×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

  • تستتتتتتتت

    تستتتتتتتت

    49 05اسفند
  • تست

    تست

    50 05اسفند
  • گزارش تصویری تشییع پیکر شهید

    گزارش تصویری تشییع پیکر شهید

    412 07خرداد
  • دو گروه به خاطر من هلاک می شوند، محب مفرط و مبغض مفرط!

    دو گروه به خاطر من هلاک می شوند، محب مفرط و مبغض مفرط!

    317 10اردیبهشت

لزوم نگاه عادلانه به زنان با توجه به شرایطشان

  • 190
  • 0
12اردیبهشت
لزوم نگاه عادلانه به زنان با توجه به شرایطشانلزوم نگاه عادلانه به زنان با توجه به شرایطشان
معاون رئیس جمهور درامور زنان و خانواده بر لزوم نگاه عادلانه نسبت به زنان با توجه به شرایطشان تاکید کرد. 

تحول اجتماعی:  انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، در رویداد «شکوفا» با موضوع «زنان و مالکیت فکری شتابدهی و خلاقیت و نوآوری» به میزبانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری حضور یافت.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر لزوم پرداخت به موضوع مالکیت فکری، عنوان کرد: بحث مالکیت فکری به خصوص درباره بانوان کشور ما باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر نگاه قرآن در حمایت از زنان، از نگاه غربی و فقط تشابه‌طلب گلایه کرد و افزود: ما بیش از آن که بخواهیم به مفاهیم تشابه یا مساوات فکر کنیم باید به عدالت بیاندیشیم و شرایط ویژه برای بانوان همانطور که حقشان است، مهیا کنیم.

خزعلی ضمن اشاره به اینکه وضعیت ایران از بسیاری از کشورها در حوزه فعالیت‌های زنان در حیطه دانش‌بنیان بهتر است، ادامه داد: بانوان تاثیرگذار جهان با بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های زنان به این رشد اذعان داشته و ابراز تمایل برای برقراری ارتباط مستقیم بین المللی با بانوان فعال ایران داشتند.

خزعلی همچنین با طرح مشکل زنان در مواجهه های یکسان نگرانه میان زن و مرد، ادامه داد: خانم ها متقاضی هستند که در قوانین به ویژه در حوزه هیئت‌های مدیره، به آنها یکسان نگاه نشود و بتوانند از مرخصی‌هایی مثل مرخصی زایمان و شیردهی و امثال این را استفاده کنند. مناسب است با عنایت به نقش ویژه زنان در خانواده و مسئولیت مهمی که در جامعه دارند به ویژه پرورش نسل، بتوانیم شرایط منحصر به فردی را برای بانوان فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: همانگونه که در هسته اولیه خانواده، از یک مدیریت ترکیبی زن و مرد بهره مند شده و امور می تواند متعادل پیش برود، مناسب است در مدیریت‌های کلان جامعه هم این تلفیق و ترکیب را داشته باشیم، تا نگاه مردانه و زنانه که هرکدام جنبه‌های خاصی از نیازها را می‌بینند باهم مورد استفاده قرارگیرند که در این حالت حرکت تکاملی ما، حرکت متعادلی خواهد بود.

خزعلی همچنین با اشاره به تجربیاتی که در زمان حضور در دانشگاه الزهرا(س) برای راه‌اندازی بخش‌های نوآورانه داشته و حضور و ارتباط مستقیم با بخش‌های نوآور و دانش بنیان در سفرهای استانی طی یک سال و نیم اخیر، برخی موارد مورد نیاز این شرکت‌ها را متذکر شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، وی ادامه داد: امیدوار هستم که تلاش، پشتیبانی و برنامه‌ای که دولت مردمی برای استفاده از فکر و مدیریت زنان دارد، به خوبی محقق شود. از صندوق نوآوری و شکوفایی هم برای برگزاری این مراسم که هم تجلیل از مالکیت فکری است و هم تجلیل از زنان که نرم‌افزار و مغزافزار حرکت هستند، تشکر می‌کنم.

 

منبع:ایسنا

پست قبلی
رهبر انقلاب:دچار بی‌ثباتی در مدیریت ...
پست بعدی
برگزاری رویداد به رسم خادمی

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد