بیش از 48 هکتار بافت حاشیه نشین در تبریز


به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، ابوالقاسم سلطانی در جلسه شورای مسکن استان با اشاره به مشکلات و مخاطرات جدی حاشیه نشینی در تبریز، اظهار داشت: در حاشیه تبریز با مشکل رانش زمین مواجهیم که بدتر از زلزله است.

وی با بیان اینکه بیش از 48 هکتار در تبریز، بافت حاشیه نشین داریم، گفت: بیش از 3 هزار و 500 خانوار در مناطق دامنه کوه عینالی ساکن هستند و باید نسبت به جابجایی ساکنین این مناطق اقدام کنیم که گام اول را با طراحی شهرک جوانان برداشتیم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در برخی از مناطق که نیازمند جابجایی است، با بارش‌های شدید، شاهد رانش زمین هستیم، ابراز داشت: باید با توجه به ابعاد فرهنگی و اجتماعی این مساله، در نزدیک همین مناطق مکان یابی و احداث کنیم که محدوده شهرک جوانان تعیین شده است.

وی گفت: تلاش کردیم با نظرات فنی و مرکز تحقیقات راه و شهرسازی محل گسل‌های اصلی را در 5 شهر از جمله تبریز شناسایی شد و در شورای عالی معماری و شهرسازی، شهرک جوانان با رعایت حریم‌ گسل‌های اصلی طراحی شد.

سلطانی ادامه داد: در این شهرک بیش از 5 هزار واحد با حداکثر سه طبقه طراحی شده که قرارگاه خاتم ساخت 2 هزار واحد آن را بر عهده گرفته است.

ارسال شده در یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۸:۲۸ بعد از ظهرتوسط مهرداد کلاته