×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

زنان آسیب‌پذیر تحت حمایت استانداری خراسان رضوی قرار دارند

  • 288
  • 0
9آبان
زنان آسیب‌پذیر تحت حمایت استانداری خراسان رضوی قرار دارندزنان آسیب‌پذیر تحت حمایت استانداری خراسان رضوی قرار دارند
زنان آسیب‌پذیر خراسان رضوی، به ویژه در دوران کرونا، زیر پوشش حمایت‌های رفاهی و معیشتی دفتر امور زنان و خانواده استانداری قرار گرفته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تحول اجتماعی به نقل از خبرنگار ایلنا ، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: بانوان آسیب‌پذیر را تنها در یک عبارت نمی‌توان معنا کرد، زیرا این موضوع ریشه‌هایی از جنس فقر و تنگدستی، طلاق، بی‌سرپرستی، خانواده‌های آسیب‌پذیر و مهاجرت را به خود پیوند زده است.

طاهره طهماسبی افزود: همه بانوانی که اعتماد به نفس پایینی دارند، مهارت‌های اجتماعی را نمی‌دانند، دارای خانواده‌های آسیب دیده (همسر، پدر، مادر و...) هستند، زنانی که باورها و ارزش‌های دینی ضعیفی داشته و از حمایت کافی اطرافیان برخوردار نیستند و نیز فقر مالی و فرهنگی دارند، در زمره زنان آسیب‌پذیر قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: بر اساس تحقیقات علمی بیشترین سن زنان و دختران در معرض آسیب، ۲۰ تا ۲۹ سالگی است اما امکان آسیب در همه سال‌ها وجود دارد و بنا بر شرایط خانوادگی، محیطی، اجتماعی و فرهنگی می‌تواند تغییر کند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی در خصوص اقداماتی که تا کنون برای حمایت از زنان آسیب‌پذیر صورت گرفته است، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب‌دیده، راه‌اندازی خانه‌های امن و سلامت برای حمایت از زنان و دختران آسیب‌دیده و یا در معرض آسیب، از جمله اقداماتی است که برای این گروه انجام شده است.

وی افزود: ایجاد مرکز اورژانس اجتماعی با شماره تماس ۱۲۳ به منظور مداخله به‌هنگام در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی دختران فراری، زنان در معرض خشونت‌های خانگی و یا زنانی که به هر دلیل خانه را ترک کرده و در خیابان سرگردان شده‌اند، ایجاد مراکز اقامتی میان مدت و سرپناه شبانه برای بانوان آسیب دیده از اعتیاد مانند مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ و همچنین کمک به معیشت و اقتصاد این گروه از دیگر اقدامات حمایتی انجام شده برای این گروه است.

طهماسبی ادامه داد: توزیع بسته‌های معیشتی و مواد غذایی توسط سازمان‌های مردم نهاد مختلف در حاشیه شهر، برگزاری نمایشگاه‌های عرضه محصولات و تولیدات خانگی از جمله اقدامات حمایتی انجام شده از این قشر در دوران کرونا است.

وی در خصوص تاثیر و نقش زنان آسیب پذیر در جامعه گفت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی موجب می‌شود که زنان به عنوان بخش مهمی از جامعه نتوانند مسیر تکاملی انسانی و اجتماعی خود را طی کنند و همین امر تاثیرات منفی را بر ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی آنان می‌گذارد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه زنان آسیب‌پذیر به مشکلات متعدد اقتصادی، اجتماعی و روانی دچار می‌شوند، افزود: ترس و ناامنی، احساس گناه، مشکلات روحی، تنهایی، دوگانگی، از هم پاشیدن خانواده‌ها به ویژه انزوای اجتماعی و طرد شدن از طرف خانواده، اختلال در هویت فردی و اجتماعی و نداشتن شناسنامه، کاهش فرصت ازدواج، ارتکاب جرم و بزهکاری، کاهش رضایت از زندگی، مشکلات متعدد تربیتی در خصوص فرزندان، مشکلات متعدد اقتصادی و نداشتن شغل و مهارت حرفه ای از مهمترین معضلات و مشکلات این قشر از جامعه است.

پست قبلی
راه اندازی اورژانس دانش آموزی در رشت
پست بعدی
سلسله جلسات دفاع از برنامه های جامع دفتر ...

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد