مسئول سازمان امور اجتماعی:هشتاد هزار سازمان به صورت کاملا مردمی در سطح کشور فعالیت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری بنیاد تحول اجتماعی و به نقل از ایرنا، عباسی روز پنجشنبه در نشست مجمع خیرین کشور در مشهد گفت: پیگیر ایجاد پنجره واحد در خصوص سازمانهای مردم نهاد با هدف تشکیل بسیج عمومی و جلب حمایتهای مردمی در مسئله های گوناگون هستیم.

وی افزود: بخشی از عمر با ارزش خیرین صرف کمک رسانی به مردم می گردد و باید از این سری کارهای خوب در کشور همچنان انجام شود تا شکافها در جامعه پر شود.

عباسی گفت: در جامعه ای که شکافها زیاد است و فاصله طبقاتی به دلایل بسیار زیادی به وجود می آید انفاق، پرکننده شکافهاست چون میزان شکافهای اجتماعی در جامعه بسیار نگران کننده است و در این میان تقدیر از کسانی که دگرخواهی دارند و دنبال سود خود نیستند وظیفه همه ماست.

مسئول سازمان امور اجتماعی کشور افزود: در سرتاسر دنیا تعداد انجمنهای خیرین، سازمانهای مردم نهاد و تشکلهای مردمی در زمره شاخصهای مشارکت اجتماعی به حساب می آیند و بسیار پر اهمیت هستند و این که برخی گفته اند که این بخش از سازمانهای مردم نهاد وارداتی هستند به این صورت نیست.

وی به این نکته اشاره کردند: غربی ها در تلاش هستند که کارهای خیرانه را نهادسازی کنند اما این اقدامات خیرانه از زمان ظهور اسلام وجود داشته و از زمانی که نماز مطرح شده در کنار آن زکات نیز شکل گرفته که یکی از دستورات دینی بوده است.

رییس سازمان امور اجتماعی کشور بیان داشت: اکثر دانشگاه های بزرگ جهان خیریه ای یا وقفی هستند لذا ما که پایگاه ایمانی، معرفتی و دینی داریم و به قیامت هم اعتقاد داریم باید در امور خیر پیشتاز دیگران باشیم و این یک امر فطری است و انجام چنین کارهای ارزشمندی برپایه انسان خواهی و دگرخواهی است.

عباسی گفت: وزارت کشور همواره به فعالیتهای سازمانهای مردم نهاد و اقتدار حضور مردمی دل بسته و افتخارش این است که در جامعه دینی ما همیشه نسبت به حضور ملت در اداره کشور در همه ابعاد آن توجه شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون شرایط اجتماعی کشور بیش از هر زمان دیگری بسیار باعث نگرانی است زیراکه دشمن در بخشهای سیاسی، اقتصادی و حتی فتنه هر بلایی سر کشور آورد، نتوانست تاثیر گذار باشد اما از طریق فضای مجازی و ابزار اینترنت به این قضیه امید دارد که جامعه را از داخل به لحاظ اجتماعی پوک کند.

رییس سازمان امور اجتماعی کشور افزود: نزدیک ۱۰۰ هزار نفر معتاد متجاهر در کشور هستند، وجود دختران فراری در جامعه نگران کننده است در حالی که دختران فراری، دختران ما هستند و نمی توانیم همین طور نگاهشان کنیم که بیینیم که به چه صورت نابود می شوند و دشمن هم در حال برنامه ریزی کردن بر روی آنهاست.

عباسی خاطرنشان کرد: ما نگران آسیبهای اجتماعی هستیم و بیش از این باید برنامه ریزی داشته باشیم و از دوستان و اندیشیمندان استمداد می طلبیم تا بتوانیم آسیبهای اجتماعی را کم کنیم.

ارسال شده در دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۷ بعد از ظهرتوسط امیرمسعود رائیج