ میلیون نفری مخاطب روبرو است.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی کشور تنها نهاد خدمت‌دهنده به جمعی از گروه خاص افراد جامعه از جمله افراد دارای معلولیت، فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست، زنان سرپرست خانوار، چندقلوها و ... است،گفت: سازمان بهزیستی کشور با جامعه‌ ۷ میلیون نفری مخاطب پیشرو است.  مقام مسئول با اشاره به اینکه بخشی از مبالغ خدمات سازمان بهزیستی کشور از بودجه عمومی کشور مهیا می‌شود، افزود: هر سال دولت در لایحه تقدیم مجلس می‌کند که پس از تصویب بودجه موردنظر در اختیار سازمان بهزیستی کشور قرار می‌گیرد این در حالی است که بودجه عمومی بهزیستی و مبلغ مستمری کفاف تغییر کیفیت زندگی جامعه مورد نظر را نمی‌دهد.

  وی با اشاره به پیشی گرفتن سرعت تورم از سرعت افزایش مستمری در هر سال، بیان کرد: قسمت  دوم منبع مالی که سازمان بهزیستی کشور برای خدمت به جامعه هدف مدیریت می‌کند، استفاده از ظرفیت کار خیر است که با برگزاری پویش‌ها و ارتباط مفید با خیرین تلاش می‌شود ظرفیت کار خیر به سمت جامعه هدف بهزیستی هدایت کند.

  وی با اشاره به احصاء مناسبت‌های سالیانه برای برپایی پویش‌های مختلف برای جلب و جذب مشارکت‌های مردمی به نفع مددجویان بهزیستی، تصریح کرد: یکی از این مناسبت‌ها ماه مبارک رمضان است و اکثریت جامعه در این ماه به هم وطنان خود کمک می‌کنند. وی با اظهار اینکه در سالی که  گذشت مجموع کمک‌های نقدی و غیرنقدی در ۹ ماه نخست سال قریب به یکهزار و ۳۳۶ میلیارد تومان بوده است، بیان کرد: این در حالی که در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹ این رقم قریب به یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که امید داریم با تمهیدات اندیشیده شده چه در حوزه منابع نقدی و غیرنقدی و همچنین تعامل موثر با خیرین جهشی در سال ۱۴۰۱ داشته باشیم که با بهره‌گیری از فضای رسانه‌ای انجام کار خیر را اشاعه دهیم.

به گفته عرب زاده در دوره جدید تعامل دوطرفه با خیرین را آغاز کرده است و تلاش می‌کندکار خیر را در مسیر خدمت‌رسانی در جامعه هدف قرار دهد ضمن اینکه خدمات در معرض دید مسئولان و آحاد جامعه باشد.

وی، ادامه داد: ماه مبارک رمضان امسال فرصتی برای استفاده از پویش «ضیافت مهربانی» در سطح کشور می باشد  که با توجه به ظرفیت موجود در ستاد و ۳۱ استان به صورت یکپارچه و مجزا دنبال می‌شود؛ همچنین ادارات کل بهزیستی آمادگی دریافت کمک غیرنقدی و بسته‌های معیشتی خیرین را دارند.

معاون مشارکت‌های مردمی، توانمندسازی و موسسات غیردولتی و امور مجلس بهزیستی کشور، افزود: خیران و نیکوکاران با پیوستن به این پویش می‌توانند از روش‌های مختلفی همچون استفاده از کد دستوری#۹*۷*۷۳۳*، #۵*۵*۷۴۱*، شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۰۷۰۷۰۷۵ و درگاه اینترنتیmosharekat.behzisti.ir

 

پست قبلی
تولید انواع مواد مخدر باید در افغانستان م ...
پست بعدی
سلسله جلسات دفاع از برنامه های جامع دفتر ...

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد