×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

  • تستتتتتتتت

    تستتتتتتتت

    49 05اسفند
  • تست

    تست

    50 05اسفند
  • گزارش تصویری تشییع پیکر شهید

    گزارش تصویری تشییع پیکر شهید

    412 07خرداد
  • دو گروه به خاطر من هلاک می شوند، محب مفرط و مبغض مفرط!

    دو گروه به خاطر من هلاک می شوند، محب مفرط و مبغض مفرط!

    317 10اردیبهشت

سوءاستفاده از کودکان کار وخیابان برای جابجایی موادمخدر

  • 258
  • 0
11اردیبهشت
سوءاستفاده از کودکان کار وخیابان برای جابجایی موادمخدرسوءاستفاده از کودکان کار وخیابان برای جابجایی موادمخدر
یک مقام مسئول در سازمان بهزیستی درباره سوءاستفاده از کودکان کار وخیابان برای جابجایی موادمخدر هشدار داد و از مردم خواست درصورت مشاهده، به پلیس اطلاع دهند.

تحول اجتماعی، 


محمدرضا حیدرهایی، رسرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور می‌گوید: طبق پیمایش انجام شده توسط سازمان بهزیستی بعضا بوده‌اند کودکان خیابانی که در دهک‌های درآمدی ۹ و ۱۰ قرار داشته‌اند، اما همه کودکان کار و خیابان اینطور نیستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا درآمد این دسته از کودکان ناشی از کار آنها در کف خیابان بوده است یا خیر؟ می‌گوید: اصلا از قِبَل کار در کف خیابان این مبالغ به دست نمی‌آید و احتمالا از راه‌های دیگری کسب شده است.

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور معتقد است که متاسفانه برخی از کودکان کار و خیابان با برخی از باندهای مواد مخدر درگیر شده‌ و جابجایی مواد مخدر را برعهده گرفته‌اند.

وی می‌افزاید: البته در این راستا ما با کمک همکاران نیروی انتظامی به موضوع رسیدگی و در صورت مشاهده چنین مواردی آنها را به مددکاری سازمان ارجاع می‌کنیم.

حیدرهایی همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده موارد رد و بدل مواد مخدر توسط این کودکان، حتما آن را به پلیس گزارش دهند. همچنین در صورت مشاهده کودکان کار و خیابان حتما با ۱۲۳ تماس بگیرند.

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه تاکید می‌کند: در این راستا ما با همکاری پلیس به موضوع ورود خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در حالت کلی کمک نقدی به این کودکان مشکل آنها را حل نخواهد کرد، همچنین از مردم خواست در صورت تمایل برای کمک به کودکان کار و خیابان، مبالغ خود را به نهادهای حمایتی بپردازند چرا که کمک در خیابان به چرخه بازتولید این کودکان کمک خواهد کرد.

 

منبع:ایسنا

پست قبلی
رهبر انقلاب: اگر زندگی کارگر ارتقاء پیدا ...
پست بعدی
برگزاری رویداد به رسم خادمی

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد