×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

محله‌های پر از خبر خوش در یزد

  • 297
  • 0
5تیر
محله‌های پر از خبر خوش در یزدمحله‌های پر از خبر خوش در یزد
رحیمیان فعال حوزه اجتماعی با تشریح برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر امر ورزش در جهت پیشگری، توسعه فعالیت‌های ورزشی را یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیر عنوان کرد.

تحول اجتماعی؛ همواره شاهد این موضوع هستیم که استان یزد با تمام نقاط قوت و ضعفش با آسیبی به نام اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کند. در این وضعیت است که باید تمام ارگان های مسئول و مجموعه های مردمی دست به دست هم دهند تا شاید شاهد کاهش سرعت انتشار و پیشگیری از این معضل اجتماعی باشیم در این میان بخشی از مسئولیت بر عهده نهادهای حاکمیتی و بخشی بر دوش فعالان مردمی است . فعالیت این مجموعه ها امروزه سبب شده تا خبرهای خوشی در این زمینه به گوش مردم برسد.

در گفتگویی که با رحیمیان از فعالان حوزه مبارزه با اعتیاد این استان داشتیم جویای فعالیت های مجموعه های مردمی شدیم. 

او در این گفتگو گفت: یکی از برنامه های ما در این ایام همایش بزرگ دوچرخه سواری و یادبود شهدای مبارزه با مواد مخدر بود که با حضور مسئولان حوزه انتظامی ، شهرداری و گروهی از مدافعان جان برگزار شد.

رحیمیان افزود : ما در این هفته شاهد برگزاری کارگاه های آموزش و پیشگیری از اعتیاد بودیم که این برنامه در سالن دانشگاه پیام نور و به همت سپاه الغدیر یزد برگزار شد. یکی دیگر از طرح های اجرایی در این حوزه پاکسازی خرده فروشان محله صدرآباد توسط نیروهای فراجا بود، همچنین در نماز جمعه این هفته میز پیشگیری از اعتیاد با رویکرد آشنایی و پیشگیری از این آسیب اجتماعی برپا شد.

رحیمیان در پاسخ به این سوال که آیا ارگان ها و نهادهای مربوطه در اجرای طرح های مجموعه های مردم نهاد همکاری و تسهیل گری لازم را انجام می دهند گفت: بحمدالله شاهد حضور فعال و همکاری گسترده مسئولین و ستاد مبارزه با مواد مخدر با مجموعه های مردم نهاد هستیم که همین امر سبب رشد فعالیت این مجموعه ها شده است.

او با اشاره به اهمیت ورزش در پیشگیری از اعتیاد افزود: چون نوجوانان در ورزش شور و حال بیشتری دارند تاثیر این امر حتی بیشتر از ایجاد یک کلاس یا همایش و سخنرانی است.

این فعال اجتماعی گفت: یکی از طرح هایی که در این زمینه در حال اجرای آن هستیم برگزاری مسابقات فوتسال بین جوانان و نوجوانان استان است. در این ایام یک مرحله از این مسابقات بین نوجوانان محله صدرآباد برگزار شده که انشاالله مرحله اصلی مسابقات بزودی برگزار خواهد شد.

رحیمیان در ادامه گفتگو از طرح هایی که در آینده برنامه اجرای آن را دارند می‌گوید: یکی از این برنامه‌ها افتتاح اولین کمپ ترک اعتیاد رایگان در استان یزد است.

او افزود : بزودی محیا افتتاح شب بازار در محلات هدف میشویم و همچنین طرح های دیگری از جمله برگزاری مسابقات تفریحی با رویکرد پیشگیری از اعتیاد داریم که در آینده اخبار آن را منتشر خواهیم کرد.

 

پست قبلی
دستیار رئیس جمهور: ۶۰ درصد مردم تمایل دار ...
پست بعدی
برگزاری جلسه شورای اجتماعی استان سمنان

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد