×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

آموزش‌های پیش از ازدواج از نان شب واجب‌تر است

  • 255
  • 0
1آبان
آموزش‌های پیش از ازدواج از نان شب واجب‌تر استآموزش‌های پیش از ازدواج از نان شب واجب‌تر است
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌کل استان زنجان گفت: در حال حاضر آموزش‌های پیش از ازدواج از نان شب واجب‌تر است. محمد فتحی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه خانواده مهم‌ترین و قدیمی‌ترین نهاد اجتماعی است، اظهار کرد: هر انسانی که پا به عرصه جامعه می‌گذارد، در نهاد خانواده، بزرگ شده و تربیت می‌شود و برای داشتن جامعه‌ای مطلوب، استحکام بنیان خانواده اهمیت زیادی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تحول اجتماعی به نقل از ایسنا فتحی افزود: نهاد خانواده به مثابه سلول‌های جامعه است ولی در سال‌های اخیر این نهاد با آسیب مواجه شده و طلاق و جدایی زوج‌ها، سبب می‌شود جامعه آسیب ببیند. علاوه‌ بر آن همه افراد خانواده اعم از زوجین، فرزندان و حتی خانواده درجه یک افراد نیز با آسیب‌های مختلف روحی، اجتماعی، اقتصادی و ... مواجه می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر طلاق مهم‌ترین آسیب تهدیدکننده بنیان خانواده است، ادامه داد: اعتیاد، نداشتن مهارت‌های زندگی، خیانت زوجین به یکدیگر و مسائل اقتصادی، از جمله مهم‌ترین علل بروز طلاق در استان است که تقریبا در کشور نیز این عوامل از جمله دلایل اصلی طلاق محسوب می‌شود.

فتحی با اشاره به نقش مسئولیت‌پذیر نبودن زوجین، تصریح کرد: مسئولیت‌ نپذیرفتن توسط زوجین یکی از علل مهم طلاق است که در سال‌های اخیر نیز افزایش یافته ولی این علت، خود معلول علل دیگری همچون اعتیاد است. وقتی در رابطه با نداشتن مسئولیت‌پذیری فردی صحبت می‌کنیم، یعنی فرد بهره‌وری لازم در قبال وظایفش ندارد که اعتیاد به موادمخدر و یا فضای مجازی بسیار زیاد شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌کل استان زنجان، انتخاب صحیح همسر و آموزش‌های پیش‌ از ازدواج را بسیار مهم دانست و گفت: در حال حاضر آموزش‌های پیش از ازدواج از نان شب واجب‌تر و بهتر است که سیستم آموزشی چند واحد آموزش مهات زندگی، انتخاب همسر، راه‌های کنترل خشم و ... را آموزش ببینند تا آسیب‌هایی مانند طلاق کمتر اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به تاثیر سامانه تصمیم در کاهش ۱۷ درصدی افراد مراجعه‌کننده، عنوان کرد: استفاده از ظرفیت ریش‌سفیدان، معتمدان، امامان جماعت و جمعه در رابطه با صلح و سازش و دعاوی خانوادگی تاثیر زیادی دارد، به همین دلیل ۵۰۰ نفر مصلح به عنوان داور آموزش دیدند تا بتوانند نسبت به دعاوی اتفاق افتاده بهترین روش داوری را انتخاب کرده و از ترفند و تکنیک ایجاد صلح استفاده کنند.

این مسئول با اشاره به تالیف کتاب پیوند یاران خانواده، خاطرنشان کرد: آموزش‌های ارائه شده به این افراد در کتابچه‌ای تجمیع شده که در آن حقوق اولیه زوجین، تکنیک و ترفندهای برقراری صلح و ... تدوین شده و این استان برگزارکننده کارگاه‌های آموزش این کتاب در کل کشور به صورت وبیناری است.

پست قبلی
افزایش گشت‌های شهرداری برای کمک به ا ...
پست بعدی
سلسله جلسات دفاع از برنامه های جامع دفتر ...

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد