×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

اموزش حلقه میانی

  • 1097
  • 0
14تیر
اموزش حلقه میانیاموزش حلقه میانی
به گزارش قرارگاه مردمی تحول اجتماعی 

ما نسبت به وضعيت موجود محلات كشور ناراضي هستيم


مسئول قرارگاه مردمي تحول اجتماعي خاتم الاوصيا در دوره آموزشي حلقه هاي مياني خراسان رضوي در رابطه با به عرصه آوردن مردم در فعاليت هاي اجتماعي محلات بيان كرد: مقدمه انجام هركاري در محلات شهري، شناسايي وضعيت موجود است. در مرحله بعد در محلات شهري بايد كنشگران حاكميتي (دولتي- نهادي) و مردمي مثل هئيت ها رو دقيق شناسايي كنيم. مرحله سوم جايي است كه لازم است خانواده هاي آسيب ديده يا درمعرض آسيب را شناخت و توزيع متناسبي از آن در محلات شهري انجام شود.

وي افزود: ما تا چندسال قبل ٢٠٠٠ محله آسيب ديده در كشور داشته ايم. براي بررسي اين محلات و ساير محله هاي موجود ما با چهار دسته بندي محله، خانواده، آسيب ديده و آسيب نديده سروكار داريم كه بايد نقاط قوت، ضعف، تهديد و فرصت هاي آن را به درستي و با ديد باز تشخيص دهيم.

فرمانده قرارگاه مردمي ادامه داد: وضعيت مطلوب اداره جامعه مدل امام-امتي است. در وضعيت مطلوب بايد ارزيابي و هدف گذاري دقيق باشد.

نورمحمدي در رابطه با چگونگي ايجاد تغيير در محلات شهري گفت: حلقه هاي مياني رسالت گفتمان سازي، جريان سازي و امر به معروف و نهي از منكر به شكل خاموش و روشن (استفاده از ظرفيت رسانه) داشته باشند. همچنين استفاده از ظرفيت مردم به شكل محله محوري يا خانواده محوري بايد باشد. نهادهاي دولتي و حاكميتي نيز با اجبار مردم وظايف خويش را به شكل كامل و جامع انجام دهند.
#قرارگاه_مردمی_تحول_اجتماعی
#خراسان_رضوی

پست قبلی
جلسه هم اندیشی - قم
پست بعدی
سلسله جلسات دفاع از برنامه های جامع دفتر ...

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد