×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

برکات بنیاد برکت/ اجرای ۸۵ پروژه عمرانی محرومیت‌زدا در «نهبندان»

  • 249
  • 0
17آبان
برکات بنیاد برکت/ اجرای ۸۵ پروژه عمرانی محرومیت‌زدا در «نهبندان»برکات بنیاد برکت/ اجرای ۸۵ پروژه عمرانی محرومیت‌زدا در «نهبندان»
فرماندار نهبندان گفت: ستاد اجرایی فرمان امام در مبحث طرح‌های زیربنایی و پروژه‌های عمرانی در شهرستان نهبندان ۸۵ پروژه را در دستور کار خود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تحول اجتماعی به نقل از  گزارش خبرگزاری فارس، سال گذشته با شکل‌گیری ستاد محرومیت‌زدایی در خراسان‌جنوبی ۴ بنگاه کلان اقتصادی از جمله ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، بنیاد علوی، بسیج سازندگی و کمیته امام امداد خمینی(ره) به عنوان دستگاه معین در زدودن محرومیت از ۴ شهرستان مرزی نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه انتخاب شدند که هرکدام از این بنگاه‌های اقتصادی قرار شده تا این شهرستان‌ها محروم را در ۱۵ شاخص که نسبت به میانگین کشوری عقب مانده‌اند را به نقطه مطلوب رسانده یا نزدیک کنند.

هر چند تا قبل از شکل‌گیری ستاد محرومیت‌زدایی و انتخاب بنیاد برکت به عنوان دستگاه معین محرومیت‌زدایی در نهبندان به عنوان یکی از این نقاطی که مهر کم برخورداری بر پیشانی آن حک شده به واسطه سفر سال ۷۸ مقام عظمای ولایت به نهبندان در قالب سند توسعه شهرستان که دستور رهبری نظام بود اقدام هایی در این راستا به منظور محرومیت‌زدایی در نهبندان انجام شد اما این اقدام چون به موقع در موعد مقرر به سرانجام نرسید کافی نبود به همین سبب ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) به عنوان معین در این شهرستان انتخاب شد.

توزیع ۵ هزار بسته معیشتی

«مجید بیکی» فرماندار نهبندان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، فعالیت‌های انجام شده به منظور محرومیت‌زدایی از این شهرستان را توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) تشریح و اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حوزه خدمات اجتماعی همزمان با شروع ویروس کرونا با توزیع بیش از ۲۰۰ هزار ماسک رایگان در نقاط مختلف نهبندان کار خود را آغاز کرد که در این راستا ۶ مرحله رزمایش همدلی و احسان با هدف حمایت از اقشار آسیب‌دیده از کرونا و محرومان شهرستان با توزیع بسته‌های معیشتی در دستور کار است و بیش از ۵ هزار بسته معیشتی در نهبندان توسط گروه‌های جهادی همکار با ستاد و امامان جمعه شهرستان توزیع کرده است.

۸۵ پروژه عمرانی محرومیت‌زدا

وی افزود: همچنین ستاد اجرایی فرمان امام در مبحث طرح‌های زیربنایی و پروژه‌های عمرانی در شهرستان نهبندان ۸۵ پروژه را در دستور کار خود دارد که اهم این پروژه‌ها شامل احداث و ساخت مدارس، ایستگاه دیجیتال، آبرسانی، راه، کتابخانه، خانه عالم، خرید دستگاه سی تی اسکن بیمارستان، آب شیرین‌کن و تانکر، احیای قنات‌ها،  احداث چمن مصنوعی و پایگاه سلامت است.

فرماندار نهبندان اضافه کرد: همچنین ارتقای بیمارستان شهید آتشدست با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان در دستور کار است که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بیکی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در شهرستان نهبندان با همکاری شرکت پردیس ستاد نسبت به تکمیل و افتتاح میدان دام با اعتبار ۲ میلیارد تومان، کشتارگاه نهبندان با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد تومان و قرنطینه روستای حیدرآباد نهبندان با سرمایه‌ای بالغ بر ۱.۵ میلیارد تومان با هدف نگهداری واردات دام و نگهداری شتر اقدام کرده که در این راستا برای بیش از ۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از یک هزار فقره وام اشتغالزایی شتر با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان به متافضیان پرداخت کرده است.

پست قبلی
رشد ۱۰ برابری خطرپذیری دانش‌آموزان/ ...
پست بعدی
سلسله جلسات دفاع از برنامه های جامع دفتر ...

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد