×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

  • تستتتتتتتت

    تستتتتتتتت

    48 05اسفند
  • تست

    تست

    50 05اسفند
  • گزارش تصویری تشییع پیکر شهید

    گزارش تصویری تشییع پیکر شهید

    411 07خرداد
  • دو گروه به خاطر من هلاک می شوند، محب مفرط و مبغض مفرط!

    دو گروه به خاطر من هلاک می شوند، محب مفرط و مبغض مفرط!

    317 10اردیبهشت

تاکید دادستان تهران بر بروزرسانی فرآیند بازداشت متهمان/ ۹ زندانی ناتوان از رد مال آزاد شدند

  • 231
  • 0
18شهریور
تاکید دادستان تهران بر بروزرسانی فرآیند بازداشت متهمان/ ۹ زندانی ناتوان از رد مال آزاد شدندتاکید دادستان تهران بر بروزرسانی فرآیند بازداشت متهمان/ ۹ زندانی ناتوان از رد مال آزاد شدند
القاصی مهر گفت:در مواردی که فرد را به زندان اعزام می‌کنیم، تکلیف است کیفرخواست صادره حتما به زندان اعلام و گزارش ثبت شود.

علی القاصی مهر دادستان تهران در سلسله بازدید‌های مستمر، در این نوبت به همراه ۱۰۳ نفر از قضات مرتبط با پرونده‌های مددجویان زندان رجایی شهر از این زندان و بندهای مختلف آن بازدید و ضمن استماع درخواست‌های مددجویان به صورت چهره به چهره با آن‌ها دیدار و دستورات مقتضی را صادر کرد.

در ابتدای این بازدید القاصی مهر اظهار داشت: ما باید با بررسی وضعیت افراد، در بهبود وضعیت این زندانیان نقش موثری را ایفا کنیم.

دادستان تهران خطاب به قضات حاضر در این بازدید افزود: جهت تعیین تکلیف وضعیت زندانیان رجایی شهر پاسخ استعلامات در موعد مقرر جهت تصمیم گیری ارسال شود و در پرونده‌های زندانیان مرتبط با رد مال افراد، پرونده را از اجرای احکام بگیرند و مطالعه کنند.

وی با تاکید بر به روز رسانی فرآیند بازداشت متهمان اظهار کرد: در مواردی که فرد را به زندان اعزام می‌کنیم، تکلیف است کیفرخواست صادره حتما به زندان اعلام شود و زندان نیز حتما گزارش را ثبت کند.

القاصی مهر با تاکید بر اینکه این بازدیدها به صورت مقطعی نیست بلکه فعال، مستمر و موثر خواهد بود، افزود: بازدید از زندان‌ها به عنوان دستور کار به تمامی دادستان‌های شهرستان‌ها تاکید شده که تا پایان سال برنامه‌ای جهت بازدید تدوین کنند و اقدام لازم در همین مورد صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۰۰ نفر پرونده‌هایشان به دادگاه رفته و بازداشت آن ها طولانی شده است افزود: تعداد کمی از این افراد مشمول ماده ۲٠۲ هستند که امکان آزادی برایشان فراهم نیست.

وی با تاکید بر این مطلب که قضات به صورت مداوم و مستمر جلسات هفتگی با ضابطان مربوطه را داشته باشند بیان داشت: جهت جلوگیری از بروز مشکلات خانوادگی برای مددجویان، به لحاظ قانونی تا جایی که امکان دارد، زندانی را به محل سکونتش منتقل کنید.

دادستان تهران با تاکید بر اینکه باید فردی که محکومیتش ۱۰ تا ۱۵ سال است تعیین تکلیف شود، افزود: ۱۸۶ نفر از محکومان زندان رجائی شهر دارای قرار تامین هستند و پرونده‌شان مفتوح است.

وی عنوان کرد: باید طبق قانون، اقدامات را در قبال استیفای مطالبات زندانیان مد نظر قرار دهیم، همچنین پیگیری این مطالبات و بازدیدها به صورت مقطعی نباشد.

القاصی مهر با بیان اینکه باید بررسی شود چه راهکارهای قانونی را می‌توانیم برای مجازات‌های جایگزین حبس با توجه به شرایط زندانیان انجام دهیم افزود: در بازدید امروز برخی از زندانیان تعیین تکلیف خواهند شد و برخی دیگر درخواست‌هایشان اخذ شده و در اسرع وقت و ابتدای هفته آتی به بررسی وضعیت آنان می‌پردازیم.

دادستان تهران تاکید داشت: اگر امکان بررسی و تصمیم گیری در این بازدید فراهم نشد، قضات حتما درخواست‌ها را اخذ کرده و در اولین فرصت پیگیری‌های لازم انجام شود.

در ادامه این بازدید علی رستمی، مدیر کل زندان‌های استان تهران گفت: اکثریت مددجویان زندان رجایی شهر محکوم هستند.

وی ادامه داد: حضور بیشتر قضات در زندان‌ها، موجب صرفه جویی در وقت، هزینه و نیروی انسانی شده و از آسیب‌ها و خطرات اعزام مددجو می‌کاهد.

رستمی ابراز داشت: علی رغم جمعیت کیفری استان تهران، فارغ از نوع جرم زندانی، در تلاش هستیم زندان به محلی برای اصلاح، تربیت و بازآموزی و نیز ندامت از رفتار گذشته و بازگشت به زندگی سالم تبدیل شود.

مدیر کل زندان‌های استان تهران، با تقدیر از حضور و همکاری بین مراجع قضایی و زندان‌ها، اظهار امیدواری کرد: با اجرای مستمر طرح پایش، زندانیان واجد شرایط استفاده از تخفیفات قضایی آزاد می‌شوند که با کاهش جمعیت کیفری زمینه‌ها و ظرفیت اجرای طرح‌های تربیتی سازمان زندان ها توسعه پیدا می‌کند.

در جريان بازديد از ندامتگاه رجایی شهر القاصی با زندانيان امنيتی نيز ديدار چهره به چهره داشت و پس از استماع صحبت‌های اين دسته از زندانيان درخواست‌های آن ها را اخذ كرد تا بررسی‌های لازم پيرامون تقاضاهايشان انجام شود.

در ديدار با ديگر مددجويان نيز درخواست‌های آن ها اخذ و پيرامون برخی از آن ها تصميم‌گيری و با تمديد يا اعطای مرخصی ٥٣ نفر موافقت شد.

همچنين مقرر شد درخواست‌های ٨٥ نفر در فرايند صلح و سازش شورای حل اختلاف قرار بگيرد. ١٢ مورد درخواست پابند الكترونيک داشتند كه بنا شد در شورای طبقه بندی مطرح شود.

علاوه بر اين مقرر شد ١٢٥ مورد از درخواست‌ها در كميته دادستانی بررسی و تصميم‌گيری شود.

يكی ديگر از دستاوردهای بازديد دادستان تهران از زندان رجایی شهر آزادی ٩ نفر از محكومانی بود كه به دلیل عجز از رد مال به مبلغ ١٨٩ ميليون تومان در زندان بودند كه با تامين ميزان مبلغ بدهی از محل اعتبارات خيرين همين امروز از زندان آزاد می‌شوند.

پست قبلی
واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در مناطق ر ...
پست بعدی
برگزاری رویداد به رسم خادمی

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد