×

در یک نگاه

همایش و رویداد ها
درباره تحول

قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در سال 1397 با هدف تلاش در جهت تحقق پیشرفت، عدالت و مقابله هوشمند با آسیب های اجتماعی و همچنین بستر سازی جهت نقش آفرینی مردم در حاشیه شهر ایجاد شد و در سه حوزه پیشگیری از آسیب ها، مقابله با آسیب ها و توانمند سازی و بازآفرینی فرهنگی اجتماعی حاشیه شهر فعالیت خود را در چهار استان آغاز کرد.

رسانه تصویریمشاهده آرشیو

هویت اصلی ترین راه حل برای قیام دادن نوجوانان علیه آسیب اجتماعی

  • 212
  • 0
23مرداد
هویت اصلی ترین راه حل برای قیام دادن نوجوانان علیه آسیب اجتماعیهویت اصلی ترین راه حل برای قیام دادن نوجوانان علیه آسیب اجتماعی
داوود طالبی مسئول قرارگاه مردمی تحول اجتماعی آذربایجان شرقی ‌ می‌گوید: اصلی ترین راه حل برای قیام دادن نوجوانان در حوزه مقابله با آسیب‌ها ایجاد هویت و ایجاد بستر کنش و رشد برای آنها می‌باشد.

تحول اجتماعی؛ داوود طالبی مسئول قرارگاه مردمی تحول اجتماعی آذربایجان شرقی ‌در رابطه با مدل کنترل آسیب‌های اجتماعی در میان نوجوانان گفت: باوجود اینکه توجه اصلی دشمن و برنامه و سیاست‌های اشتباه بیشتر روی نوجوانان متمرکز شده است و می‌شود باید تمرکز اصلی خود را در جهت تغییر سبک زندگی آن‌ها معطوف کنیم . لذا بخاطر درگیر شدن غالب نوجوانان با این مدل آسیب‌ها مهندسی معکوس نوجوانان سبب کنترل هرچه بیشتر این آسیب‌ها خواهند بود.


طالبی گفت: اصلی ترین راه حل برای قیام دادن نوجوانان در حوزه مقابله با آسیب‌ها ایجاد هویت و ایجاد بستر کنش و رشد برای آنها می‌باشد.

او گفت که امروزه بیشترین آسیب‌هایی که نوجوانان آذربایجان شرقی را تهدید می‌کند مسئله سبک زندگی، مواد مخدر، مشروبات الکلی، دین گریزی، کاهش عزت نفس، مسائل جنسی (انحرافات جنسی)، اعتیاد و مخاطب قرار گرفتن آدرس‌های غلط آن ور آبی است.


او در پاسخ به این سوال که تا امروز در چه حوزه‌‌هایی موفق به قیام دادن نوجوانان شدید؟ گفت: امروزه نوجوانان ما در امورات اجتماعی اعم از مسایل ورزشی و خیریه‌ای، فرهنگی و مذهبی و انقلابی رشد خوبی داشتند و همچنین فعالیت‌های چشم گیری در میان آن‌ها دیده شده است.


این کارشناس حوزه نوجوانان در ادامه با اشاره به اهمیت جهت دهی درست به نوجوان گفت: وجود دغدغه، اشتیاق و هیجان سعی و تلاش از فرصت‌های نوجوان محسوب می‌شود اگر بتوانیم جهت دهی و نظم و سرعت دهی درستی داشته باشیم یقینا می‌توان در راستای کاهش آسیب‌ها قدمی برداشت.


طالبی در آخر به تشریح برنامه های اربعین نوجوانان آذربایجان پرداخت و گفت: موقعیتی برای خادمی و یادگیری مرام و معرفت خادمی و حسینی فراهم شده است که ادامه این کار سبب تغییر نگاه وی به جامعه حتی خانواده اش می‌شود در طول سال اگر بتوانیم بستری برای زیست حسینی فراهم نماییم طبیعتا نوجوانان خودشان مشتاقانه به سمت اربعین خواهند آمد. سال گذشته بستری برای خادمی در مرز مهران و زیارت اربعین فراهم شد امسال علاوه بر شناسایی تمامی ظرفیت‌های موجود و تشکیل اتاق وضعیت اربعین و با پیگیری‌های مکرر نوجوانان مجددا همان برنامه با افزایش تعداد نوجوانان و اضافه شدن واحد خواهران انجام خواهد شد.

 

 

پست قبلی
ثبت نام خادمین اربعین حسینی
پست بعدی
برگزاری جلسه شورای اجتماعی استان سمنان

نوشته های مشابه

نظرات شما

استفاده از مطالب تحول اجتماعی برای مقاصد اجتماعی و فرهنگی با ذکر منبع بلامانع است.
كليه حقوق اين سايت متعلق به تحول اجتماعی مي باشد