×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

بیش از 48 هکتار بافت حاشیه نشین در تبریز

  • 306
  • 0
10اسفند
بیش از 48 هکتار بافت حاشیه نشین در تبریزبیش از 48 هکتار بافت حاشیه نشین در تبریز
باید نسبت به جابجایی ساکنین این مناطق اقدام کنیم

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، ابوالقاسم سلطانی در جلسه شورای مسکن استان با اشاره به مشکلات و مخاطرات جدی حاشیه نشینی در تبریز، اظهار داشت: در حاشیه تبریز با مشکل رانش زمین مواجهیم که بدتر از زلزله است.

وی با بیان اینکه بیش از 48 هکتار در تبریز، بافت حاشیه نشین داریم، گفت: بیش از 3 هزار و 500 خانوار در مناطق دامنه کوه عینالی ساکن هستند و باید نسبت به جابجایی ساکنین این مناطق اقدام کنیم که گام اول را با طراحی شهرک جوانان برداشتیم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در برخی از مناطق که نیازمند جابجایی است، با بارش‌های شدید، شاهد رانش زمین هستیم، ابراز داشت: باید با توجه به ابعاد فرهنگی و اجتماعی این مساله، در نزدیک همین مناطق مکان یابی و احداث کنیم که محدوده شهرک جوانان تعیین شده است.

وی گفت: تلاش کردیم با نظرات فنی و مرکز تحقیقات راه و شهرسازی محل گسل‌های اصلی را در 5 شهر از جمله تبریز شناسایی شد و در شورای عالی معماری و شهرسازی، شهرک جوانان با رعایت حریم‌ گسل‌های اصلی طراحی شد.

سلطانی ادامه داد: در این شهرک بیش از 5 هزار واحد با حداکثر سه طبقه طراحی شده که قرارگاه خاتم ساخت 2 هزار واحد آن را بر عهده گرفته است.

پست قبلی
برنامه سازگاری با کم آبی استان اردبیل
پست بعدی
سلسله جلسات دفاع از برنامه های جامع دفتر ...

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد