اقدامات خیرخوانه خیرین سلامت در هفته دولت/ خیرین بازهم خوش درخشیدن

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به هفته دولت و افتتاحیه  15 پروژه توسط مجمع خیرین سلامت کشور ، گفت: اهدای 7 مورد تجهیزات بیمارستانی، پزشکی و انجام 4 مورد عملیات احداث در مجموع به ارزش 60  میلیار د و 648 میلیون تومان از جمله اقداماتی بوده که در سال جاری در هفته دولت توسط مجمع خیرین سلامت کشور انجام شده است.

وی افزود: پروژه‌های انجام شده در شهرستان اسکو آذرابایجان شرقی مشمل بر افتتاح ساختمان درمانی، اتاق‌های عمل و ریکاوری رختکن، ایستگاه پرستاری و بخش جامع رادیولوژی است که با اعتبار 3 میلیارد تومانی خیرین سلامت انجام شد.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور اعتبار تخصیصی برای انجام پروژه‌ها و اقدامات در محدوده کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری را  بالغ بر 8 میلیارد و 500 میلیون تومان برشمرد و گفت: این موارد مشتمل بر افتتاح پروژه مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی درجه یک مجهز به مرکز تسهیلات زایمانی در شهرک تلورد از توابع شهرستان کوهرنگ با متراژ تقریبی 1700 متر مربع است.

وی با اشاره به افتتاح دو خانه پزشک شهرک تلورد از توابع شهرستان کوهرنگ،  گفت: مرکز خدمات جامع سلامت درجه یک شبانه روزی شهر هوره از توابع شهرستان سامان با متراژ تقریبی 1200 متر مربع و ارزش تقریبی 6 میلیارد تومان هم در هفته دولت امسال افتتاح شد.

شهریاری در ادامه از افتتاح 3 خانه پزشک شهر هوره از توابع شهرستان سامان استان چهار محل و بختیاری سخن گفت و افزود: در استان لرستان هم پروژه‌های انجام شده مشتمل برکلنگ زنی پروژه انتقال خون با اعتبار 5 میلیارد تومانی، خرید دستگاه آنژیو بارقمی بالغ بر 2 میلیارد و دویست میلیون تومان بوده است، در بخشی دیگر خدمات پزشکی و بهداشتی و خرید کپسول اکسیژن با هزینه کرد دو میلیارد و پانصد میلیون تومانی انجام شده است.

شهریاری  با اشاره به دیگر موارد انجام شده  در استان از افتتاح 5 پروژه عمرانی در هفته دولت سخن گفت و افزود: این پروژه ها مشتمل بر احداث درمانگاه تخصصی، بخش های  icu و nicu، icu، بلوک زایمانی است که در مجموع با اعتبار 7 میلیارد تومان اجرایی شد.

دبیرکل مجمع سلامت کشور در مورد اقدامات انجام شده در استان سیستان و بوچستان توضیح داد: کلنگ زنی مرکز خدمات جامع سلامت روستای شارک بخش تلنگ شهرستان قصرقند با زیر بنای 444 متر مربع به همراه حصار کشی و محوطه سازی با اعتبار 2 میلیارد و هشتصد میلیون تومانی از جمله این موارد است.

وی ادامه داد: طی هفته دولت  در استان سیستان و لوچستان عملیات کلنگ  زنی تسهیلات زایمانی روستای سورو شهرستان زرآباد با زیر بنای  150متر مربع با اعتبار 825 میلیون تومان به انجم رسید، در شهرستان گناباد هم افتتاح ساختمان محل استقرار تیم سلامت روستای سریده با زیر بنای هفتاد متر و هزینه کرد 750 میلیون تومان صورت گرفت.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم با یادآوری پروژه‌های پیش برده در شهرستان لارستان گفت: افتتاح تسهیلات زایمانی امهات المومنین عمادشهر با متراژ 340 متر مربع و  با هزینه کرد یک و نیم میلیارد تومان از جمله این موارد است، پایگاه اورژانس جاده ای بیغرد هم در زمینی به مساحت ۴۵۰ متر مربع و زیر بنای ۲۲۰ متر مربع با هزینه کرد 950 میلیون تومان به انجام رسید.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ارتباط با پروژه‌ها و اقدامات اجرای در استان مرکزی در هفته دولت به افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ (یسنا حسینی) در کلانشهر اراک اشاره کرد و افزود: این پروژه  به متراژ 140 متر مربع و با اعتبار 850 میلیون تومان به انجام رسید.

شهریاری ادامه داد: در شهرستان سیرجان استان کرمان هم خرید تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاه آب به مبلغ هشتصد میلیون تومان همزمان با هفته دولت در سال 1400 اجرایی شد، خرید تجهیزات کلنیک دیابت به مبلغ 200 میلیون تومان، تحویل دو دستگاه ویلچر به بیمارستان غرضی به مبلغ 6میلیون تومان هم صورت گرفت.

وی افزود: در روزهای گرامیداشت هفته دولت تجهیزمراکز درمانی پاریز وزیداباد و شهر سیرجان به دستگاه اکسیژن ساز، کپسول اکسیژن، تشک مواج ،عصا وسایر تجهیزات پزشکی برای بیماران کووید 19 بصورت امانتی به مبلغ 600 میلیون تومان انجام شد.

شهریاری با اشاره به خرید 64 هزار عدد ماسک و تحویل آن به خیریه میلاد نور جهت توزیع بین معلولان شهرستان سیرجان گفت : از دیگر اقدامات انجام شده خرید یکصد هزار سرنگ و تحویل به مراکز واکسیناسیون شهرستان به مبلغ یکصد میلیون تومان بوده است.

وی در  توضیح فعالیت های انجام شده در شهرستان بهبهان در هفته گرامیداشت دولت، افزود: افتتاح تجهیز مرکز دندانپزشکی به دستگاه یونیت در شهرستان آغاجاری به مبلغ ۱۴۰میلیون تومان، افتتاح بخش زنان و زایمان و اتاق عمل بیمارستان آغاجاری به مبلغ 500 میلیون تومان از جمله این موارد است.

وی در ادامه به خرید تجهیزات اهدایی به ارزش 227 میلیون تومان اشاره کرد و گفت: این موارد مشتمل بر اهداء 2 دستگاه دیالیز، 13 عدد مانومتر،35 عدد درجه یخچال، 150 عدد آیس بگ، 10عدد واکسن کریر و 9 عدد کپسول اکسیژن است.

ارسال شده در چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۷:۴۴ بعد از ظهرتوسط علی سعادت