×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

تلاش فراکسیون زنان مجلس برای تحقق بیمه زنان خانه‌دار

  • 241
  • 0
26مهر
تلاش فراکسیون زنان مجلس برای تحقق بیمه زنان خانه‌دارتلاش فراکسیون زنان مجلس برای تحقق بیمه زنان خانه‌دار
رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس با اشاره به موضوع بیمه زنان خانه‌دار، گفت: بیمه زنان خانه‌دار از سال‌ها پیش مطرح شده و همواره در شعارهای انتخاباتی، برنامه‌های توسعه و مصوبات بودجه‌ای در نظر گرفته می‌شود اما همچنان مسأله‌ای بر زمین‌مانده و ما در تلاش برای تحقق آن هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تحول اجتماعی فاطمه قاسم پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با بیان این‌که بیمه زنان خانه‌دار به یکی از مطالبات جامعه زنان تبدیل شده است، گفت: پس از گذشت سال‌ها طرح موضوع بیمه زنان خانه‌دار توسط مسئولان و عدم تحقق آن، بیمه زنان خانه‌دار تبدیل به مطالبه‌ای جدی برای زنان شده بنابراین باید پاسخی مناسب به این مطالبه مردمی داشته باشیم.

وی افزود: موضوع بیمه زنان خانه‌دار، اگرچه موضوعی مهم و قابل توجه و در راستای حمایت از شأن خانه‌داری و زنان خانه‌دار است اما از ابتدا مسیر آن به خوبی طراحی نشده و همین امر نیز مشکلات عدیده‌ای را در فرآیند تحقق و اجرا ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با تأکید بر اهمیت و ضرورت بیمه زنان خانه‌دار از منظر حفظ تعادل خانواده، حمایت از خانه‌داری زنان و استقلال و رفاه اعضای خانواده، گفت: در کنار این موارد بیمه زنان خانه‌دار نیازمند بکارگیری اصول تأمین اجتماعی مانند مشارکت، پایداری منابع، اثربخشی، همبستگی اجتماعی، بین نسلی بودن و اصل ضرورت عمل مؤثر اجتماعی از یک طرف، و ملاحظه شرایط اجتماعی و اقتصادی مانند وابستگی بیش از حد سازمان‌های بیمه‌گر به بودجه عمومی، بالابودن شاخص تورم از سوی دیگر است.

قاسم‌پور ادامه داد: شرایط موجب شد در تعامل با کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و جلسات متعدد، سناریوهایی برای تحقق بهینه بیمه زنان خانه‌دار طراحی شود و هر سناریو مورد بررسی و تدقیق قرار گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم با اشاره به نشست اخیر فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: در همین راستا و پس از بررسی‌های مختلف، جلسه‌ای با حضور اعضای فراکسیون، کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و مسئولان بخش‌های مختلف اجرایی برگزار شد و طی آن، سناریوهای مختلف مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد بر اساس ملاحظات مطرح‌شده، یکی از سناریوها توسط کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس در جلسات آتی تکمیل و نهایی‌سازی شود./

پست قبلی
افزایش معضل اعتیاد در مناطق حاشیه نشین
پست بعدی
سلسله جلسات دفاع از برنامه های جامع دفتر ...

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد