×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

  • تستتتتتتتت

    تستتتتتتتت

    49 05اسفند
  • تست

    تست

    50 05اسفند
  • گزارش تصویری تشییع پیکر شهید

    گزارش تصویری تشییع پیکر شهید

    412 07خرداد
  • دو گروه به خاطر من هلاک می شوند، محب مفرط و مبغض مفرط!

    دو گروه به خاطر من هلاک می شوند، محب مفرط و مبغض مفرط!

    317 10اردیبهشت

رئیسی: صنایع نیمه‌تعطیل باید دوباره فعال شود/ خام‌فروشی را کنار بگذارید

  • 281
  • 0
15آبان
رئیسی: صنایع نیمه‌تعطیل باید دوباره فعال شود/ خام‌فروشی را کنار بگذاریدرئیسی: صنایع نیمه‌تعطیل باید دوباره فعال شود/ خام‌فروشی را کنار بگذارید
رئیس جمهور گفت: صنایع نیمه‌تعطیل باید دوباره به رونق تولید بازگردد و خام‌فروشی را کنار بگذاریم و به سمت فرآوری برویم؛ چراکه بسیار می‌تواند اشتغال‌زا باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تحول اجتماعی به نقل از خبرگزاری فارس ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی بعدازظهر امروز در دیدار با نخبگان، علما، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم که در سالن هلال احمر سمنان برگزار شد، اظهار کرد: خداوند همه جانبازان را شفای عاجل عنایت کند و همه شهدای عالی‌قدر را قرین رحمت خود قرار دهد.

وی افزود: دیدار نمایندگان اقشار مختلف مردم در استان سمنان توفیقی است که امروز حاصل شد و از مردم استان سمنان که با توجه به شرایط کرونایی امکان دیدار و زیارت آنها فراهم نشد، عذرخواهی می‌کنم و امیدواریم با ریشه‌کن شدن این ویروس زمینه آماده شود تا در سفرهای استانی خدمت همه مردم برسیم و از نزدیک عرض سلام و ادب و احترام داشته باشیم.

رئیس جمهور بیان کرد: خداوند متعال را شاکرم که سفر ما را به استان سمنان همزمان با سیزدهم آبان ماه قرار داد و به دانش‌آموزان، دانشجویان و مردم فرهیخته و بزرگوار ادای احترام می‌کنم و یاد شهدای دانش‌آموز را گرامی می‌دارم؛ باید یادآوری کنیم که روز ۱۳ آبان نقطه عطف در تاریخ انقلاب اسلامی و نماد استکبارستیزی است.

رئیسی اضافه کرد: آنچه می‌تواند استکبارستیزی را در جامعه ما بیشتر جلوه دهد، علاوه بر توجه به حوزه مسائل گفتمانی باید در حوزه مسائل فرهنگی استکبارستیزی جلوه داشته باشد و یک مبنا و یک اساس در مبانی دینی، فرهنگی و انقلابی برای گفتمان استکبارستیزی تدوین شود.

وی گفت: مبانی استکبارستیزی امر بسیار مهمی است، در مبانی قرآنی، روایی، انقلاب اسلامی و در سیره امام و مجاهدان راه خدا هیچ سازشی با استکبار و نظام سلطه وجود ندارد و استکبارستیزی علاوه بر حوزه فرهنگی و مبانی آن باید در حوزه اقتصادی هم جلوه داشته باشد؛ استکبارستیزی در حوزه اقتصادی، استقلال اقتصادی مقابل بیگانگان است.

رئیس جمهور ادامه داد: اگر ما به دنبال استقلال اقتصادی نباشیم، نمی‌توانیم آنچنان‌ که باید مقابل استکبار ایستادگی کنیم و تأکید رهبری معظم انقلاب نیز بر همین موضوع است.

رئیسی تصریح کرد: چند سال است که بر رونق تولید و اقتصاد مقاومتی و بر گام‌هایی مهمی که باید در حوزه اقتصادی در کشور برداشته شود، تأکید می‌شود؛ مانند نام‌گذاری امسال توسط رهبری که به‌عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» نام گرفت.

وی با بیان اینکه راهکارهای پشتیبانی از تولید و رفع موانع از تولید در جهت استکبارستیزی است، گفت: تقویت بخش تولید سبب افزایش قدرت کشور می‌شود، همچنان که یک موشک و یا یک پهپاد می‌تواند مقابل استکبار به ما قدرت بازدارندگی دهد و دشمن طمع و توطئه نکند، یک تولیدکننده در حوزه تولید و یک کشاورز در حوزه کار کشاورزی و دامداری هم می‌تواند به استقلال کشور کمک کند و می‌تواند با تلاش خود استقلال را در حوزه اقتصادی برای کشور تضمین کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مقابله با استکبار در جهت استقلال کشور است و در جهت رفع وابستگی‌های کشور به بیگانگان انجام می‌شود، گفت: علاوه بر حوزه گفتمانی و اساسی باید توجه داشت که شکل‌گیری دولت اسلامی در گرو آن است که استکبارستیزی در تمامی بخش‌ها بتواند جلوه داشته باشد.

رئیسی با بیان اینکه تجربه ۴۰ ساله بعد از پیروزی انقلاب تجربه بسیار ارزشمندی است و باید از این تجربیات آموخت، اضافه کرد: عبرت‌های بسیاری در طول انقلاب اسلامی وجود دارد که این عبرت‌ها را باید موردتوجه قرار داد؛ عبرت‌هایی که در تاریخ کشور ما در حوزه مسائل سیاسی و اقتصادی وجود دارد و برخی مشکلاتی که با آن مواجه بودیم، در این تاریخ ۴۰ ساله هم پیروزی‌ها و موفقیت‌های بسیاری داشتیم و هم کاستی‌ها عقب‌ماندگی‌هایی داریم که همه را باید ببینیم.

وی بیان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که توسط رهبر معظم انقلاب تبیین شده، ایشان واقعیت‌ها در حوزه‌های مختلف ازجمله کاستی‌ها و کمبودها را بیان کرده‌اند؛ همه فرهیختگان، صاحب‌نظران و اندیشمندان به‌ویژه آنها که امروز در دانشگاه و حوزه به امر تحقیق، پژوهش و نوآوری‌های علمی فرهنگی مشغول هستند و کسانی که در حوزه پژوهش‌های اقتصادی کار می‌کنند، در حوزه مسائل اقتصادی به آسیب‌شنایی بپردازند و ببینند برای آسیب‌زدایی و رفع مشکلات چه راهکارهایی وجود دارد و با روحیه جهادی در این زمینه کار کنند.

رئیس جمهور تأکید کرد: استان سمنان دارای سه هزار شهید ارزشمند، جانباز، آزاده، مدافعان حرم و کسانی است که در دوران دفاع مقدس و پس از آن در دفاع از حرم حضرت زینب (س) خوش درخشیدند و صفوف به هم فشرده‌ای را تشکیل دادند و خوب دفاع کردند.

 راه‌ حل تمام مشکلات درون کشور است

رئیسی همچنین با اشاره به اینکه مشکل ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان باید رفع شود، گفت: رفع این مشکلات راهکار دارد؛ اما آیا باید راه‌حل این مشکلات را بیرون مرزها دنبال کرد؟؛ باید گفت خیر، راه‌ حل تمام مشکلات درون کشور است و به دست توانای جوانان و مدیران مجاهد ما امکان رفع همه مشکلات وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه ما در کشور ظرفیت‌های بسیاری داریم، ادامه داد: سمنان استانی است که کشاورزی بسیار در آن رونق دارد و دارای معادن بسیاری است که اگر خام‌فروشی را کنار بگذاریم و به سمت فرآوری برویم، بسیار می‌تواند اشتغال‌زا و اثرگذار باشد.

رئیس جمهور افزود: امروز بخش‌های مختلف در استان سمنان مورد بازدید و سرکشی قرار گرفت؛ ما صنعتی را دیدیم که بسیار فعال است و کارگران در حال کار هستند و تولید آن نیز افزوده شده و برای افزایش تولید نیز برنامه دارد؛ همچنین کارخانه‌ای را دیدیم که با وجود همه زیربناهای لازم سال‌ها است که از فعالیت افتاده و آنجا هم تصمیم گرفته شد با حضور استاندار سمنان، فرماندار و نماینده مجلس کار دنبال شود.

رئیسی گفت: باید با همت همه، صنایع نیمه‌تعطیل دوباره به خط و رونق تولید بازگردد و صنایع تعطیل هم اگر مشکلش قابل‌حل شدن است، برای آن فکری شود و اگر هم مشکلی وجود دارد که به سرعت قابل‌حل نیست، باید تفکیک شود و برای آن هم تدبیری اندیشید.

وی با بیان اینکه باید ایجاد بازار فروش صنایع‌دستی و مشاغل خانگی تسریع شود، اظهار کرد: صنعت گردشگری در استان سمنان بسیار می‌تواند فعال باشد؛ زیرساخت‌هایش موجود و بخشی از آن فعال است و بخش دیگر هم باید فعال شود؛ صنعت گردشگری را اگر رونق دهیم، حتماً می‌تواند به ایجاد اشتغال و رشد اقتصاد استان کمک کند.

گزارش تصویری این دیدار را اینجا ببینید

رئیس جمهور ضمن تأکید بر رفع مشکلات روستائیان، تصریح کرد: در برخی روستاها امکانات داریم، ولی روستائیان در روستا نمی‌مانند؛ نه‌ تنها در استان سمنان در برخی دیگر از استان‌های کشور هم گاز، برق و آب وجود دارد و این امکانات فراهم است؛ اما باید دید که چرا روستائیان در روستا نمی‌مانند.

رئیسی بیان کرد: یک روستایی اگر برایش کاری که انجام می‌دهد، صرف نکند، در روستا نمی‌ماند و ما باید کاری کنیم که کار تولیدی برایش صرف کند؛ اما کی صرف می‌کند، وقتی‌که به‌طور مثال برای کشاورز قابل پیش‌بینی باشد و بداند که تا یک سال یا دو سال دیگر چه اتفاقی برای تولیدش می‌افتد، ما باید تولید را پیش‌بینی کنیم؛ به‌نحوی‌که تولیدکننده بداند که کالایی که تولید می‌کند کدام بازار برایش موجود است، چه کالای کشاورزی، چه صنعتی و چه دستی فرقی نمی‌کند و باید قابل‌برنامه‌ریزی و پیش‌بینی باشد.

وی عنوان کرد: حاکم شدن ثبات بر بازار از کارهایی است که دولت دنبال آن است، بازار باید ثبات داشته باشد و هر روز یک بخش‌نامه و دستورالعملی تولیدکننده را متحیر و سرگردان نکند؛ تولیدکننده ثبات بازار را می‌خواهد و حرف درستی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه مرکز ناباروری در استان سمنان حتماً باید فعال شود، افزود: توجه به رشد جمعیت مورد تأکید قرار دارد و دسترسی به اطبا و خدماتی که بتواند به زوج‌هایی که دچار مشکلاتی هستند، ارائه دهد، مهم است؛ برخی رقم‌های درمان ناباروری سرسام‌آور است که این زوج‌ها نمی‌توانند آن را بپردازند و ارائه خدمات این مراکز می‌تواند قطعاً به رفع مشکل آنها و رشد جمعیت کمک کند.

پست قبلی
ارائه گزارش مسئولان سازمان برنامه‌وب ...
پست بعدی
برگزاری رویداد به رسم خادمی

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد