×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

خاموشی دوربین‌های کنترل عوارض به دستور مردم

  • 262
  • 0
12تیر
خاموشی دوربین‌های کنترل عوارض به دستور مردمخاموشی دوربین‌های کنترل عوارض به دستور مردم
بعد از 10 سال تلاش مردم مهرگان و محمدیه استان قزوین در نهایت با دستور دادستان دوربین‌های کنترل عوارض خاموش شدند.  

تحول اجتماعی؛  بزرگراهی که بنا بود دردی از مردم را دوا کند اما شد کاسب سر گردنه که جیب مردم را به زور خالی می‌کند. اما امروز بعد از 10 سال به دستور دادستان این استان دوربین‌های عوارضی قزوین_ کرج در نزدیکی مهرگان و محمدیه خاموش شد.

مردم این دو شهر می‌گفتند هر روز تعداد زیادی از افراد برای کار به مراکز شهر می‌روند و هر روز حداقل باید 20 هزینه‌ای را تحت عنوان عوراض آزاد راه بدهند. در زمان افتتاحه این ازاد راه به نظر می‌رسد که چندان به جانمایی عوارضی آن توجه نشده و یا اینکه به صورت عمد در نزدیکی دو شهر محمدیه و مهرگان زده شد و حتی با وجود دستور وزیر راه و شهرسازی وقت این دوربین ها جابه جا نشد.

شهر محمدیه و مهرگان با بیش از ۱۶۰ هزار نفر جمعیت در شهرستان البرز استان قزوین و در مجاورت آزاده راه «قزوین-تهران» واقع شده است. مردمی که عمدتا از قشر کم برخوردار و کارگر جامعه بوده و شاید در روز بار‌ها مجبور به تردد در این مسیر هستند، که هزینه اضافه در سبد خانواد آن‌ها ایجاد می‌کرد و موجب نارضایتی آنها شده بود.

اعتراضات مردم محلات این دو شهر هر روز بیشتر شد تا اینکه در نتیجه امروز 11 تیر ماه سال 1402 بعد از 10 سال به دستور دادستان استان این دوربین‌ها خاموش شد.

پست قبلی
محله‌های پر از خبر خوش در یزد
پست بعدی
برگزاری جلسه شورای اجتماعی استان سمنان

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد