×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

با در نظر نگرفتن جرم سرپرست خانوار به خانواده ها خدمت رسانی کنیم

  • 535
  • 0
7خرداد
با در نظر نگرفتن  جرم سرپرست خانوار به خانواده ها خدمت رسانی کنیمبا در نظر نگرفتن جرم سرپرست خانوار به خانواده ها خدمت رسانی کنیم
مدیرکل خدمات مددکاری کمیته امداد با بیان نحوه خدمت‌دهی به خانواده زندانیان توسط این نهاد افزود: برای خدمت‌رسانی به خانواده زندانیان نیازمند، هیچ نوع قضاوتی درباره  جرم و دلیل زندانی بودن سرپرست خانواده نداریم.

به گزارش پایگاه خبری بنیاد تحول اجتماعی و به نقل از ایرنا، حمیدرضا علی‌اکبری به مناسبت روز حمایت از خانواده زندانیان با بیان به اینکه ۳۳ هزار خانواده زندانی نیازمند در کشور و سه هزار خانواده زندانیان در تهران از خدمات حمایتی کمیته امداد برخوردار هستند گفت: برای تحت حمایت قرار دادن خانواده زندانیان نیازمند، هیچ قضاوتی در باره جرم و اینکه به چه دلیل فرد داخل زندان است، نداریم.

وی در مورد شرایط کمیته امداد برای حمایت از خانواده‌های زندانیان افزود: زندانیانی که خانواده آنها تحت حمایت قرار می‌گیرند اکثرا افرادی هستند که در بانک‌های اطلاعاتی، نداشتن بیمه، شغل و درآمد از سوی آنان ثابت شده است.

مدیر کل خدمات مددکاری کمیته امداد بیان کرد: برپایه قوانین کمیته امداد، خانواده زندانیان نیازمند می‌توانند از تمام خدماتی که دیگر مددجویان این نهاد دریافت می‌کنند، درارا هستند.

علی‌ اکبری بیان کرد: ما به همه افراد نیازمند به یک صورت خدمات ارائه و حتی خانواده‌های زندانیان با حبس‌ طویل‌المدت را نیز در چرخه ساخت مسکن قرار می‌دهیم.

وی گفت: خانواده‌های زندانیان نیازمند می‌توانند با ورود به سامانه هوشمند امداد (سها)، مشخصات خود را وارد کرده و کمیته امداد براساس استعلام انجام شده به هر خانواده‌ای که نیازمند کمک باشد خدمات ارائه می‌کند.

مدیر کل خدمات مددکاری کمیته امداد درباره حمایت از خانواده زندانیان پس از آزادی سرپرست خانواده، بیان داشت: تصمیم‌گیری در این‌باره، تابع نظر تخصصی حوزه مددکاری است؛ اگر مددکار تشخیص دهد که پس از آزادی فرد زندانی، خانواده او باید از زیر چتر حمایتی بیرون باشند، این اقدام صورت می پذیرد اما ممکن است در موارد دیگری مددکار تشخیص دهد که مددجو تا زمانی که شغل پیدا کند یا کسب و کار خود را برپا می کنند، تحت حمایت کمیته امداد باقی بماند.

پست قبلی
حمایت بنیاد برکت از کولبران و سوخت بران 7 ...
پست بعدی
برگزاری جلسه شورای اجتماعی استان سمنان

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد