×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

بخواهیم تا اعتیاد برچیده شود |ایران پاک

  • 452
  • 0
9اسفند
بخواهیم تا اعتیاد برچیده شود |ایران پاکبخواهیم تا اعتیاد برچیده شود |ایران پاک
با وجود اینکه جمهوری اسلامی ایران بالاترین میزان کشفیات مواد مخدر در دنیا را دارد اما به دلیل عدم مبارزه صحیح با موضوع اعتیاد و مواد مخدر در کشور و همچنین عدم ایجاد احساس مسئولیت در مردم در جهت مبارزه با پدیده، شاهد افزایش رشد مصرف مواد مخدر در کشور هستیم.

بنیاد تحول اجتماعی؛  سازمان‌های بین المللی مختلف درگیر با مواد مخدر می‌گویند که ایران در بین کشورهای که با قاچاق و حمل مواد مخدر فعالیت می‌کنند بیشترین کشفیات را دارد. بر اساس این آمارها در سال 2021 54 درصد کشفیات مواد افیونی توسط ایران بوده است، این در حالی است که گفته شده به دلیل تحریم‌ها کمک‌های مالی بین المللی به ایران در رابطه با مواد مخدر بسته شده است.

با وجود فشارهای مالی و سیاسی بین المللی نسبت  به برنامه مبارزه با مواد مخدر در ایران، دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد عنوان کرده که ایران رتبه اول در کشفیات مواد مخدر در دنیا را دارد. در حال حاضر بزرگتر کشورهای تولید مواد مخدر یعنی افغانستان و پاکستان حدود 1800 کیلومتر مرز مشترک با ایران دارند، که گفته می‌شود بزرگترین معضلی که جمهوری اسلامی در امر مبارزه با مواد مخدر دارد.

به گزارش دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در سال 2021 بیشترین کشفیات مربوط به مواد افیونی(تریاک، هروئین مورفین) به ترتیب مروبط به ایران با 52 درصد، ترکیه 10 درصد، پاکستان 9 درصد، آمریکا 4 درصد، چین 3 درصد و افغانستان هم 3 درصد بوده است.

ایران در سال 99 رکود کشفیات مواد مخدر در دنیا را شکست که به گفته دبیر مبارزه با مواد مخدر در این سال  جمهوری اسلامی 1200 تن کشفیات نسبت به انواع مخدر داشته است که رقمی قابل توجه است این در حالی است که در سال‌های 94 و 95 این عدد حدود 500 تن بوده که این نشان می‌دهد، در مبارزه با مواد مخدر جدیدت بیشتری صورت گرفته است.

با وجود مبارزه مستمر و همچنین روش‌های درمان، همچنان سرعت رشد اعتیاد به مواد مخدر در ایران بالا است که کارشناسان دلیل اصلی آن عدم شناخت درست و همه جانبه وضعیت اعتیاد می‌دانند. فعالین این حوزه می‌گویند که بهترین روش مبارزه با مواد مخدر، ایجاد دغدغه بین مردم نسبت به این موضوع است، یعنی خود مردم به صورت محله‌ای نسبت به این امر حساس باشند. 

 

پست قبلی
بداد هم برسیم| در خیابان‌های تهران چ ...
پست بعدی
سلسله جلسات دفاع از برنامه های جامع دفتر ...

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد