×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

  • تستتتتتتتت

    تستتتتتتتت

    49 05اسفند
  • تست

    تست

    50 05اسفند
  • گزارش تصویری تشییع پیکر شهید

    گزارش تصویری تشییع پیکر شهید

    412 07خرداد
  • دو گروه به خاطر من هلاک می شوند، محب مفرط و مبغض مفرط!

    دو گروه به خاطر من هلاک می شوند، محب مفرط و مبغض مفرط!

    317 10اردیبهشت

بیداری مردم از خواب 500 ساله!

  • 536
  • 0
5آبان
بیداری مردم از خواب 500 ساله!بیداری مردم از خواب 500 ساله!
سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: جمهوری اسلامی ایران مردم را از خواب ۵۰۰ ساله بیدار کرد تا همپای تحولات دنیا حرکت داشته باشیم در حالی که در گذشته از دانش جهانی و تحولات بین‌المللی بی‌نصیب بوده و سهمی نداشتیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تحول اجتماعی به نقل از مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی در حاشیه دیدار نخبگان با رئیس جمهور اظهار کرد: امیدواریم دولت سیزدهم انتظارات و خواسته‌های به حق مردم که تاکنون مغفول مانده تحققی عینی بخشیده و به حوزه فرهنگ عنایت خاص داشته باشند. وی ریشه تمام مشکلات اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی را بی‌توجهی به حوزه فرهنگ توصیف کرد و گفت: کم لطفی به حوزه فرهنگ صدمات غیرقابل جبرانی را به همراه دارد. نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل از فرهنگ به عنوان ریل حرکتی سایر بخش‌ها یاد کرد و افزود: تا زمانی که نتوانیم احساس جمعی را در جامعه تقویت کرده و به نوعی فرهنگ همدلی و هم‌آوایی را نهادینه کنیم، ما با مشکلات متعدد در جامعه روبه‌رو خواهیم شد. عاملی توجه به ریشه‌های فرهنگی اختلاس، کم کاری، بی‌نظمی، رشوه‌خوری و سایر آسیب‌ها را غفلت از مسائل فرهنگی و بی‌توجهی به احساس جمعی برشمرد و تصریح کرد: باید همه افراد جامعه با روحیه ایثارگری و شجاعت در عین حال ساده‌زیستی، نظم و توجه دادن به زمان به بهبود شرایط جامعه کمک کنند. وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران مردم را از خواب ۵۰۰ ساله بیدار کرد تا همپای تحولات دنیا حرکت داشته باشیم در حالی که در گذشته از دانش جهانی و تحولات بین‌المللی بی‌نصیب بوده و سهمی نداشتیم. عاملی به پیامدهای تزریق ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی در بخش تجاری و بازرگانی اشاره کرد و ادامه داد: تمام کشورهای پیشرفته در سایه انقلاب فرهنگی توانستند به سرانجام مقصود برسند و ما امروز وظیفه داریم در حساس‌ترین برهه با یک حرکت جهادی در رفع تحریم‌های دشمنان فضای فرهنگی و ارزشی را در جامعه تقویت کنیم. وی استقلال و حاکمیت ملی ایران را سرآمد و بی‌نظیر در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی توصیف کرد و گفت: روحیه همبستگی نیاز جدی جامعه در مسیر پیشرفت است. عاملی با بیان اینکه در دولت گذشته از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار فرهنگی تنها شش میلیارد تومان تخصیص یافت، اظهار کرد: بنده تاکید کردم که این مبلغ را به حوزه آموزش و پرورش تزریق کنند چرا که معتقدم اگر آموزش و پرورش اصلاح شود همه بخش‌ها اصلاح‌پذیر خواهد بود. امام جمعه اردبیل نهاد آموزش و پرورش را در تربیت جوانان و نوجوانان آرمانی و شایسته یک جایگاه بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: باید دولت شأن معلم و فرهنگی را حفظ کرده و به نوعی حامی این بخش باشد. وی به پیامدهای ناگوار سه موضوع نگران‌کننده در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: زمانی که عنوان مادری را از دختران ما بگیرند و نظام الگوسازی را به هم بریزند و در کنار آن شأن معلم را بشکنند در حقیقت جامعه را به سمت اضمحلال برده‌اند. نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ضرورت اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی معلمان را یادآور شد و خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود دولت سیزدهم در کنار معلمان شاغل، معلمان بازنشسته را نیز از این طرح بهره‌مند کرده و مزایای آن را به این قشر تصری بدهند.

پست قبلی
نیمی از کارآفرینان زن شکست خوردند!
پست بعدی
برگزاری رویداد به رسم خادمی

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد