×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

دستیار رئیس جمهور: ۶۰ درصد مردم تمایل دارند روزی ۵ ساعت کار داوطلبانه بکنند | راه‌اندازی مجمع خیرین «یاریگران زندگی» در ۱۵ استان

  • 278
  • 0
31خرداد
دستیار رئیس جمهور: ۶۰ درصد مردم تمایل دارند روزی ۵ ساعت کار داوطلبانه بکنند | راه‌اندازی مجمع خیرین «یاریگران زندگی» در ۱۵ استاندستیار رئیس جمهور: ۶۰ درصد مردم تمایل دارند روزی ۵ ساعت کار داوطلبانه بکنند | راه‌اندازی مجمع خیرین «یاریگران زندگی» در ۱۵ استان
صبح امروز نشست ملی مجمع خیرین یاریگران زندگی ۱۵ استان کشور که در اولین روز از هفته مبارزه با موادمخدر با شعار مشارکت همگانی، خیرین، مبارزه اجتماع‌محور با موادمخدر و با حضور جمعی از خیرین، هنرمندان، کارآفرینان و فعالان اجتماعی برتر کشور برگزار شد.

تحول اجتماعی؛ در این نشست که با حضور جمعی از بازیگران ، ورزشکاران، خیرین و مسولان حضور داشتند، در خصوص حضور مردم در صحنه مبارزه با اعتیاد و پیشگیری تاکید شد و در پایان از تعدادی خیرین تجلیل شد.

تشکیل مجمع خیرین در تمام کشور

در ابتدا  حسن حمزه زاده  مدیرعامل مجمع خیرین یاریگران زندگی در کشور گفت: مجمع یاریگران زندگی تا پایان سال، در کل استان‌های کشور تشکیل می‌شود و خیرین می‌توانند اقداماتشان را در باز اجتماعی کردن معتادان انجام دهند.

او همچنین  قول تشکیل مجمع تشکیل خیرین یاریگران زندگی  تا پایان سال در استان‌های کشور را داد و گفت: معتادان معمولاً در پست‌ترین شرایط اجتماعی قرار می‌گیرند و اگر شما همت می‌کنید و به آنان شغل و مهارتی یاد می‌دهید، آن فرد عمود خانواده می‌شود و برای درآمدزایی خانواده‌اش تلاش می‌کند.

تمایل مردم برای کمک‌های داوطلبانه

در ادامه سید احمد عبودتیان دستیار رئیس جمهور گفت: در ابتدا باورم نبود که در ۱۵ استان کشور ۱۵ مجمع خیرین یاریگران زندگی تشکیل و تا این اندازه برای بهبود زندگی بهبودیافتگان از اعتیاد، اقدامات بزرگی انجام شده باشد.

برگزاری چنین نشستی و شهدا و جانبازان حوزه مبارزه با موادمخدر، یک پیام بین‌المللی برای دنیا دارد که مردم ایران به هیچ وجه حاضر نیستند که نه تنها موادمخدر وارد ایران نشود، بلکه حتی تلاش دارند این مواد وارد کشورهای اروپایی نشود؛ و حاضرند در این مسیر، جان و مال خود را بدهند و عزیزترین فرزندان خود را در راه مبارزه جهانی با مواد مخدر فدا کنند. همین مسئله نشان می‌دهد ایران اسلامی چقدر در راه حقوق بشر فعال است و ادعای بشردوستی و تمدن دارد.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت افزود: حکومت وظیفه تسهیلگری دارد و هر جا شرایط را برای اقدام مردمی فراهم کردیم، مردم به صورت جدی حضور پیدا کردند. هنر ما باید این باشد که مسیر اقدامات داوطلبانه و خیری مردم را هدایت کنیم.

عبودتیان در پایان گفت: بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده توسط وزارت ارشاد در سال ۹۹، ۶۰ درصد مردم ابراز تمایل داشتند که روزی ۵ ساعت را به اقدامات داوطلبانه اختصاص دهند اما هشتاد درصد از همین شرکت کنندگان در نظر سنجی از نحوه فعالیت‌های داوطلبانه اطلاعی نداشتند و این موضوع نشان می‌دهد که حاکمیت این وظیفه را دارد که راه را برای اقدامات داوطلبانه مردم باز کند و اقدامات خیرخواهانه مردمی را در مسیر درست قرار بدهد.

کمک کردن قلب بزرگ می‌خواهد نه پول بزرگ

اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در این نشست گفت: یکی از نقاط قوتی که باعث می‌شود خیرین در این امور حضور پیدا کنند این است که از نزدیک مشاهده می‌کنند که اقداماتشان به بهبود وضع زندگی یک انسان کمک زیادی می‌کند؛ لذا خیرین وقتی می‌بینند که انسانی را احیا می‌کنند و نجات می‌دهند و این مددجویان به جای اینکه لابه‌لای درختان بخوابند در مراکز کار و اشتغال فعالیت می‌کنند و زندگی خود را بهبود می‌بخشند خوشحال می‌شوند و تشویق می‌شوند که اقدامات خیرخواهانه خود را افزایش دهند.

او همچنین با بیان اینکه خیر بودن پول زیاد نمی‌خواهد، بلکه قلب بزرگی می‌خواهد، گفت: همه کسانی که امروز در این نشست حضور دارند، این قلب را دارند و حقیقتاً باید سپاسگزار باشیم که این توفیق را داشتیم که بانیانی در جمع ما هستند که این اقدامات بزرگ را آغاز کردند.

منبع: پنهان خبر

پست قبلی
تحول در محله، بدون خانواده محقق نمی‌شود
پست بعدی
برگزاری جلسه شورای اجتماعی استان سمنان

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد