×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

دیدگاه جدی دولت به حمایت خانواده ها برای فرزند آوری

  • 488
  • 0
28اردیبهشت
دیدگاه جدی دولت به حمایت خانواده ها برای فرزند آوریدیدگاه جدی دولت به حمایت خانواده ها برای فرزند آوری
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دولت سیزدهم بر این قضیه مصمم است که براساس قوانین مصوب درخصوص الزام رشد جمعیت و تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری و تأکیدات مقام معظم رهبری دراین راه، با جدیت درتمام بخش‌ها به این مسئله به عنوان یک سیاست جدی نگاه کند و زمینه را برای افزایش جمعیت و تسهیل فرزندآوری خانواده ها محیا کند

به گزارش پایگاه خبری بنیاد تحول اجتماعی و به نقل از  فارس، انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده نیز دراین مراسم با قدردانی از خدمات ستاد اجرایی درحوزه جمعیت افزو.د: ستاد اجرایی فرمان امام مانند سایر زمینه‌ها در مسئله برنامه‌ریزی برای مقابله با تحدید نسل و جوانی جمعیت نیز پیش‌رو بود و در سال‌های اخیر اقدامات مبتکرانه خوبی را اجرایی کرد.

انسیه خزعلی گفت: دولت سیزدهم بر این قضیه مصمم است که براساس قوانین مصوب درخصوص الزام رشد جمعیت و حمایت خانواده‌ها به فرزندآوری و تأکیدات مقام معظم رهبری دراین راه، با جدیت درتمام بخش‌ها به این مسئله به عنوان یک سیاست کاملا جدی نگاه کند و زمینه را برای افزایش جمعیت و راحت کردن فرزندآوری خانواده ها ایجاد کند.
در ادامه فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران در مجلس، نیز در رویداد افزود: امسال در آستانه روز جمعیت قوای سه گانه موافق هستند تا این مطالبه مردمی اجرایی شود.

وی ادامه داد: پیمایش اجتماعی فرزند آوری به عنوان یک مسئله مطرح است و تمایل  به فرزند آوری عدد ۲.۷ است اما در جامعه این عدد به ۱.۶ رسیده است.

وی افزود: قانون حمایت از خانواده و جوانی جوانی جمعیت از ابتدای مجلس به عنوان یک مسئله مطرح و توانستیم قانون خوبی در خروجی قرار گیرد.

قاسم پور تاکید کرد: قانون نقص های بسیاری دارد، وقتی این قانون تصویب شود باید دولت همراه می شد که در آن برهه منابع نیز اندک بود، باید این قانون در این دولت توسعه پیدا کند و مواردی در قانون الحاق شود.

پست قبلی
ششمین نشست فصلی مصیر قرارگاه مردمی تحول ا ...
پست بعدی
برگزاری جلسه شورای اجتماعی استان سمنان

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد