×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

گام دوم

  • 1
1اردیبهشت
در گام دوم ضمن ادامه فعالیت های گام اول و افزودن آیتم های جدید به تلویزیون اینترنتی سعی داریم از ظرفیت رسانه های پر مخاطبی همچون برخی روزنامه ها، برنامه های رادیویی، شبکه های اجتماعی و برنامه های اینترنتی بهره مند شویم.  از  متخصصین و فعالان اجتماعی مشهور دعوت به عمل آوریم تا در مورد آسیب های اجتماعی و اقدامات قرارگاه تحول در محافل و شبکه های اجتماعی  اظهار نظر کنند. در واقع با دخیل کردن فعالین و کنش گران اجتماعی در سطح کشور و رسانه ای کردن آن مساله آسیب های اجتماعی را یکی از خوراک های رسانه ای مخاطبین خواهیم کرد تا کمی به این مسائل فکر کرده و دغدغه پیدا کنند. ضمن اینکه نام قرارگاه تحول اجتماعی و اقدامات آن در این مرحله رسانه ای تر خواهد شد. ارتباط با سلبریتی ها در بستر فضاهای مجازی نیز در این گام قرار دارد. می توان با ایجاد کمپین های اجتماعی و دعوت از افراد مشهور هنری، فرهنگی، ورزشی و حتی شبکه های اجتماعی در جهت دغدغه مند شدن عامه مردم، خصوصا جامعه نخبگانی حرکت کرد. ضمن اینکه سلبریتی ها می توانند به تولیدات رسانه ای ما به ضریب دهند. در این گام با شناسایی معضلات اجتماعی و رصد دقیق در کشور به تولید مستند های سینمایی و تبلیغ گسترده (رونمایی، اکران های محلی و دانشجویی) آن اقدام خواهیم نمود. تجربه نمونه های موفق از جمله دریابست و نان گزیده و ... ثابت کرد که می توان در بین دانشجویان و برخی فعالین اجتماعی دغدغه ایجاد کرد و آنها را به میدان آورد و خیل عظیمی را نیز در فضاهای مجازی به پای مطالبه از مسئولین کشاند. برخی اقدامات در زمره عملیات های فرهنگی اجتماعی قرار می گیرد که ما با رسانه ای کردن این رویداد ها به آن ها ضریب می دهیم. در گام دوم قصد داریم رویداد هایی همچون مسابقه کاریکاتور یا فیلم و کوتاه با موضوع آسیب های اجتماعی، مسابقه بادبادکها در محلات حاشیه شهری که موقعیت مکانی خوبی دارند، تئاتر خیابانی و ... را برگزار کنیم. در هر کدام از این رویداد ها  تا توجه افکار عمومی به سمت مناطق حاشیه شهری که آسیب های اجتماعی زیادی دارند جلب شود. امیدواریم در نتیجه این جلب توجه و تعریف نقشی که با تولیدات رسانه ای انجام می شود، دغدغه لازم برای به میدان آمدن مردم را ایجاد کنیم. یکی دیگر از رویداد هایی که در گام دوم آغاز خواهیم کرد،  گردهمایی "چگونه من شدم " می باشد. در این گردهمایی افراد موفقی که از سطوح پایین اجتماع به درجات بالایی از موفقیت رسیدند را به حاشیه شهر دعوت می کنیم تا داستان زندگی و تجربیات خود را برای اهالی این محلات از جمله دانش آموزان و دانشجویان بیان کنند. این رویداد به امید افزایی اهالی حاشیه نشین و همچنین ایجاد انگیزه مضاعف کمک شایانی خواهد کرد. پیوست های رسانه ای این رویداد نیز به امید خدا، چشم های مناطق دیگر شهر را به این نقطه جلب می کند. پیش بینی می شود که از تمام شهر در این رویداد حضور یابند. یکی دیگر از رویداد ها و اتفاقاتی که به واسطه رسانه شکل خواهد گرفت اردوهای جهادی اجتماعی است که به صورت محدود در گام دوم اجرا خواهیم کرد. منظور از اردوی جهادی اجتماعی، تمامی فعالیت های اجتماعی داوطلبانه جهادگرانی است که از طریق سایت قرارگاه تحول اجتماعی اقدام به جذب آنها  نموده ایم. نمونه ای از این فعالیت های اجتماعی داوطلبانه می تواند، آموزش درسی دانش آموزان این محلات، فعالیت های عمرانی حاشیه شهر، بازی و برگزاری اردو یا مسابقه یک روزه آخر هفته ها، مشاوره رایگان، ویزیت رایگان پزشکان و دندانپزشکان  و ... باشد. در این گام از هرگونه رویداد فرهنگی اجتماعی استقبال می کنیم تا جاییکه نام مساله آسیب های اجتماعی و تحول اجتماعی مناطق حاشیه شهری در نظر همگان پدیده ای شناخته شده باشد. ما در انتهای این گام بایستی نیاز و آمادگی پذیرش یک برنامه تلویزیونی جهت اگاهی بخشی و تعامل بیشتر اکثریت جامعه با مساله آسیب و تحول اجتماعی را ایجاد کرده باشیم.  
استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد