×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

  • تستتتتتتتت

    تستتتتتتتت

    33 05اسفند
  • تست

    تست

    37 05اسفند
  • گزارش تصویری تشییع پیکر شهید

    گزارش تصویری تشییع پیکر شهید

    398 07خرداد
  • دو گروه به خاطر من هلاک می شوند، محب مفرط و مبغض مفرط!

    دو گروه به خاطر من هلاک می شوند، محب مفرط و مبغض مفرط!

    304 10اردیبهشت

وقوع سالانه ۶۵۰۰۰۰ سقط جنین در کشور/ انجام ۸۵درصد سقط‌ها توسط والدین

  • 283
  • 0
31اردیبهشت
وقوع سالانه ۶۵۰۰۰۰ سقط جنین در کشور/ انجام ۸۵درصد سقط‌ها توسط والدینوقوع سالانه ۶۵۰۰۰۰ سقط جنین در کشور/ انجام ۸۵درصد سقط‌ها توسط والدین
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سالانه ۲۵۰ تا ۶۵۰ هزار سقط جنین در کشور رخ می‌دهد، گفت: ۸۵درصد سقط‌جنین‌ها در خود خانواده و توسط پدر و مادر انجام می‌شود.

تحول اجتماعی:  عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سالانه ۲۵۰ تا ۶۵۰ هزار سقط جنین در کشور رخ می‌دهد، گفت: ۸۵درصد سقط‌جنین‌ها در خود خانواده و توسط پدر و مادر انجام می‌شود.

فاطمه محمدبیگی در همایش روز ملی جمعیت در بیمارستان نجمیه اظهار کرد: در زمان حاضر سالانه 250 تا 650 هزار سقط جنین در کشور رخ می‌دهد و از علما درخواست داریم که حرمت سقط جنین را بیش از پیش برای مردم تبیین کنند.

وی افزود: 85 درصد سقط‌جنین‌ها در خود خانواده و توسط پدر و مادر و با آموزش‌های فضای مجازی و یا مصرف داروهای قاچاق‌شده صورت می‌گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در قانون جوانی جمعیت، چندین ماده محکم مقابله با سقط غیرقانونی را گنجانده‌ایم اما اجرا هنوز به‌خوبی انجام نشده است.

محمدبیگی تصریح کرد: اگر حتی 10 درصد در پیشگیری از سقط جنین موفق باشیم 25 تا 65 هزار نفر را به جمعیت کشور اضافه می‌کنیم، در این راستا پویش نفس برای نجات از سقط جنین که به آموزش و مشاوره برای پیشگیری از سقط می‌پردازد تا 70 درصد در پیشگیری از بروز سقط جنین موفق بوده است.

وی با بیان این‌که 43 ماده قانونی حوزه جوانی جمعیت مختص حوزه سلامت است، گفت: آیین‌نامه‌های اجرایی قانون ابلاغ شده است اما در حوزه اجرایی، با مشکلاتی مواجه بودیم. بودجه قانون جوانی جمعیت در سال 1401، معادل 10 هزار و 500 میلیارد تومان بوده است و برای سال جاری نیز 12 هزار میلیارد تومان درخواست کردیم اما سازمان برنامه و بودجه با 7000 میلیارد تومان آن موافقت کرد.

وی با اشاره به خدمات بیمارستان نجمیه در حوزه درمان ناباروری خاطرنشان کرد: در بیمارستان نجمیه 75 درصد کارکنان زن هستند و با ارائه خدمات زایمان و درمان ناباروری، رضایت بالایی در بیماران ایجاد کرده‌اند.

منبع:تسنیم

پست قبلی
رهبر انقلاب: انعطاف منافاتی با اصول ندارد ...
پست بعدی
برگزاری رویداد به رسم خادمی

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد