×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

نقش کمیته امداد در رفع مشکل مسکن و اشتغال در کشور/ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای دهک‌های اول تا پنجم جامعه در سال آینده

  • 258
  • 0
15آبان
نقش کمیته امداد در رفع مشکل مسکن و اشتغال در کشور/ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای دهک‌های اول تا پنجم جامعه در سال آیندهنقش کمیته امداد در رفع مشکل مسکن و اشتغال در کشور/ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای دهک‌های اول تا پنجم جامعه در سال آینده
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)،به ارائه گزارش از تعهداتی که این نهاد برای کمک به رفع مشکل تامین مسکن برای نیازمندان و اشتغالزایی در کشور دارد، پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تحول اجتماعی سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تشریح اقدامات حمایتی که این نهاد از ابتدای سال 1400 تاکنون انجام داده است، گفت: بودجه 1400 در مقایسه با سنوات گذشته افزایش یافته و کمکی که مجلس شورای اسلامی به مددجویان و نیازمندان چه در بحث مستمری، چه هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر و چه ارائه تسهیلات اشتغال کرد، استثنایی بود.
وی تصریح کرد: ما امسال در اجرای بند ب تبصره 16 مبلغ 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال مددجویان دریافت کردیم که از جمله اقدامات مهمی بود که با حمایت مجلس شورای اسلامی صورت گرفت.
بختیاری اظهار کرد: هم‌اکنون حدود 2427000 خانوار تحت پوشش این نهاد قرار دارند که جمعیتی بالغ بر 4739937 نفر را تشکیل می‌دهند و با 17 برنامه عملیاتی در قالب120 نوع خدمت اداره می‌شوند. همچنین حدود 700 هزار دانش آموز تحت پوشش این نهاد هستند.
رئیس کمیته امداد با بیان اینکه آمار دانش‌آموزان تحت حمایت این نهاد شناور و متغیر است، خاطرنشان کرد: کاهش این آمار در مقاطع مختلف به معنای ترک تحصیل دانش‌آموزان نیست چرا که ما هر سال آمار دانش‌آموزان تحت پوشش را با وزارت آموزش و پرورش تطبیق می‌دهیم. ضمن اینکه بیش از 50 هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که شهریه آنها را پرداخت می‌کنیم.
وی افزود: ما در کمیسیون اجتماعی مجلس گزارشی از نحوه تخصیص اعتبارات تعیین شده برای این کمیته امداد ارائه کردیم که مورد تایید دیوان محاسبات قرار گرفت و به یک نکته مهم اشاره شد؛ اینکه باید 100 درصد این اعتبارات به این نهاد تخصیص داده شود.
بختیاری یادآور شد: پیرامون روند اجرای پروژه‌های عمرانی در کمیسیون اجتماعی گزارش دادیم که نشان می‌دهد ساخت چه تعداد واحد مسکونی را در دستورکار داریم، همچنین براساس تفاهم‌نامه‌ای که در اجرای قانون جهش مسکن و طبق وعده‌ای که آیت‌الله رئیسی دادند، مبنی بر اینکه در طول چهار سال تعداد چهار میلیون واحد مسکونی ساخته خواهد شد، اعلام شد که 360 هزار واحد مسکونی باید توسط این نهاد ساخته شود یعنی ما باید سالانه 90 هزار واحد مسکونی برای نیازمندان جامعه فاقد مسکن یا بد مسکن در شهر و روستا، بسازیم.
وی خاطرنشان کرد: ما در حوزه اشتغال از 300 هزار شغلی که برای سال جاری هدف‌گذاری کرده‌ایم، حدود 94 هزار مورد تاکنون انجام شده است چرا که ما 4 ماهه اول امسال را به دلیل عدم ابلاغ بودجه و عدم تعیین سهم بانک‌های عامل توسط بانک مرکزی از دست دادیم. اما برای سال آینده ایجاد 500 هزار فرصت شغلی در شورای عالی اشتغال با حضور رئیس جمهور مصوب شد که البته باید منابع آن نیز در اختیار این نهاد قرار بگیرد. 
رئیس کمیته امداد اظهار کرد: قرار نیست این مشاغل تنها در اختیار افراد تحت حمایت این نهاد قرار بگیرد و برای دهک‌های اول تا پنجم جامعه در نظر گرفته شده است که شناسایی می‌شوند و ما در این زمینه حتما از ظرفیت کارآفرینان و خیرین کمک خواهیم گرفت./

پست قبلی
برای حراست از خرده فرهنگ های ایرانی باید ...
پست بعدی
سلسله جلسات دفاع از برنامه های جامع دفتر ...

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد