×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

پیشگیری از حاشیه‌نشینی جدید در همدان

  • 390
  • 0
26مهر
پیشگیری از حاشیه‌نشینی جدید در همدانپیشگیری از حاشیه‌نشینی جدید در همدان
معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان، کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی را در گرو پیشگیری از حاشیه‌نشینی جدید دانست و گفت: نباید اجازه داد معضلات اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشینی خود را نشان دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تحول اجتماعی به نقل از ایسنا،

عباس نجفی در جلسه کارگروه پیش‌بینی و پیشگیری در گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری(حاشیه‌نشینی جدید) اظهار داشت: به عقیده آسیب‌شناسان اجتماعی همه اَشکال ناهنجاری‌های اجتماعی همچون سرقت، قتل، قاچاق، خرید و فروش مواد مخدر، خودکشی، اعتیاد و نظایر آن، چه به مثابه انحراف و چه در زمره بیماری یا اخلال، معلول ناسازگاری‌های اجتماعی است که بر روابط فرد و جامعه حاکم‌ هستند بنابراین نباید اجازه داد این معضلات در مناطق حاشیه‌نشینی خود را نشان دهند. 

نجفی تصریح کرد: در سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه شهر باید استانداردهای اولیه رعایت و کرامت و شرافت مردم ساکن در این مناطق حفظ شود و به گونه‌ای نباشد که به بهانه کمبود اعتبار و منابع مالی عمرانی به مناطق حاشیه‌نشینی توجه کافی نشود. 

وی یکی از بحران‌های مهم جامعه را بحران حاشیه‌نشینی شهری در حوزه مدیریت شهری و توسعه دانست و تأکید کرد: در توسعه شهری باید از حداکثر ظرفیت‌های قانونی در رفع گره‌ها و مشکلات استفاده کرد و براساس داشته‌ها و ظرفیت‌های استانی ضروری است دستگاه‌ها در جهت رفع مشکلات تلاش کنند.
 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با بیان اینکه ارائه خدمات به شهروندان در محلات هدف بازآفرینی شهری از حقوق شهروندی است، ادامه داد: شهروندان نباید در مناطق کمتر توسعه یافته از امتیازات شهری محروم مانده و این امر نباید بهانه‌ای برای سودجویان برای تغییر غیرمجاز کاربری اراضی و تصرفات غیرقانونی، ساخت و سازهای غیرمجاز باشد. 

نجفی مطرح کرد: راه‌اندازی مجدد ایجاد و توسعه دفاتر تسهیل‌گری در مناطق کمتر توسعه یافته یک ضرورت است و باید بررسی‌های کارشناسانه در جهت راه‌اندازی مجدد این دفاتر، انجام شود. 

معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان ضمن اشاره به سند ملی راهبردی احیاء، به‌سازی، نوسازی و توانمندسازی، بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و طرح ساماندهی امور اجتماعی فرهنگی و امنیتی مناطق ویژه اجتماعی مصوب شورای اجتماعی دستورالعمل نحوه فعالیت کارگروه‌ پیش‌بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد در سطح استان صیانت و حفاظت از اراضی ملی را یک تکلیف اساسی برای دستگاه‌ها خوانده و گفت:  امیدواریم با تلاش‌های دستگاه‌های مسئول شاهد افزایش میزان صدور سند تک برگی اراضی ملی ممانعت از شکل‌گیری سکونتگاه غیررسمی در استان همدان باشیم.

پست قبلی
بر اساس قانون اساسی دولت متعهد به رفع فقر است
پست بعدی
سلسله جلسات دفاع از برنامه های جامع دفتر ...

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد