اولویت دانشگاه یزد ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان است

مدیرعامل انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه یزد، در نشست مشترکی که میان مشاور و رییس حوزه ریاست و انجمن دانش آموختگان دانشگاه یزد با هدف بررسی و حل مسائل این انجمن برگزار شد، بر اولویت قرار دادن ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان دانشگاه یزد تاکید کرد.

میررکنی از فعالیت داوطلبانه تیم شطرنج به سرپرستی علی دهقانی دانش‌آموخته کارشناسی دانشگاه یزد در طراحی، راه اندازی و راهبری وب سایت انجمن دانش‌آموختگان تشکر و قدردانی کرد.


محمد شکری زاده رئیس بخش اشتغال، آموزش و مهارت این انجمن به ارائه راهبرد پیشنهادی خود در مواجهه با چالش اشتغال دانش‌آموختگان این دانشگاه پرداخت و گفت: در گام نخست این راهبرد با همکاری دفتر ارتباط با صنعت، دفتر برنامه، بودجه و تحول اداری و اداره دانش‌آموختگان آموزش کل دانشگاه نسبت به شناسایی دانش‌آموختگان جویای کار اقدام شود.

او در ادامه افزود: با استفاده از خدمات شرکت‌های مستقر در مرکز نوآوری، موقعیت‌های شغلی و درخواست‌های جامعه در خصوص اشتغال، کسب مهارت و دوره‌های کوتاه‌مدت شناسایی می‌شود.

شکری زاده ادامه داد: در گام نهایی، با هماهنگی حاصل از فعالیت داوطلبانه انجمن، راه یافت مناسب به‌منظور ایجاد ارتباط مستمر و پایدار بین دانشگاه و جامعه از طریق دانش‌آموختگان فراهم می‌شود.

در ادامه این نشست، علی دهقانی رئیس بخش پیشتیانی انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه یزد، به ارائه گزارشی از وضعیت موجود و در حال اقدام وب سایت مستقل این انجمن پرداخت و اظهار داشت: با همکاری اداره فناوری اطلاعات و خدمات رایانه‌ای، وب سایت انجمن (https://alumniyazd.com/) از وب سایت دانشگاه (https://yazd.ac.ir/university/guide/quickaccess/alumni) قابل دسترسی است.

دهقانی با اشاره به اینکه سایر بخش‌های وب سایت در حال تکمیل است، در خصوص نحوه ثبت نام دانش آموختگان گفت: در بخش کاربری وب سایت انجمن برای دانش‌آموختگان به ‍صورت عضو اصلی و برای دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی از بدو ورود به دانشگاه به‌صورت عضو وابستۀ انجمن، امکان ثبت نام فراهم شده است.

شایان ذکر است: با استفاده از سامانۀ گلستان در دانشگاه یزد مقرر شد، با همکاری اداره دانش‌آموختگان آموزش کل دانشگاه امکان عضویت نودانش‌آموختگان در سامانه گلستان فراهم شود و همچنین دانشجویان تحصیلات تکمیلی از بدو ورود به دانشگاه یزد، و دانشجویان سال آخر کارشناسی به صورت عضو وابسته می‌توانند به عضویت انجمن درآیند.

ارسال شده در دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۵:۳۹ بعد از ظهرتوسط مهرداد کلاته